جلسه 184 شورای شهر رشت برگزار شد؛

امنیت سرمایه انسانی شهرداری نباید فدای ثبات یک فرد شود / از اقدامات انتخاباتی خودداری شود

حرف تازه – صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت بعد از تلاوت آیاتی چد از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در عمارت مرکزی شورا آغاز شد. ۱۰:۲۰؛ فاطمه شیرزاد، فرانک پیشگر، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین واثق کارگرنیا، محمود باقری خطیبانی، محمدعلی رفیعی نوده، رضا رسولی، مجید رجبی ویسرودی، […]

حرف تازه – صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت بعد از تلاوت آیاتی چد از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در عمارت مرکزی شورا آغاز شد.

۱۰:۲۰؛ فاطمه شیرزاد، فرانک پیشگر، اسماعیل حاجی پور، محمدحسین واثق کارگرنیا، محمود باقری خطیبانی، محمدعلی رفیعی نوده، رضا رسولی، مجید رجبی ویسرودی، حجت جذب، عباس صابر، مظفر نیکومنش نودهی و فرهاد شوقی از حاضرین در این جلسه هستند.

۱۰:۲۳؛ مظفر نیکومنش نودهی، نائب رئیس شورا که در غیاب کاظمی اداره ی جلسه را بر عهده دارد در ابتدای جلسه گفت: ریاست شورا، مسعود کاظمی به دلیل جلسه ای برای کلانشهرهای ایران به مشهد رفته است و در غیاب ایشان بنده ریاست شورا را بر عهده دارم. وی همچنین ولادت مولای متقیات، حضرت امیرالمومنین علی (ع) را بر تمامی پدران فداکار تبرک گفت و سالگرد شهید صیاد شیرازی را گرامی داشت.

۱۰:۲۶؛ باقری خطیبانی به عنوان اولین ناطق جلسه گفت: به انتقاد از انعکاس برخی مطالب در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری پرداخت و اظهار کرد: اخیراً در یکی از سایت‌ها نوشته بودند که شورای رشت غوغا سالار نمی‌خواهد، البته چنین افرادی این حرف را می‌زنند که بتوانند به راحتی به باند بازی‌های خودشان بپردازند.

وی با بیان اینکه شهردار رشت در کمتر از ۲۰ ماه تصدی شهرداری اقدام به عزل و نصب بسیاری از کارکنان و مدیران این نهاد کرده است، افزود: این عزل و نصب‌ها موجب بی‌انگیزگی و بی‌ثباتی شهرداری رشت شده و شهردار رشت با عضویت زنان در معاونت‌های مختلف قصد جمع‌آوری آرای زنان را در انتخابات برای تیم خود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: بنده به عنوان یک عضو شورای رشت تقاضا دارم تا از اقدام‌های انتخاباتی در شهرداری رشت خودداری شود و شهردار بهتر است به یک پزشک متخصص سلامت مراجعه کند، ثبات مدیریت شهرداری نباید به بی‌ثباتی و ناامنی در سیستم شهرداری و شهر منجر شود و امنیت سرمایه انسانی شهرداری نباید فدای ثبات یک فرد شود.

۱۰:۴۰؛ فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق دوم با اشاره به وضعیت پل‌های عابر پیاده این شهر، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده برای معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شود ضمن اینکه یکی از پل‌های عابر پیاده که در سال گذشته مصوب شده اما هنوز به نتیجه نرسیده، پل محله قاسمیه است.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه مسؤولان حوزه شهری در اقدام‌های خود باید در ابتدا رضایت مردم را در نظر بگیرند، تصریح کرد: با وجود اینکه تعارضاتی در این منطقه بابت وجود بانک و… وجود دارد اما نباید اقدام‌ها را به تأخیر انداخت و موضوع پل قاسمیه جزو مطالبات مردم است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات شورای رشت گفت: امیدواریم افرادی انتخاب شوند که دلسوز و خدمتگزار باشند و شورا مکان سیاسی بازی نیست و منافع شهر باید حفظ شود و اگر شورا به سمت و سوی سیاسی‌بازی برود مردم آسیب می‌بینند.

۱۰:۴۷؛ در ادامه پروژه ی شبکه فیبر نوری یکپارچه به منظور ایجاد زیرساخت پرسرعت شبکه ارتباطی مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه توسط اعضای شورا تجدید نظر شد.

۱۰:۵۱؛ محمود باقری خطیبانی نامه ی خود به استاندار گیلان را در میان اصحاب رسانه توزیع نمود.

 

http://www.uupload.ir/files/cs3b_photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B7-%DB%B0%DB%B4-%DB%B0%DB%B9_%DB%B1%DB%B0-%DB%B5%DB%B1-%DB%B3%DB%B5.jpg

 

 ۱۰:۵۴؛ پروژه های واگذاری پروژه ساخت و بهره برداری شهر هوشمند به صورت دو فوریت، اصلاحیه و وضع برخی از مواد تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سال ۹۶ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به صورت یک فوریت، اصلاحیه بهای خدمات ترمیم و بازسازی نوار حفاری در معابر شهری به صورت یک فوریت، تملک عرصه در تعریض خیابان ۱۸ متری و کوچه ۸ متری به پلاک ثبتی ۱۴۲۷۰ بخش ۴ به صورت یک فوریت، تملک عرضه در تعریض خیابان ۳۵ متری به پلاک ثبتی ۶۸۴۳ بخش ۴ رشت به صورت یک فوریت، ضوابط بودجه سال ۹۶ به صورت عادی و تقاضای ابتیاع پلاک ثبتی ۲۸۴۲۹ سنگ اصلی ۱۴ بخش رشت نیز به صورت عادی مورد بررسی قرار گرفت.

۱۰:۵۹؛ سید امیرحسین علوی و سید رضا موسوی روزان وارد صحن علنی شورا شدند.

۱۱:۱۵؛ لوایح مختلف در صحن شورا در حال بررسی است.

۱۱:۲۹؛ با توجه به اعتراض فرمانداری رشت به یکی از بندهای یکی از لوایح، سید رضا موسوی روزان گفت: با توجه به اعتراض فرمانداری  یعنی مصوبات ما دچار اشکال است؟

۱۱:۳۱؛ اسماعیل حاجی پور گفت: باید فرمانداری را دعوت کنیم و جلسه ای بگذاریم، در غیر این صورت مردم ضرر خواهند کرد. خواهش بنده این است که آقای فرماندار دعوت شوند تا این مسئله پیگیری شود.

۱۱:۳۵؛ پاسخ شورا به ایراد وارده ی فرمانداری: کمک های فوق برابر دستور العمل از محل ماده ۱۷ و در حدود بودجه مصوب و اعتبار موجود، مصوب شده و از چارچوب مقرر عدول نشده است.

۱۱:۳۷؛ حجت جذب گفت: در بحث سازمان ها و مصوب شورا نکته ای وجود دارد، گروهی برای شفاف سازی این موضوع باید تشکیل شود. سوال بنده این است که چرا شهرداری طبق اساسنامه شورا وظایفش را در بخش سازمانها صورت نداده است؟

۱۱:۵۰؛ لایحه ی بدهی عوارض منطقه سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان از بابت ساختمان احداثی واقع در رشت چهارراه میکائیل منوط بر اخذ پایان کار در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه با ۹۹ رای به تصویب رسید.

۱۱:۵۶؛ سیدرضا موسوی روزان در خصوص لایحه ی عدم تمکن مالی یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس که در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه در این جلسه مسکوت ماند گفت: شورا نمی خواهد برای جانباز ۸سال دفاع مقدس کاری انجام دهد؟

۱۲:۰۸؛ لایحه ی تامین منافع مالی و تهیه اعتبار اجرایی برای انجام پروژه های زیربنایی شهرداری رشت با خرید سهام از بانک شهر و همچنین لایحه ی پیش رو به منظور اخذ وام از بانک شهر اقدام به اخذ مجوز نماید  که این لایحه توسط اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

۱۲:۱۰؛ این لایحه با نظر کمیسیون عمران و توسعه شهری و برنامه بودجه با وصول وام سی و پنج میلیارد ریالی با نرخ بهره حداکثر ۱۸% و بازپرداخت ۳۶ ماهه و وثیقه با ماخد ۱۲۵۵% توسط اعضای شورا موافقت شد.

۱۲:۱۲؛ با کمک مالی دو میلیون تومانی به پاکبانی که در حادثه ای آسیب دیده بود نیز در صحن شورای شهر رشت توسط اعضای شورا موافقت به عمل آمد.

۱۲:۱۹؛ لایحه ی احیای پارک گیاه شناسی از طریق دسترسی آزاد به معابر اصلی و همچنین افزایش سرانه فضای سبز شهری توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه با نظر کمیسیون برنامه و بودجه مورد موافقت قرار گرفت.

۱۲:۳۰؛ جلسه بعدی شورا  سه شنبه هفته آینده برگزار می شود.

۱۲:۳۱؛ ختم جلسه شورا توسط نایب رییس شورا اعلام شد.

خزر آنلاین