بازدیدی : نمی توانیم منتظر جلسات باشیم

تفاهم نامه همکاری ۵ موسسه مردم نهاد گیلان + تصاویر اختصاصی

حرف تازه : صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین ۵ موسسه مردم نهاد در راستای ایجاد دفتر ظرفیت سازی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان با حضور سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به امضاء رسید. در این جلسه ابتدا نسیم طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران با ارائه توضیحاتی درباره دفتر ظرفیت سازی سازمان […]

حرف تازه : صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین ۵ موسسه مردم نهاد در راستای ایجاد دفتر ظرفیت سازی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان با حضور سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به امضاء رسید.

در این جلسه ابتدا نسیم طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران با ارائه توضیحاتی درباره دفتر ظرفیت سازی سازمان های مردم نهاد گفت: جلسات پیگیری برای ایجاد این دفتر از آذر ماه به صورت رسمی آغاز شده و هدف آن نیز جلب مشارکت تشکل های مردم نهاد بوده است تا ضمن تمرین اقدامات گروهی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی افزود: در این مسیر مشورت های زیادی داشته ایم و سعی کردیم در بند بند تفاهم نامه با استفاده از تجربیات موجود، دقت های لازم لحاظ شود  تا یک مشارکت اصولی ایجاد شود.

یونس رنجکش در ادامه این جلسه گفت: همگرایی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد سبب افزایش ظرفیت‌های موجود می‌شود و این سازمانها با همگرایی و هم افزایی در کنار هم می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

 سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری بین ۵ موسسه مردم نهاد در استان گیلان گفت:با شروع بهار ما امیدواریم شاهدتحولهای بیش از گذشته در استان گیلان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما برای توسعه جامعه نیازمند مشارکت مردمی هستیم،افزود:نگاه این دولت تدبیر و امید دراستای مشارکت مردم در فعالیتهای مختلف است  و این دولت سازمان‌های مردم نهاد را جزء سرمایه‌های اجتماعی خود می‌داند .

رنجکش با اشاره به اینکه اساس تشکیل سازمانهای مردم نهاد از میان برداشتن چالشها است و ما نباید کاری کنیم که این سازمانها خود دچار چالش شوند،اضافه کرد: ما از حقوق مردم در سازمانهای مردم نهاد صیانت می کنیم و هیچ نگرانی در خصوص سازمانهای مردم نهاد نداریم و سازمانهای مردم نهاد نیز نگران دخالت ما نیستند.

وی خاطرنشان کرد:همگرایی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد سبب افزایش ظرفیت‌های موجود می‌شود و این سازمانها با همگرایی و هم افزایی در کنار هم می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

دبیر هیئت نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان خاطرنشان کرد:سازمان‌های مردم نهاد باید بتوانند با مهارت آموزی و حضور پرقدرت در عرصه خدمات اجتماعی، خدمات مطلوب ارائه کنند و ما نیز بر فعالیتهای آنان بدون آنکه دخالت کنیم نظارت خواهیم کرد.

وی به روند رو به رشد سازمانهای مردم نهاد در استان گیلان اشاره و تاکید کرد:سازمانهای مردم نهاد در استان گیلان ۴۰ درصد رشد داشته است و ما تلاش کرده‌ایم از تمرکز سازمانهای مردم نهاد در مرکز استان خود داری کنیم .

رنجکش با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین ۵ سازمان مردم نهاد در راستای ایجاد دفتر توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان اضافه کرد:موسسه کمک رسانی بشر دوستانه پویندگان صلح گیل، موسسه خیریه ایزدوستان شمال ،موسسه سبزکاران بالان،موسسه آرامش دوگیتی و موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما به امضاء این تفاهم‌نامه پرداختند که امیدواریم فعالیت آنها الگویی برای سایر سازمانهای مردم نهاد باشد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین متذکرشد:با توجه به اینکه در استان گیلان اولین پایگاه‌های اجتماعی در کشور در سالهای دور ایجاد شده است و اولین آسایشگاه معلولین کشور، اولین کتابخانه مشارکتی در کشور در این استان شکل گرفته است این امر را نشان دهنده روحیه بالای مشارکت گیلانیان دانست.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین ۵ موسسه مردم نهاد در راستای ایجاد دفتر توانمند سازی سازمانهای مردم نهاد استان گیلان با حضور سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان به امضاء رسید.

به گزارش حرف تازه از میان ۵ موسسه مردم نهاد، دو موسسه در زمینه محیط زیست، دو گروه در زمینه آسیب های اجتماعی و توانمندسازی سرپرستان خانوارها و یکی از موسسات در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنند.

پیمان بازدیدی، مدیر عامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما، با معرفی کارگروه های این موسسه زیست محیطی و معرفی اجمالی فعالیت های آن، گفت : سامانکده سگ های ولگرد، حذف ظروف پلاستیکی از اداره های استان، دیواره سبز فلکه گاز و اقدام نمادین مربوط به تالاب عینک نمونه هایی از فعالیت این موسسه مردم نهاد است.

بازدیدی در پایان با اشاره به تصمیم جدی این موسسه برای نجات تالاب عینک ادامه داد: از نیمه دوم فروردین با همین گروه شروع به کار می کنیم. نمی توانیم منتظر جلسات باشیم. البته جلسه با استانداری را پیگیری می کنیم و ان شاء الله به ما کمک خواهند کرد.

تصاویر اختصاصی حرف تازه :

۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۲۶۳۹  ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۲۷۰۰ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۲۷۳۰ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۳۰۱۹ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۳۸۰۷ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۴۰۳۶ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۴۱۴۴ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۴۴۲۲ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۵۰۳۳ ۲۰۱۶۰۳۱۴_۱۱۵۰۴۹