آیا دخالت افراد و نهادهای مختلف مانع انتخاب شهردار است؟

امروز هم خبری از انتخاب شهردار رشت نیست

در شرایطی که قرار بود از ساعت ۱۸ دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۹، جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار برگزار شود طبق آخرین اخبار دریافتی امروز هم خبری از انتخاب شهردار رشت نیست.

اختصاصی حرف تازه – در شرایطی که قرار بود از ساعت ۱۸ دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۹۹، جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار برگزار شود طبق آخرین اخبار دریافتی امروز هم خبری از انتخاب شهردار رشت نیست.

گزینه های نهایی معرفی می شوند

هرچند جلسه امروز با تعویق دو ساعته از ساعت ۲۰ برگزار خواهد شد اما بر اساس آخرین گزارش ها، در جلسه عصر امروز تنها گزینه های نهایی شهرداری رشت انتخاب و معرفی خواهند شد.
در صورتی که اعضای شورا بر روی یک گزینه به اجماع نرسند احتمال طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار وجود دارد و شاید چند جلسه آینده نیز با موضوع ارائه برنامه کاندیداها و یا حتی آبستراکسیون یکی از دو طیف شورا همراه باشد.

علوی و احمدی دو گزینه جدی شهرداری رشت

در حال حاضر از سید امیرحسین علوی و سید محمد احمدی به عنوان دو گزینه جدی شهرداری رشت یاد می شود اما گزینه های دیگری نیز حضور دارند.
از آنجا که امروز گزینه های نهایی معرفی خواهند شد از لحاظ منطقی به نظر نمی رسد آبستراکسیون اتفاق بیفتد که در صورت برگزاری جلسه تا ساعاتی دیگر می توان به قطعیت در خصوص گزینه های نهایی شهرداری رشت سخن گفت.

ورود افراد بیرونی به مساله انتخاب شهردار

شنیده هایی از ورود افراد بیرونی به مساله انتخاب شهردار به گوش می رسد. گفته می شود از یک سو برخی مدیران دولتی به ویژه در مجموعه استانداری و از سوی دیگر برخی نمایندگان به مساله انتخاب شهردار رشت ورود کرده اند.
البته وضعیت نابسامان شهر رشت و اختلافات همیشگی شورانشینان، نگرانی هایی را برای همه مردم و مسئولین به وجود آورده است اما امیدواریم این ورود به ماجرا، به منظور تسریع پروسه انتخاب شهردار باشد؛ نه به منظور دخالت در نحوه انتخاب شورانشینان.
از یکی از نمایندگان مرکز استان و همچنین یکی از نمایندگان تازه وارد اما قدرتمند در مجلس شورای اسلامی به عنوان دو نماینده ای که به مساله انتخاب شهردار رشت ورود کرده اند یاد می شود. هرچند تحریریه این پایگاه خبری نمی تواند در حال حاضر این موضوع را تایید یا تکذیب کند اما به هرشکل چنین شنیده هایی کمی نگران کننده است و نیاز به نظارت دقیق تر بر پروسه انتخاب شهردار را نشان می دهد.

آیا دخالت افراد و نهادهای مختلف مانع انتخاب شهردار است؟

با توجه به اظهارات و مصاحبه های برخی شورانشینان در روزهای اخیر، سوال اینجاست که آیا دخالت افراد و نهادهای مختلف مانع انتخاب شهردار است؟ و اگر پاسخ این سوال مثبت است چه فرد یا افرادی و با چه اهدافی به جای کمک به تسریع روند انتخاب شهردار، به دخالت در تصمیم شورا پرداخته اند؟ آیا این موضوع با استقلال تصمیم شورانشینان در تضاد نیست؟
شاید تا ساعاتی دیگر به بسیاری از سوالات پاسخ داده شود…
امروز هم خبری از انتخاب شهردار رشت نیست

امروز هم خبری از انتخاب شهردار رشت نیست