نگاهی به جلسه امروز شورا؛

امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

حرف تازه : صبح امروز جلسه ۱۶۹ شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. در حاشیه این جلسه که یکی از جلسات پرحاشیه شورای چهارم از هر لحاظ بود از اوایل ساعات اداری تعدادی از هواداران سپیدرود با در دست داشتن نوشته هایی خواستار حمایت شورا از سپیدرود بودند. در ادامه با شروع جلسه شورا مسعود کاظمی […]

حرف تازه : صبح امروز جلسه ۱۶۹ شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.


در حاشیه این جلسه که یکی از جلسات پرحاشیه شورای چهارم از هر لحاظ بود از اوایل ساعات اداری تعدادی از هواداران سپیدرود با در دست داشتن نوشته هایی خواستار حمایت شورا از سپیدرود بودند.

در ادامه با شروع جلسه شورا مسعود کاظمی رئیس شورا به انتقاد از وضعیت ترافیکی شهر پرداخت. وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد همه اعضای شورا خواستار حمایت از سپیدرود هستند.

کاظمی همچنین در آستانه سالروز حماسه  ۸ دی از نامگذاری خیابانی به نام ۸ دی در رشت خبر داد.

محمود باقری: اولین عضو شورای مدافع حرم هستم دعا کنید اولین شهید شورا هم باشم

اما در ادامه جلسه محمود باقری خطیبانی خود را اولین عضو شورای مدافع حرم معرفی کرد و گفت:دعا کنید اولین عضو شهید شورا باشم.

این عضو شورا در ادامه با انتقاداتی در خصوص مواضع اعضای شورا نسبت به سپیدرود خود را سپیدرودی ترین عضو شورا دانست و گفت: من توپ جمع کن سپیدرود بودم. تیمداری شهرداری را بر اساس مصوبات و نامه وزارت کشور غیر قانونی است.

وی در ادامه به انتقاداتی در خصوص شرکت پلشیر و مشغول به کار شدن اصفهانی ها در رشت اعتراض کرد و خطاب به اعضای شورا و با اشاره به خبرنگاران اظهار داشت: آیا این کارها را همین خبرنگاران تحصیل کرده رشتی نمی توانند انجام دهند؟ بهتر است از همین ها که لیسانس و فوق لیسانس هم دارند استفاده کنیم.

از آنجا که نطق باقری با لحن و الفاظ شدیدی بیان شد سید امیرحسین علوی نسبت به این موضوع اعتراض داشت و خواستار بیان مطالب بدون توهین به همکاران شورایی شد.

 

نیکومنش : پیمانکاران اقلام را از شهر دیگر بخرند؛ کارگاه های ما به سمت تعطیلی می رود

در ادامه مظفر نیکومنش نودهی نیز با انتقاد از وضعیت ترافیکی شهر رشت خواستار اندیشیدن تدبیری پیش از نوروز شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت خرید اقلام توسط پیمانکاران غیر بومی از شهرهای دیگر را آسیبی به کارگاه های تولیدی رشت دانست و گفت: پیمانکاران اقلام را از شهر دیگر بخرند؛ کارگاه های ما به سمت تعطیلی می رود.

وی در ادامه بر حمایت از سپیدرود تاکید کرد و تلاش افرادی از بیرون شورا را نشان ضعف شورا دانست و گفت: خودمان باید بهترین تصمیم را بگیریم.

حاجی پور: تا هفته آینده تکلیف سپیدرود را مشخص کنید

اسماعیل حاجی پور هم با انتقاد از نحوه نطق محمود باقری صحبت های خود را آغاز کرد و گفت: بر تذکر به جای امیرحسین علوی تاکید می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: دعا کنیم شرافت و حرمت رعایت شود. خوب نیست حرفی بزنیم و خودمان عمل نکنیم. خدایی که آسمان را میگریاند تا گل ها بخندند دعای اشرف مخلوقات را مستجاب می کند.

وی با اعلام اینکه اگر احترام نگذاریم احترام نخواهیم دید در ادامه تصریح کرد: این چند روز عمر شورا تمام می شود و دوستی ها باید بماند.باید نصایح را بشنویم.

حاجی پوردر بخشی از سخنان خود با بیان اینکه حاج محمود باقری برای انقلاب زحمات زیادی کشیده است اظهار کرد: من می خواهم آرام تر باشد. با توهین چیزی حل نمی شود. قانون راهکار پیش بینی کرده است. من که به شهردار رای اعتماد دادم امروز یکی از سه نفر امضا کننده طرح سوال هستم و اگر جواب درستی نگیرم تا آخر هستم اما هرگز از من توهین به کسی را نمی بینید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت افزود: امیدوارم بتوانیم در این دنیا و آن دنیا از عملکرد خود دفاع کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود عیسی مهدوی فرماندار پیشین رشت را پدری مهربان برای رشت توصیف کرد و گفت: بعضی روستاییان برای رفتن مهدوی گریه می کردند. انسان مهربانی است و برایش تندرستی آرزومندم. سیروس شفقی هم تجربیات خوبی دارد و خوش فکر است. می تواند تعامل خوبی با شورا داشته باشد.

حاجی پور با اشاره به بارندگی ۲۸ روزه در رشت گفت: در اولین فرصت باید اوضاع آسفالت بهبود یابد. مردم عصبی هستند و این عصبانیت به حق است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر واقعی بسته شدن بودجه تصریح کرد: بحث بودجه غیر نقدی از تاکتیک های خوب شهرداری در سال ۹۵ بود که تا حدودی هم موفق بود.

وی بر مطالبات کارکنان شهرداری تاکید کرد و گفت: تعهدات شهرداری باید سریعا انجام شود.

اسماعیل حاجی پور در خصوص سپیدرود نیز بیان داشت: همه اعضای شورا دنبال کمک به سپیدرود هستیم. بعضی هواداران داماش می گویند چرا برای داماش کمک نمی گیرید؟ وقتی در شورا هستم قانون را می دانم به دنبال کمک نمی روم مگر آنکه به بازرسی مکاتبه شود و مشکلی نداشته باشد تا اقدام کنم. در خصوص سپیدرود می خواهم تا هفته آینده تکلیف را روشن کنید.

در ادامه سید امیرحسین علوی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت خواستار تشکیل جلسه ای غیرعلنی به صورت فوق العاده به منظور بررسی بحث مطالبات و بدهی های شهرداری رشت با حضور شخص شهردار شد و گفت این درخواست را کتبا ارائه خواهد کرد.

فرهاد شوقی : نامگذاری معابر به نام شهدا باعث می شود بدانیم که کسانی زحمت کشیدند تا در امنیت و آرامش باشیم

فرهاد شوقی با اشاره به پایان زمان قانونی طرح سوال به انتقاداتی نسبت به شهرداری رشت پرداخت و گفت: روز گذشته آسفالت انجام می شد و عکس گرفتم و به کمیسیون عمران فرستادم. انتظار اصلاح اتذکرات را داشتیم.

وی با انتقاد ازوضع ترافیکی رشت افزود: وقتی میدان شهرداری بسته شد و به پیاده راه تبدیل شد عملا خیابان مطهری شمال به جنوب را وصل می کند که مدت ها است برای پروژه آبهای سطحی بسته شده است و ساعات زیادی فعالیت های عمرانی صورت نمی گیرد. حتی بعضی اوقات تا ۹ صبح هم شروع به کار نمی شود.

این عضو شورا با اشاره به اتفاقات سال گذشته در روز رشت گفت: برنامه هایی در چارچوب نظام و هم تراز انقلاب اسلامی برگزار شود. گلباران مزار شهدا، جشنواره عمار و راهپیمایی ۸ دی از جمله برنامه های خوب در نظر گرفته شده است.

شوقی یک دلیل نامگذاری معابر به نام شهدا را معرفی قهرمانان واقعی به نسل های بعد دانست و به جمله ای از بیانات مقام معظم رهبری استناد کرد و گفت: ایشان فرموده اند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه می خواهیم این قهرمانان و الگوهای واقعی را بیشتر معرفی کنیم تصریح کرد: این موارد باعث می شود بدانیم که کسانی زحمت کشیدند تا در امنیت و آرامش باشیم.

اما در انتهای جلسه لوایح مورد بررسی قرار گرفت که لایحه مربوط به ساخت مشارکتی مسجد تالش زبانان رشت در حالیکه تمامی اعضای شورا با اصل ساخت آن موافق بودند در خصوص نحوه رای گیری دوفوریت آن موجب اختلاف نظر شد و فضای شورا به شدت به تشنج کشیده شد. پس از اعلام ۱۵ دقیقه تنفس دیگر جلسه ادامه پیدا نکرد و عملا نیمه تمام ماند. گفتنی است در این لحظات محمود باقری خطیبانی به شدت نسبت به عملکرد شورای چهارم به انتقاد پرداخت.

 
در بخشی از این جلسه از زحمات عیسی مهدوی فرماندار سابق رشت قدردانی شد و وی دقایق کوتاهی به سخنرانی پرداخت و طی آن عملکرد شورای چهارم را مثبت قلمداد کرد.