آیا حاج محمدی به صحن شورا می آید؟

امروز ؛ جلسه طرح سوال از شهردار رشت

عصر امروز جلسه شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی طرح سوال از شهردار در ساختمان شورا برگزار خواهد شد.

اختصاصی حرف تازه – عصر امروز جلسه شورا با دستور بررسی طرح سوال از شهردار رشت برگزار خواهد شد.

این سومین طرح سوال پیاپی از شهردار رشت در سال جاری است اما نکته جالب سکوت کامل خبری تا پیش از برگزاری این جلسه است.
شاید این سکوت عجیب را بتوان با علاقمندی احتمالی برخی اعضا به تلاش پیاپی و بی سر و صدا برای برکناری حاج محمدی مرتبط دانست.
اما این سوال وجود دارد که آیا حاج محمدی در جلسه امروز شورا حاضر می شود یا آن که با استناد به مهلت ده روزه پاسخگویی به سوالات خواهان برگزاری جلسه در روز پنجشنبه خواهد شد؟
آنچه مسلم است طرح سوالات پیاپی از شهردار، هرچند حق مسلم اعضای شوراست و هرچند ممکن است مواردی که باعث نگرانی اعضای شورا شده در برخی موارد نگرانی به جا و درستی باشد، اما به نوعی مانع تراشی و سنگ اندازی در روند توسعه شهر شده است.
به دلیل سوالات پیاپی شورانشینان، جلسات هفتگی شورای معاونین شهرداری رشت نیز با جمع آوری پاسخ سوالات اعضای شورا به پایان می رسد و عملا پیگیری پروژه های عمرانی و توسعه شهر به تاخیر می افتد.
شنیده شده است شش عضو شورا مخالف ادامه حضور حاج محمدی در راس شهرداری هستند و نفر هفتم نیز در صورت وجود یک مخالف دیگر، به جمع شش نفره می پیوندد تا ترکیب هشت نفره برای استیضاح و برکناری شهردار شکل بگیرد.
ظاهرا تا این لحظه این جمع ۶+۱ نفره به هشت نفر تبدیل نشده است اما زمزمه هایی عجیب مبنی بر احتمال چرخش یکباره یکی از ۴ عضو حامی شهردار در جلسه طرح سوال به گوش می رسد.
 باید دید این بار در صورت شکست مجدد مخالفان شهردار در پروسه طرح سوال و استیضاح، آیا این شیوه کار به پایان می رسد یا آن که تا آخرین روز دوره پنجم فضای تقابل و تنش در شهر حاکم خواهد بود؟
امروز ؛ جلسه طرح سوال از شهردار رشت

امروز ؛ جلسه طرح سوال از شهردار رشت