رضا رسولی: الیاس حضرتی میتواند نماینده چهاردهم گیلان باشد
حرف تازه : تایید صلاحیت الیاس حضرتی، نماینده رشت در سه دوره مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران، شاید در شرایط مشابه اگر در شهرهای دیگر کشور اتفاق میافتاد، خیلی اتفاق عجیبی نبود. اما حضرتی همواره اعلام کرده که از شهری به مجلس راه یابد، توسعه گیلان و شهر رشت، در […]
حرف تازه : تایید صلاحیت الیاس حضرتی، نماینده رشت در سه دوره مجلس برای شرکت در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران، شاید در شرایط مشابه اگر در شهرهای دیگر کشور اتفاق میافتاد، خیلی اتفاق عجیبی نبود. اما حضرتی همواره اعلام کرده که از شهری به مجلس راه یابد، توسعه گیلان و شهر رشت، در اولویت کاری او قرار دارد. در تمام سالهای گذشته نیز او نسبت به آنچه در رشت میگذرد بیتفاوت نبوده و از توان خود برای کمک به این شهر استفاده کرده. تایید صلاحیت او برای شرکت در انتخابات پیش رو این نوید را برای ردم گیلان و شهر رشت دارد که در صورت موفقیت، حضرتی نماینده چهاردم مردم گیلان و نماینده چهارم مردم رشت در مجلس باشد. دکتر رضا رسولی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت در گفت و گو با اعتماد از پتانسیل بالای الیاس حضرتی برای کمک به توسعه شهر رشت سخن گفته است.
آقای دکتر رسولی، انتخابات مجلس در پیش است، انتخابات خیلی متفاوتی هم هست هنوز کاندیدا به طور دقیق مشخص نشده، این انتخابات برای گیلانی و برای رشت چه اهمیتی دارد؟
ابتدا تبریک عرض کنیم به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و خصوصاً امروز بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی و میثاق مجدد با آرمانهای انقلاب در رشت که بسیار با شکوه برگزار شد. من این را به فال نیک میگیرم و ادامه این حرکت را در ۷ اسفند در انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور پرشور مردم خواهیم دید و معتقدم این انتخابات پرشکوه میتواند زمینهساز مجلس مقتدر و قدرتمند باشد به واسطه اینکه هر چه قدر از اقشار، اصناف و طیفها را نمایندگی خواهد کرد این پشتوانه مردمی باعث میشود عملکرد بهتری داشته باشیم.
در انتخابات گیلان به ویژه در شهر رشت افراد مختلفی وارد میدان شدند و ابراز آمادگی کردند. پس از بررسیهایی که توسط هیئت محترم اجرایی و هیئت نظارت استان شورای محترم نگهبان، نتایج این بررسیها اعلام شده است و گمانهزنیهایی به صورت رسمی و غیررسمی دارد اتفاق میافتد تا زمان تبلیغات برسد و بتوانیم با حضور حداکثری مردم به یک انتخابات خیلی خوب برسیم. آنچه برای یک نماینده مجلس مهم است علاوه بر ویژگیهای تخصصی و مدیریتی این است که باید ارتباطات خوبی در سطح استان داشته باشد واین ارتباطات بتواند آورده خوبی برای استان ما داشته باشد و موجبات توسعه استان را فراهم کند.
بنده معتقدم نمایندگان مجلس باید ملی فکر کنند و منطقهای عمل کنند؛ این انتظار مردم از همه نمایندگان مجلس است. هر اتفاقی که در استان بیفتد و قطعاً در جهت تامین توسعه عمومی کشور باشد، به عنوان یک شهروند از نمایندگان گذشته و آینده انتظار داریم که همین مسیر را طی کنند. طبیعتاً ملی فکرکردن یک ملزوماتی دارد که بین نمایندگان محترم و کاندیدای محترم که در این دوره حاضر هستند، این ویژگی بخصوص در گیلان دیده میشود.
در این دوره از انتخابات ما در استان گیلان یک فرصت منحصر به فردی خواهیم داشت، چون استان گیلان دارای سیزده نماینده است که هریک از این عزیزان پتانسیلهایی دارند، اما در این دوره ما یک نمایندهای در تهران خواهیم داشت که خودشان هر زمان اظهار نظر رسمی کردند اعلام کردند «من هر کجا که باشم نمایندهی استان گیلان و رشت هستم» و در مصاحبه اخیرشان هم این موضوع را مطرح کرده بودند. آقای الیاس حضرتی از افراد خوشنام و دارای سوابق بسیار درخشان هستند، هم دوران جنگ هم در دوران بعد از جنگ که به نماینده مردم رشت و مردم تهران در مجلس بودند، به هر حال ایشان همیشه با یک روند خردورزانه و بسیار معتدل کار کردند و امروز ایشان در سطوح عالی مدیریتی کشور، ارتباطات بسیار خوبی دارند و در آینده این ارتباطات میتواند به روند توسعه در استان گیلان کند.
در این دوره شهر رشت و استان گیلان عملاً میتواند ادعا کند که چهارده نماینده دارد، چون ایشان بخشی از هم و غمشان برای استان صرف میشود، کمااینکه ایشان در دورانی که در چند سال گذشته پست اجرایی نداشتند به گیلان رفت و آمد میکردند و خیلی از دوستان برای رفع مشکلات خود به ایشان مراجعه میکردند. آنچه در گیلان مهم است متاسفانه یک خصیصه را نداریم. ما همیشه در گیلان در عالم سیاست چهرههای ملی زیاد داشتهایم ولی نتوانستیم این چهرهها را حفظ کنیم. این اراده اساساً وجود نداشته است که چهرههای ملی را که سرمایههای این استان هستند در طول سالها تلاش و پشتیبانی اجتماعی به اینجا رسیدند از جمله دکتر نوبخت که یکی از چهرههای ملی است که در حال حاضر یکی از عالیترین سمتهای کشور در حال خدمت هستند و همیشه دغدغه گیلان را داشتند و دارند. آقای حضرتی هم که چهره ملی هستند و خاستگاه خود را مردم گیلان میدانستند و مردم گیلان سالها از ایشان حمایت کردند؛ وقتی که یک شهروند عادی تبدیل به چهره ملی میشود علاوه بر ویژگیهای شخصی که داشته است خود آن استان و مردم آن شهر در این روند قطعاً تاثیر داشتند. خصوصاً کسانی که از مسیر انتخابات و رفراندوم در لابی قرار میگیرند مثل شورای شهر، در ابعاد کلانتر مجلس و از آنجا به سمت پستهای اجرایی میروند. من به شخصه معتقدم که حالا باید ما متوجه این اتقاق باشیم. اکنون در وضعیتی هستیم که یک اراده ملی و استانی برای توسعه گیلان وجود دارد و به نظر تعاملات خوبی وجود دارد که ارتباط زیادی به پشتوانههای ملی دارد و در خود رشت نیز جدیداً با اتفاقات اخیری که افتاده، مثل کلنگزنی معبر مواصلاتی شرق به غرب که همان دارسازی به یخسازی است، بحث کلنگزنی فاز اول تصفیهخانه و طرح ساماندهی لندفیل سراوان؛ اینها هیچ کدام بدون این تحولات استانی اتفاق نمیافتاد. یعنی مجموعه از آقایان استاندار، معاون فنی و عمرانی ایشان و نمایندگان استان خواستهاند که این مسیر به این سمت حرکت کند.
در دولت تدبیر و امید، طی مسیر به سمت توسعه گیلان که سالها مسکوت مانده بود و روند خیلی سریعی نداشت، دارد اتفاق میافتد. از طرفی با به نتیجه رسیدن مذاکرات بر جام به نظر میرسد گیلان آن جایگاه خاص ژئوپلیتیک خود به عنوان دروازه ایران به اروپا ش را دوباره احیا خواهد کرد. با وجود منطقه آزاد در استان قطعاً این ارتباطات در آینده باعث توسعه یکسری زیر ساختها در استان گیلان خواهد شد. در این مقطع حساس خیلی مهم است که مردم در داخل استان با هوشیاری، با مطالعه خوب و با هوشیاری نمایندگان خود را انتخاب میکند. علاوه بر آن خیلی خوب است که به این قضیه فکر کنند که به هر حال وجود افرادی مثل آقای حضرتی در سطحی به عنوان نمایندگان دیگر که به شهر رشت علاقه و تعهد دارند، میتواند به شدت توسعه این شهر کمک کند.
شاید با وجه به آذریزبان بودن ایشان، کمی عجیب باشد که اینگونه علاقه شدیدش را به رشت ابراز کند. از یک چهرهی سیاسی چنین انتظاری نمیرود که اینگونه سخن بگوید ولی علاقه ایشان به حدی بود که گفتند من نماینده مردم رشت هستم.
این اظهار نظر ایشان کاملاً صادقانه و از روی علاقه واقعی و قلبی ایشان به شهر رشت و استان گیلان بوده است و معتقدم هیچ سیاستی پشت این اظهار نظر وجود نداشته و کاملاً به آن اعتقاد دارند و در طول زمان این اعتقاد را ثابت کردند.
بنده معتقدم تا آنجایی که حافظه ما گیلانیها و رشتیها یاری میکند هیچ گیلانی و رشتی به خاطر ندارد که به آقای حضرتی در هیچ جایگاهی مراجعه کرده باشد و کار یا مشکلش حداقل پیگیری نشود؛ خیلی اوقات به جواب رسیده و اگر در استان به بن بست میرسید ایشان با درایتی و ارتباطاتی که در سطح ملی داشتند توانستهاند خیلی از این گرهها را باز کنند. مردم گیلان و مردم رشت باید در کنار رفتار انتخاباتی و عقلانی که همیشه در طول زمان از خودشان دارند با مطالعه و با بررسی خیلی دقیق و موشکافانه نامزدها، نمایندهی شهر و حوزه انتخابیهشان را مورد بحث خودشان بتوانند برسند. باید دست به دست هم دهند و کمک کنند اگر چه امروز آقای حضرتی در شرایط بسیار خوبی در انتخابات مجلس در تهران قرار دارد، ولی من فکر میکنم که به نوعی وظیفه ماست که بتوانیم در راستای حمایت از ایشان بهترین کاری که میتوانیم انجام دهیم.
پیشنهاد عملی دارید؟
من پیشنهاد عملی دارم و معتقدم که همه ما گیلانیها ارتباطات فامیلی و دوستانه خوبی در سطح تهران به واسطه نزدیکی با این شهر داریم و از طرفی بسیاری از ما گیلانیها از رشت کوچ کرده و در تهران زندگی میکنیم. امروز کمترین کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که با یک تماس به دوستان و آشنایان خود بخواهیم که حداقل یک رای به ایشان بدهند. این حداقل کاری است که در مقابل زحماتی که سالها آقای حضرتی برای گیلان کشیدند، انجام دهیم. علاوه بر این برای آینده گیلان هم بهتر است این کار را بکنیم. ایشان میتوانند نقش نماینده چهاردهم گیلان را در تهران داشته باشند و این اتفاق به نظر من یک فرصت منحصر به فرد برای گیلان خواهد بود. که انشالله بتواند روند توسعه خودش را تسریع بکند. این حداقل کاری است که برای توسعه استان انجام دهیم، نه فقط شخص آقای حضرتی.
من فکر میکنم گام دوم بعد از موفقیت آقای حضرتی – البته اگر این اتفاق بیفتد و به احتمال قریب اتاق میافتد- استفاده از این پتانسیل است. در مورد آقای نوبخت یادم هست بعد از اینکه ایشان به مقام معاونت رییس جمهور رسید، بعضی از مردم رشت تصور میکردند که ایشان باید یک جاده در یک جیبش و دو تا کارخانه در جیب دیگرش بیندازد و به رشت بیاورد یک بار ایشان حرف خوبی در صدا و سیما زده بود. گفتند تا امروز یک پروپوزال برای من نیامده است که من حمایت کنم. همه انتظار دارند ولی هیچ کس برنامهای ارایه نداده است. من فکر کنم برای آقای حضرتی هم ما باید یک برنامهای داشته باشیم هر چقدر هم که به گیلان علاقه داشته، آنجا محدودیتهایی وجود دارد. بنابراین ما باید از ظرفیت ایشان استفاده کنم، سیاسیون ما حداقل این کار انجام دهند.
همانطور که خودتان اشاره کردید یکی از معدود طرحهایی که در گیلان – شاید تنها طرح مصوب هم باشد- طرح بازآفرینی شهری بود که از شهر رشت به ایشان رسید. خودم متاسفانه در آن جلسه نبودم، ولی در جریان هستم که ایشان به شدت استقبال کردند و خیلی هم خوشحال بودند که در آن مقطع زمانی که بودجه سال ۹۵ در حال تدوین و تصویب در مجلس دست، بالاخره ما توانستیم این طرح را به بودجه امسال برسانیم و به شهردار و مجموع کسانی که در آنجا بودند قول همکاری دارند.
این مسئلهای که میفرمایید بسیار درست است. ایشان در سال اول هم انتظار از ما داشتند که برای ارایه طرح مصوب به ایشان بدهیم که ما نداشتیم.
در مورد آقای حضرتی هم وضع به همین صورت است. به هر حال عملکرد در مجلس در جایگاه تقنینی یک مقدار با عملکرد در جایگاه اجرایی ذاتش متفاوت است. بسیاری از مواردی که برای گیلان بخواهد مفید باشد قطعاً از مجلس سیاستگذاری و به دولت ابلاغ میشود. ما میتوانیم در واقع در آن زمان از ایشان کمک بخواهیم. با توجه به شناختی که از ایشان داریم ایشان در کنار اینکه کارشان را انجام بدهند، این آمادگی را دارند که همیشه با نگاه مشورتخواهانه و نگاه مشارکتجویانه عمل کنند. جامعه متخصص و نخبگان ما باید بتوانند مباحثی را بسنجند و به نوعی جهتدهی بکنند و اطلاعاتی را در اختیار این عزیزان قرار بدهند و این عزیزان با سیاستگذاری در مجلس بتوانند آن را به قانون تبدیل بکنند تا از طریق دولت نیز بخواهند اجرایی شود. فکر میکنم انتظار دیگری که ما باید از نمایندگان محترم در دوره بعدی داشته باشیم این است که نگاه ملی و عملکرد منطقهای داشته باشند. ما باید سعی بکنیم این مطالبه جدی را از دوستان داشته باشیم. در واقع هرکاری که داریم انجام میدهیم و هر نگاهی که داریم هر سیاستگذاری که میکنیم کل استان در آن لحاظ شود، نگاه فقط نگاه شهری و شهرستانی نباشد، به این خاطر که نهایتاً این مسئله باعث میشود که توسعه متوازن در این استان اتفاق نیفتد و نهایتاً آسیبش را کل استان خواهد دید. شاید آن چیزی که قانون به عنوان وظیفه برای نمایندگان محترم مجلس دیده است همین است که بخواهند یک عملکرد منطقهای و استان داشته باشند. شما میتوانید ببینید در استانهای دیگر این نگاه چقدر باعث توسعه و پیشرفت آن استان شده است. به عنوان مثال استان اصفهان و خیلی از استانهای دیگر، اتحاد و عملکرد یکپارچهای که نمایندگان محترم مجلس در آن حوزهها داشتند باعث شده استان توسعه پیدا کند. در واقع در تعیین آن صندلیهای بسیار با ارزش در دولت در وزارتخانهها بتوانند با آن اتحادی که دارند تعیین کننده باشند و بتوانند از نخبگان بومی، اجتماعی و سیاسیشان در دولتهای وقت و ادوار مختلف استفاده بکنند.
شما میبینید استان اصفهان سیزده تا وزیر و معاون وزیر در دولت دارد. این در واقع عدد بزرگی است که طبیعی است در این شرایط نسبت به وقتی که شما کسی را برای پیگیری سریعتر و موثر در دولت نداشته باشید، انتظار توسعه سریعتر و همگنتری در آن استان داشته باشید. این دو اتفاق یعنی عملکرد یکپارچه همه نمایندگان محترم استانی در دور بعد مجلس و حمایت از آقای حضرتی به عنوان نماینده چهاردهم استان گیلان از حوزه تهران انشالله باعث شود، یک مجمع نمایندگان منسجمتر و با سیاست گذاریهای یکپارچهتر داشته باشیم که در سیاست گذاریها فکرشدهتر و با نگاه به توسعه استان گیلان در داشته باشند تا گیلان را از این مظلومیتی که در آن قرار دارد نجات دهیم.
قطعاً نظر شما این است که سیاسی نباید به این موضوع نگاه کرد. حضور ایشان در مجلس به هر حال به نفع گیلان است. هدف باید توسعه گیلان باشد.
بنده معتقدم که اصلاحطلبان و اصولگرایان معتدل هیچ وقت مشکلی در مملکت ایجاد نکردهاند. همیشه تندروی در هر دو طیف بوده است که باعث ایجاد یک سری مشکلات و اتفاقات نگران کنندهای در مملکت شده است. ما هر دو اینها را در دو دولت پشت سر هم تجربه کردیم و انتخاب دولت تدبیر و امید در خرداد سال ۹۲ خودش موید این مطلب هست که مردم همه به این نتیجه رسیدند که اعتدال در واقع همیشه سازنده است، اعتدال پیش برنده است، و چه این اعتدال در لباس اصلاحطلبی باشد چه در لباس اصول گرایی، آنچه مهم است این است که حفظ همان کاراکتر و عقاید هر شهر در خط اعتدال و مدار اعتدال و حرکت عقلانی میتواند باعث توسعه استان با حفظ آرامش و توسعه کشور و با حفظ آرامش عمومی در جامعه باشد و این بهترین کاری است که ما میتوانیم انجام دهیم.
سوال پایانی در مورد نقش پررنگ سیاست و نمایندگان مجلس در عملکرد و روابط شورا و شهردار رشت است که اخیرا تشدید شده. همه منتظرند ببینند نماینده چه کسی هست فکر میکنند چه کاری میتوان انجام داد تا جلوی این نگاه را گرفت، چه این طرف چه آن طرف، فرق نمیکند.
بله، بنده معتقدم که خیلی از تصمیماتی که شاید در مجموع مدیریت شهری در استان گرفته میشود یک بوی سیاسی در آن وجود دارد که قطعاً برای شهر رشت آسیبزننده بوده و اگر در آینده ادامه داشته باشد همینطور خواهد بود. قطعاً نگاه سیاسی چه از جانب شهردار و چه از جانب اعضای محترم شورا به شدت آسیبزننده است. خوب نیست که بخواهیم مباحث سیاسی را به توسعه شهر رشت ارتباط بدهیم. امروز هم که میبینید فشارهایی را که در نزدیک انتخابات ایجاد شده، شخص بنده به فضای سیاسی و انتخابات اصلاً بیربط نمیبینیم. اما از همکاران خودم و همینطور آقای شهردار و مدیران ارشد شهرداری میخواهم که به شدت از این نگاه سیاسی و حالا هر کسی نگاه شخصی خودش را داشته باشد، بر حذر باشند. لحاظ کردن این نگاه را در تصمیمات شهری نمیپسندم و برای شهر رشت به شدت نگرانکننده میبینیم. از همه عزیزان میخواهم این مباحث را در تصمیمات خود لحاظ نکنند.
اما از طرفی مردم بسیار هوشیار هستند و اتفاقات اطراف خود را میبینند. من فکر میکنم آن چیزی که وجود دارد این است که مردم باید در انتخاب نمایندگان خود در دورههای بعد هم هوشیارتر باشند. این آسیب جدی وارد میکند به بدنه شهر و بازندهی این کشمکشها قطعاً مردم هستند و نه طیفهای سیاسی، نه مدیران شهرداری، نه اعضای شورا؛ بیشترین آسیب به این شهر و مردم وارد میشود.
آقای رسولی، در هیچ هیچ جای دنیا بجز ایران کلاً حمایت از مدیریت شهری مذموم سیاسی نیست، شاید عدم حمایت، مذموم باشد اما حمایت از مدیریت شهری کار بدی محسوب نمیشود. شهرها و مدیریت شهری از حمایت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند و فکر نمیکنید سیاسی کردن باعث شده از این پتانسیل حمایت خوب استفاده نشود؟
من معتقدم نمایندگان شهر ما در دورهی نهم مجلس هیچ کدام عدم حمایت از شهرداری نداشتهاند. ممکن است انتقادی داشته باشند به هر حال من با هر سه عزیز بزرگوار به واسطه شغل خود ارتباطات حسنهای داریم. خیلی اوقات به صورت خصوصی با هم صحبت کردیم هیچ کدام از این عزیزان با روندی که در شهر در حال اتفاق است مخالفتی ندارند ممکن است از نظر شکلی از نظر زمانی شاید یک نگرانیهایی دارند، مخالفتی میکنند، اما این به آن معنی نیست که حمایتی نکردند. اگر پروژههای بزرگی در شهر سیاستزدهای مثل رشت دارد به نتیجه میرسد، این عزم در سه نماینده آقای استاندار و سیستم اجرایی و ادارات کل و سازمانها و نهادهایی که با حوزه توسعه شهر رشت مرتبط هستند، به علاوه شورای شهر و شهرداری در واقع نوک نیزه توسعه در شهر رشت هستند، وجود دارد. عکس این نظری که وجود دارد که شورا با شهرداری مشکل دارد یا فلان نماینده با شهردار مشکل دارد، بنده معتقدم که اینها بیشتر مانورهای تبلیغاتی نادرست و متاسفانه آسیبزنندهای است که انشاالله عمداً دارد اتفاق نمیافتد. چون اگر شهرداری و شورا مشکل داشتند شورا میتوانست تا الان نسبت به تعویض شهردار اقدام کند. حتی این تنشهای اخیری که وجود دارد، از سرنگرانی و دغدغه است و طبیعی هم هست، باید این اتفاق بیفتد. همه ما نسبت به اتفاقاتی که در شهر دارد میافتد نگرانیهایی داریم، ولی نگاه حذفی پشت این تنشها نیست، نگاه اصلاحی وجود دارد و بنده معتقدم بخش عمده همکاران ما در شورا با عقلانیت و بصیرت کافی به شرایط به وضعیت شهر عملکردشان را اصلاح کنند، این وظیفه ذاتی همه ماست و بنده هم باید تشکر کنم از همه این عزیزان. اگر میخواستند شهردار را استیضاح کنند تا به حال انجام داده بودند. امروز با اطمینان خاطر میگویم اکثریت اعضای شورا به واسطهی تجارت ارزندهای که دارند، به واسطهی نگاه جامع و عقلانی که نسبت به مقوله شهر و مدیریت شهری دارند، نسبت به ثبات در مدیریت شهری دارند علاقه و اعتقادی به استیضاح آقای شهردار ندارند، اما طبیعی است که میخواهند عملکرد ایشان اصلاح شود و بهبود پیدا کند و به بهترین ورژنی که میتواند نزدیک شود برسد. این مثل سنگی است که در طول بستر رودخانه حرکت میکند و گوشههای تیزش گرفته میشود و صیقل پیدا میکند و تبدیل میشود به یک اتفاق خوب و انشالله برای شهر رشت این اندرکنش طبیعی دو نهاد مستقل است که برای بهبود عملکرد نسبت به هم انجام میدهند. معتقدم مسیر، مسیر خوبی است و از همه کسانی که نسبت به اتفاقاتی که دارد، میافتد بیتفاوت نیستند باید تشکر کنم. اما نگاه بنده این است که بعضی مثلاً افراد خاص، نه جریان یا نهاد خاص، خیر، بعضی از افراد خاص میخواهند تاثیراتی سیاسی روی سیستم بگذارند که این را مناسب نمیدانم. اما من نقش نمایندگان مجلس را واقعا در دورهای که ما با ایشان کار کردیم در شورای شهر مثبت ارزیابی میکنم. شاید ما نتوانستیم آن طور که باید از پتانسیل این عزیزان استفاده کنیم. ما فقط یک بار جلسه گذاشتیم و هر سه نماینده در این جلسه حضور داشتند. مواردی مطرح شد و تا جایی موارد پیش رفت، اما خب ناگهان فضا عوض شد و ما نتوانستیم آن ثبات و بستر مناسب را در مجموع مدیریت شهری حفظ بکنیم، به خاطر اینکه نمایندگان مجلس هم به یک بستر مناسب دارند، به یک سیستم گذاری مناسب دارند که بتواند روی آن کار کنند. ولی اگر ما انتظار داشته باشیم که خودشان بتوانند به تنهایی پیش بیفتند و کاری انجام دهند این انتظار، انتظار اشتباهی است. نسبت به آقای شهردار فعلی شهر رشت هم آن چیز که من ارزیابی میکنم اختلاف یا فشار یا کارشکنی از جانب نمایندهای ندیدم. اگر انتقادات مطرح شده که حق طبیعی هر نمایندهای است، ولی این مسئله به آن معنی نیست که عناد یا خدایی نکرده کارشکنی در کار بوده باشد.
روزنامه اعتماد
ارسال دیدگاه