اقدام قابل تحسین اسدالله عباسی/ ورود استاندار گیلان به موضوع طرح سوال زودهنگام شورای رشت از شهردار

شنیده ها حاکی از آن است اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه با اعضای شورا به موضوع طرح سوال زودهنگام شورای رشت از شهردار ورود کرده است که باید آن را یک اقدام قابل تحسین در راستای حفظ ثبات مدیریت شهری دانست. 

اختصاصی حرف تازه – شنیده ها حاکی از آن است اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسه با اعضای شورا به موضوع طرح سوال زودهنگام شورای رشت از شهردار ورود کرده است که باید آن را یک اقدام قابل تحسین در راستای حفظ ثبات مدیریت شهری دانست.

در شرایطی که شورای ششم رشت در بحث انتخاب و برکناری شهرداران کمی عجول به نظر می رسد و تصمیماتی در راستای عدم ثبات مدیریت شهری داشته است حالا استاندار گیلان به ماجرا ورود کرده و ظاهرا به دلیل سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به گیلان خواستار به تعویق انداختن این طرح سوال شده است.

هرچند این خبر به طور رسمی اطلاع رسانی نشده است اما شنیده ها حاکی از آن است یکی از محورهای اصلی دیدار استاندار با اعضای شورا مساله طرح سوال از سیدامیرحسین علوی شهردار رشت بوده که تنها دو ماه از آغاز به کار او در راس شهرداری رشت گذشته است.

طرح سوال شورانشینان در شرایطی است که پیش از این یک انتخاب شهردار نافرجام، یک سرپرست و یک شهردار در طی کمتر از شش ماه انتخاب کرده اند. این حرکت عجولانه اعضای پارلمان شهری با واکنش هایی منفی در فضای مجازی و جامعه همراه بوده است. یکی از دلایل آن هم فرصت کم اعضای شورای شهر به شهردار منتخب بوده است که در طی همین دو ماه با وجود محدودیت زمان اقدامات بسیاری از جمله احیای برند شهر خلاق خوراک، برنامه ریزی جهت توسعه محلات کم برخوردار، آسفالت معابر رشت، رایزنی های ملی برای رفع معضلات چندین ساله رشت از جمله رودخانه ها و لندفیل سراوان و … را به یادگار گذاشته است.

باید دید در نهایت اعضای شورا به سمت تصمیمات عجولانه و بی ثباتی شهر خواهند رفت یا به نصایح بزرگان استان توجه خواهند کرد. در هر صورت باید گفت شهر مظلوم رشت هیچگاه از شورا شانس نیاورده است و شاید به همین خاطر برخی افراد معتقدند ای کاش این شورا نیز منحل می شد و کفالت آن تا برگزاری انتخابات مجدد بر عهده استاندار گیلان بود!

به نظر می رسد محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس با تجربه شورای شهر نه تنها تلاشی در راستای حفظ ثبات مدیریتی در شهر رشت از خود نشان نمی دهد بلکه در کنار دو عضو جوان و تازه کار شورا یعنی مسعود عباس نژاد و رضا نوری هریس، که تجربه چندانی در امور مدیریت شهری ندارند، از عوامل اصلی این طرح سوال و فشار به شهردار منتخب نیز به شمار می رود!

هنوز این شنیده ها در خصوص نظر استاندار و اعضای مخالف و موافق ادامه کار شهردار، مورد تایید رسمی مسئولین مربوطه قرار نگرفته است.