استاندار گیلان مطرح کرد:

رفع سه معضل گیلان به عزم ملی نیاز دارد/ اختیارات مدیران بانک ها برای پیشبرد طرح های اشتغال زا افزایش یابد / خاطرات خوشی از واگذاری کارخانجات نداریم

حرف تازه – استاندار گیلان در نشست هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان در سالن الغدیر استانداری بر ضرورت افزایش اختیارات مدیران بانک ها برای به نتیجه رساندن پروژه های اشتغال زا تاکید کرد. در این نشست که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، برگزار شد ؛ محمدعلی نجفی […]

حرف تازه – استاندار گیلان در نشست هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان در سالن الغدیر استانداری بر ضرورت افزایش اختیارات مدیران بانک ها برای به نتیجه رساندن پروژه های اشتغال زا تاکید کرد.

در این نشست که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، برگزار شد ؛ محمدعلی نجفی به سفرهای متعدد مسئولین رده بالای کشوری از جمله رئیس جمهور، معاونین، وزرا و رئیس قوه مقننه به گیلان اشاره کرد و گفت: این سفرها برکات زیادی را به گیلان آورده است و نتایج آن را مردم خواهند دید.

استاندار گیلان ضمن تقدیر از اقدامات مثبت صورت گرفته، بیکاری فارغ التحصیلان را یکی از مشکلات اساسی گیلان برشمرد و افزود: پرداخت تسهیلات، حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از واردات غیرضروری و کاهش سود بانکی می تواند به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

نجفی با اشاره به مشکلات شرکت های چوکا و اسالم تصریح کرد: اقدامات خوبی در دولت یازدهم صورت گرفت اما رفع این مشکلات که بیش از سه دهه همراه این دو شرکت بوده است نیازمند حمایت بیش از پیش بانک ها است.

وی با بیان اینکه از واگذاری کارخانجات در گذشته خاطرات خوبی نداریم افزود: ایران پوپلین باید به مدیریتی توانمند واگذار شود. 

استاندار گیلان با اشاره به مصوبه دولت در خصوص راه اندازی پتروشیمی گیلان خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با حضور دکتر نوبخت و وزارت نفت داشته ایم و نیازمند اقدام عاجل هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت احیای ماهیان خاویاری تاکید کرد و افزود: تولید خاویار از ۳۰۰ تن در ۳ دهه گذشته به ۳ تن کاهش یافته است.

نجفی همچنین خواستار ارائه تسهیلات به بهره مناسب برای اتمام پروژه های تولیدی، گردشگری و به خصوص شیلاتی شد و به ضرورت افزایش اختیارات مدیران بانک ها تاکید کرد.

استاندار گیلان خواستار رفع موانع تسهیلات کم بهره جهت اشتغالزایی شد و اظهار داشت: برخی از بانک ها از قبول سند وثیقه روستایی ممانعت می کنند.

نجفی مشکلات محیط زیستی زرجوب وگوهررود، پسماند و تالاب انزلی را سه موضوع ملی دانست و با اشاره به اینکه رفع این مشکلات با بودجه استانی مقدور نخواهد بود تصریح کرد: خواستار تخصیص کامل اعتبارات و اقدام عاجل در این راستا هستیم. 

محمدعلی نجفی در پایان با تاکید بر اقتصاد دریا محور، گفت: در طرح های سالم سازی دریا اقدامات مثبتی انجام دادیم اما امسال تا کنون نتوانستیم از کمک های ملی بهره مند شویم.