معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت:

اقدام شهردار رشت در زمینه بازآفرینی فوق العاده است

حرف تازه : سید محمد هادی ایازی ظهر چهارشنبه در نشستی که با حضور جمعی از سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهار کرد: دکتر ثابت قدم،شهردار رشت به توسعه مراکز درمانی با نگاه گردشگری سلامت توجه ویژه دارد. معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه اقدام […]

حرف تازه : سید محمد هادی ایازی ظهر چهارشنبه در نشستی که با حضور جمعی از سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد اظهار کرد: دکتر ثابت قدم،شهردار رشت به توسعه مراکز درمانی با نگاه گردشگری سلامت توجه ویژه دارد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه اقدام شهردار رشت در زمینه بازآفرینی فوق العاده است و باید قدردان باشیم گفت: بازآفرینی هویت شهری و توسعه ناوگان شهری می تواند بسیاری از مشکلات شهر را حل کند.

سید محمد علی ثابت قدم،شهردار رشت در این جلسه بیان کرد: استان گیلان حدود ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت دارد و این جمعیت در وسعتی کم فشرده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت گیلان در مساحت حدود ۲۵ درصد مستقر شده اند عنوان کرد: این فشردگی منجر به ترافیک،اختلال در بهداشت و عدم امنیت می شود.

شهردار رشت با بیان اینکه اقتصاد گیلان با شرایط جغرافیایی باید برپایه کشاورزی متکی باشد تصریح کرد: به طور نادرست صنایعی برای اشتغال زایی ایجاد شده است که پایدار نبوده و منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.

ثابت قدم جمعیت رشت را حدود ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۲۵۰ هزار نفر به رشت مراجعه می کنند و جمعیت رشت در روز به یک میلیون نفر می رسد.

وی با بیان اینکه به دنبال تقویت رویکرد انسان محور هستیم اظهار کرد: با احداث پیاده راه فرهنگی رشت بخش هویتی و تاریخی رشت را احیا کردیم.

شهردار رشت انباشت زباله و آلودگی رودخانه ها را ناشی از هدایت پسماند بیمارستان ها و مشکلات زیرساختی شهر صنعتی دانست و گفت: مطالبه گری سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت و آسیب اجتماعی ارتقای سلامت را به همراه دارد.

ثابت قدم با بیان اینکه ۱۵ سرای محلات در رشت ایجاد می کنیم مطرح کرد: تا کنون ۱۰ سرای محله راه اندازی کردیم و کانون های سلامت نیز در سرای محلات راه اندازی شده است.

شهردار رشت با بیان اینکه تست های پزشکی در سرای محلات شهرداری انجام می شود خاطرنشان کرد: باید از فضای درمان محور فاصله بگیریم و به فرهنگ سازی در حوزه سلامت توجه بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان پزشکان متخصص خوبی دارد و باید از ظرفیت پزشکی گیلان استفاده شود.

شهردار رشت با بیان اینکه می توان رشت را به حوزه پایدار اقتصادی در برندسازی تبدیل کرد اظهار کرد: مطرح شدن رشت به عنوان شهر خلاق خوراک دستاوردهای بزرگ اقتصادی برای آن دارد.

صبح رشت