اقدامات قابل توجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در راستای پاکسازی حاشیه رودخانه ها

سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در هفته های اخیر اقدامات قابل توجهی را در راستای پاکسازی حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهررود انجام داده است.

اختصاصی حرف تازه – سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در هفته های اخیر اقدامات قابل توجه و گسترده ای را در راستای پاکسازی حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهررود انجام داده است.

این سازمان که وظیفه پاکسازی حاشیه رودخانه ها را با کمک شرکت های رفت و روب بر عهده دارد در سال های گذشته در انجام این امر چندان موفق عمل نکرده است. طی سالیان اخیر وضعیت رودخانه های رشت یکی از دغدغه های همیشگی شهروندان بوده و همین موضوع به شعار بسیاری از کاندیداهای شورا و برنامه های کاندیداهای شهرداری تبدیل شده اما هیچگاه به سرانجام مطلوبی نرسیده است.
طی ماه های اخیر و در زمان حامد بشردانش مدیریت جدید این سازمان، رویکرد متفاوتی اتخاذ شده است و برنامه هفتگی پاکسازی حاشیه رودخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
با حضور احمدی در راس شهرداری رشت و با توجه به تاکید فراوان شهردار بر رفع مشکلات محیط زیستی و پسماند شهر رشت، روند خدمات رسانی شتاب بیشتری نیز گرفته و اکنون تفاوت های محسوسی قابل مشاهده است.
ادامه این روند می تواند به پاکسازی حاشیه زرجوب و گوهررود تبدیل شود اما حفظ وضعیت جدید به شهروندان نیز بستگی دارد. ریختن نخاله و ضایعات در حاشیه رودخانه ها طی سالهای گذشته تداوم یافته و انتظار می رود از این پس نظارت و فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه ضورت گیرد.
رودخانه های رشت که ظرفیتی کم نظیر در راستای توسعه شهری و جذب گردشگر به شمار می روند به دلیل آلودگی شدید در سال های اخیر به یکی از معضلات این شهر شمالی تبدیل شده اند و بی تردید حفظ و نگهداری صحیح از آن وظیفه شهروندان و مدیران شهری رشت به شمار می رود.