سرپرست شهرداری رشت تشریح کرد:

اقدامات شهرداری رشت در هفته دفاع مقدس

حرف تازه – سرپرست شهرداری رشت هفته دفاع مقدس را تجلی حماسه و دلاوری زنان و مردان ایران اسلامی دانست و گفت: جنگ تحمیلی با حمله نظامی عراق علیه ایران آغاز شد که با دفاع هشت ساله ایرانی ها با شکست متجاوزین مواجه شد. فرامرز جمشید پور ادامه داد: در حالیکه تصور متجاوزین با توجه […]

حرف تازه – سرپرست شهرداری رشت هفته دفاع مقدس را تجلی حماسه و دلاوری زنان و مردان ایران اسلامی دانست و گفت: جنگ تحمیلی با حمله نظامی عراق علیه ایران آغاز شد که با دفاع هشت ساله ایرانی ها با شکست متجاوزین مواجه شد.

فرامرز جمشید پور ادامه داد: در حالیکه تصور متجاوزین با توجه به امکانات نظامی ایران یک پیروزی راحت و در مدت زمان کوتاه بود اما مقاومت و جانفشانی دلیر مردان و شیر زنان ایرانی تمام معادلات دولت بعثی صدام و قدرت ‌های بین‌المللی همراه وی را بر هم زد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه حفظ دستاوردها و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس از وظایف همه سازمان ها و ارگان هاست بیان داشت: دفاع مقدس فلسفه خاص خود را دارد و جمهوری اسلامی ایران با رشادت های فرزندان این مرز و بوم نشان داد که این کشور برای دشمنان دست نیافتنی است.

مهندس جمشیدپور در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری رشت در هفته دفاع مقدس گفت: شهرداری رشت به نوبه خودش اقداماتی را برای حفظ دستاوردها و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام داده است.

وی به اقدامات شهرداری رشت برای برگزاری رژه ۳۱ شهریور اشاره کرد و گفت: فضا سازی محل برگزاری رژه از میدان نیروی دریایی تا میدان مصلی و محل برگزاری رژه با داربست و اسپیس فریم، احداث جایگاه های مختلف، هرس درختان و فضای سبز جهت فضا سازی مراسم، تبلیغات محیطی و نصب و راه اندازی سیستم صوت حرفه‌ای مخصوص فضای باز و همچنین استقرار نیروهای آتش نشانی برای ایمن سازی و اختصاص اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان از جمله اقدامات شهرداری رشت برای رژه ۳۱ شهریور و به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس بوده است.

فرامرز جمشیدپور همکاری شهرداری رشت در نصب و رونمایی از تابلوی شهدای بسیج رسانه را از دیگر اقدامات این سازمان برای این هفته عنوان کرد و بیان داشت: با پیشنهاد بسیج رسانه استان برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج رسانه ای استان گیلان  میدانی به نام شهدای بسیج رسانه نامگذاری شد که از تابلوی آن در این ایام رونمایی شد.

سرپرست شهرداری رشت به احداث غرفه سینمای سه بعدی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این غرفه با همکاری سازمان بسیج رسانه استان گیلان در پیاده راه فرهنگی شهر راه اندازی شد تا شهروندان و نسل جدید بتوانند واقعیت ها و بخشی از آن ایام را حس کنند.

وی برگزاری نشست صمیمانه با سید ناصرحسینی پور نویسنده کتاب ” پایی که جا ماند” را دیگر اقدام شهرداری رشت عنوان کرد و بیان داشت: این نشست با همکاری بسیج رسانه در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار و از نویسنده کتاب تجلیل و قدردانی شد.

مهندس جمشیدپور به مشارکت و همکاری شهرداری رشت در برگزاری جشنواره ستارگان درخشان ۳ اشاره کرد و گفت: این جشنواره به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و ماه محرم در دهکده مقاومت شهر رشت برگزار شد. وی افزود: شهرداری رشت بخش هایی از امور پشتیبانی، مهندسی و تبلیغاتی جشنواره را از جمله حمل و نقل شهروندان، احداث جایگاه ها، تهیه صندلی جایگاه تماشاگران و تبلیغات محیطی را برعهده داشت.

سرپرست شهرداری رشت در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی تاکید کرد: امنیت ایران اسلامی مرهون جانفشانی های شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است که امیدوارم بتوانیم با خدمت صادقانه ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.