استاد دانشگاه های گیلان مطرح کرد؛

اقتصاد دریامحور راهبرد تحقق اشتغال پایدار گیلان

حرف تازه – استاد دانشگاه های گیلان گفت: اقتصاد دریامحور راهبرد تحقق اشتغال پایدار در این استان است. حمید آخشته در جمع دانشجویان با بیان اینکه رشد اقتصادی مهمترین مولفه در توسعه پایدار است، اظهار کرد: استان گیلان می‌تواند با بهره‌گیری از صنعت، کشاورزی، گردشگری و ظرفیت های دریایی مشکل آمار بالای جوانان متخصص بیکار […]

حرف تازه – استاد دانشگاه های گیلان گفت: اقتصاد دریامحور راهبرد تحقق اشتغال پایدار در این استان است.

حمید آخشته در جمع دانشجویان با بیان اینکه رشد اقتصادی مهمترین مولفه در توسعه پایدار است، اظهار کرد: استان گیلان می‌تواند با بهره‌گیری از صنعت، کشاورزی، گردشگری و ظرفیت های دریایی مشکل آمار بالای جوانان متخصص بیکار را رفع کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای شهرهای ساحلی بسیاری است، افزود: وجود منطقه آزاد انزلی نیز از ظرفیت‌های مهم توسعه اقتصادی گیلان بوده و از این دروازه اقتصادی می‌توان برای توسعه اقتصادی گیلان نهایت بهره را برد.

استاد دانشگاه‌های گیلان با تاکید بر اینکه نتوانسته‌ایم بهره کافی و یا حداقلی را از ظرفیت اقتصاد دریا در این استان ببریم، گفت: هرچند گیلان به واسطه قرار گرفتن در جوار بزرگ‌ترین دریاچه جهان ظرفیت مناسبی برای رشد اقتصادی دریامحور دارد اما تاکنون در این زمینه اقدام قابل‌توجهی صورت نگرفته و ظرفیت‌های این عرصه هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است.

آخشته با بیان اینکه آمار دانش‌آموختگان گیلان بسیار بالاست، تصریح کرد: مسئولان اجرایی می توانند با برگزاری همایشی علمی، فراخوانی برای ارائه راهبردهای بهره‌وری مضاعف از اقتصاد دریا در گیلان را اعلام و نظرات نخبگان را در این حوزه مهم جویا شوند.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای طرح‌های توسعه صنایع دریایی در شمال کشور، اظهار کرد: تقویت صنعت شیلات، توسعه بنادرگیلان، به روزرسانی ناوگان حمل‌و‌نقل دریایی،  از مهمترین منابع کسب درآمد از دریای خزر است.

استاد دانشگاه های گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بکر ایجاد اشتغال در حوزه دریایی، گفت: اقتصاد دریامحور راهبرد تحقق اشتغال پایدار در این استان است.

خبرگزاری اقتصاد ایران econews.com