مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت در نشست کارگروهی تخصصی آب:

افق دید شهرداری رشت افزایش فضای سبز به ۳۵۰ هکتار است

حرف تازه – نشست دو روزه کارگروهی تخصصی آب صبح امروز در عمارت تاریخی شهرداری رشت آغاز شد. در این نشست که به مدت دو روز در تالار گفتمان شهرداری رشت در حال برگزاری است محمد باقر بشردانش مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، فرانک پیشگر رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر […]

حرف تازه – نشست دو روزه کارگروهی تخصصی آب صبح امروز در عمارت تاریخی شهرداری رشت آغاز شد.

در این نشست که به مدت دو روز در تالار گفتمان شهرداری رشت در حال برگزاری است محمد باقر بشردانش مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، فرانک پیشگر رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت، سلطان احمدی دبیر آب کلانشهر ها و مدیر آب فضای سبز شهرداری مشهد  و جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان پارکها و فضای سبز کلانشهر های کشور حضور یافتند.

صبح امروز و در آغاز این نشست، محمدباقر بشردانش مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت ضمن خیر مقدم به حاضرین در این نشست گفت: در این نشست دو روزه مسائل مختلفی از جمله لایحه هیئت وزیران در خصوص در اختیار گذاشتن فاضلاب تصفیه خانه ها، قانون توزیع عادلانه آب، مطالعات آب منطقه ای برای دریافت آب خام، گزارش اقدامات شهرداری مشهد در خصوص جداسازی آب شرب و خام، استحصال آب باران و گونه های گیاهی کم مصرف بررسی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت ضمن ابراز امیدواری از نتایج مثبت نشست های اینچنینی، اظهار داشت: قطعا نتایج چنین نشست هایی منجر به بهبود فضا و سیمای شهری و افزایش سرانه فضای سبز خواهد شد.

در ادامه محمدباقر بشردانشبه لوله کشی آب خام شهری در دوسال گذشته توسط شهرداری رشت اشاره کرد و همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر رشت در حال حاضر ۱۵۴ هکتار فضای سبز دارد که از این میزان ۶۸ هکتار مربوط به پارک ها است و مابقی مربوط به بلوار ها و لچکی ها است.

وی افزود: افق دید شهرداری رشت افزایش فضای سبز به ۳۵۰ هکتار در یک دوره ۵ ساله است که این ۳۵۰ هکتار نیاز به ۱۰۸ کیلومتر لوله گذاری آب خام دارد.

بشردانش تصریح کرد: برای این منظور در سال ۹۳ به عنوان پایلوت ۳ کیلومتر از این لوله گذاری انجام شد و در سال گذشته قرارداد ۱۷ کیلومتر دیگر بر اساس مناقصه برگزار شده منعقد شد. در سال ۹۶ هم ۱۸ کیلومتر دیگر لوله گذاری خواهد شد و در یک دوره ۵ ساله لوله گذاری ۱۰۸ کیلومتری آب خام کل شهر رشت را در بر خواهد گرفت و آبیاری را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رشت خاطر نشان کرد: مسائل مختلفی از جمله شیرهای آتش نشانی در این طرح لوله گذاری آب خام دیده شده است تا در مواقع بحرانی به کمک ما بیاید.

گفتنی است این نشست عصر امروز ادامه یافت و صبح فردا بخش پایانی آن خواهد بود.