افزایش نرخ کرایه های تاکسی رشت امسال هنوز به تصویب نرسیده است
حرف تازه – نشست شهردار رشت با رانندگان تاکسی درون شهری با حضور نایب رییس کمیسیون ترافیک شورا برگزار شد. نخستین نشست مسعود نصرتی با تاکسیرانان شامگاه سه شنبه در تالارگفتگوی شهرداری و با حضور “مهرداد حسینی” رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت ، ” اسماعیل رحمتی ” مدیر اداره […]
حرف تازه – نشست شهردار رشت با رانندگان تاکسی درون شهری با حضور نایب رییس کمیسیون ترافیک شورا برگزار شد.
نخستین نشست مسعود نصرتی با تاکسیرانان شامگاه سه شنبه در تالارگفتگوی شهرداری و با حضور “مهرداد حسینی” رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت ، ” اسماعیل رحمتی ” مدیر اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرداری رشت، “مجید پورجعفری” رییس حراست شهرداری رشت، “رضا رسولی” نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر و “محمود خوالی” نماینده تاکسی داران رشت برگزار شد.
در اینجلسه نایب رییس کمیسیونحمل و نقل وترافیک شورای اسلامی رشت نیز با اشاره نشست قبلی با رانندگان تاکسی در ۴ سال گذشته و پابرجایی همواره مشکلات گفت: وجود این مشکلات نشان دهنده آن است در شهرداری رشت اعتقاد به عمل جهادی در حوزه حمل و نقل وجود نداشته و هیچ وقت حمل و نقل به عنوان اولویت دیده نشده است.
رضا رسولی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل بر اساس اولویت هزینه نشده است گفت: با حضور شهردار موفق و با تجربه رشت و با کارنامه درخشانی که در مهار مشکلات مربوط به حمل و نقل در شهرداری قزوین دارد مشکلات رانندگان اتوبوس و تاکسی در رشت نیز برطرف شدنی است.
نائب رییس کمیسیونحمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به برخی تاخیر ها در پرداخت دستمزد رانندگان اتوبوس تاکید کرد: ارتقای کیفیت زندگی این اقشار برای شهرداری و شورای شهر رشت در اولویت قرار دارد.
توسعه مرکز کنترل ترافیک؛ تنها راه کنترل ۱۱ هزار مسافربر شخصی
وی با اشاره به بی نظمی موجود در خیابان امام (ره) که اولین خط ویژه اتوبوس بود افزود: علت اصلی این بی نظمی کنترل نکردن همزمان مسافربران شخصی و تاکسی ها بود.
رسولی گفت: هیچ راهی به جز توسعه مرکز کنترل ترافیک در سطح شهر برای کنترل مسافربران شخصی وجود ندارد.
خط ویژه اتوبوس به تاکسی ها اختصاص یابد
وی با بیان اینکه خط ویژه اتوبوس در حال حاضر تبدیل به پارکینگ کسبه شده است تاکید کرد : باید یکی از خطوط ویژه به عنوان محل عبور اختصاصی تاکسی ها درنظر گرفته شود.
این مسئول نداشتن امکاناتی همچون سرویس بهداشتی در محل مکث رانندگان را معضلی بزرگ در سلامت آنان عنوان کرد و ادامه داد : وقت آن رسیده است که پایانه ای در برخی از مبدا ها ایجاد و مکان های مکث ویژه ای برای آنان تعبیه شود .
نائب رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به آمار غیر رسمی ۱۱ هزار مسافربر شخصی در سطح شهر افزود: بدون شک با کنترل این افراد، وضعیت معیشت تاکسیرانان مطلوب تر می شود.
رضا رسولی: افزایش نرخ کرایه های تاکسی با گذشت ۸ ماه از سال به تصویب نرسیده است
رسولی خاطر نشان کرد: تلاش شده است تا نرخ کرایه های تاکسی به سمت واقعی سوق پیدا کند اما این مساله نیز به نوبه خود نارضایتی برخی شهروندان را به دنبال داشت.
وی گفت: با وجود گذشت ۸ ماه از سال اما هنوز افزایش نرخ تاکسی ها تصویب نشده است و فشار روحی، روانی و معیشتی آن را تاکسیرانان متحمل می شوند.
ضرورت راه اندازی تاکسی اینترنتی
اینمسئول همچنین بر لزوم ایجاد جبهه هایی همچون خانه تاکسی تاکید و اظهار کرد : لازم است در آینده نه چندان دور توسط رانندگان فعلی، تاکسی اینترنتی راه اندازی شود.
رضا رسولی گفت: باید از تاکسی های اینترنتی بهره برد و تقویت نشدن سازمان تاکسیرانی جفای بزرگی در حق این سازمان و شهر رشت محسوب می شود.
اعضای هیئت مدیره تاکسیرانان از ۳ به ۵ نفر افزایش می یابد
وی پرسنل و رانندگان سازمان تاکسیرانی را هدایت کنندگان و تصمیم گیرندگان واقعی این سازمان خواند و خاطر نشان کرد: بر اساس فرمت مشخص سازمان همیاری ها و شهرداری ها لازم است که اعضای هیئت مدیره تاکسیرانان از ۳ به ۵ نفر افزایش یابد.
نماینده تاکسیرانان خواستار برگشت امنیت این صنف و مدیریت مسافربران شخصی شد
نماینده تاکسی داران رشت نیز ضمن بیان قسمت های عمده ای از مشکلات این صنف، حمایت از اعضای این صنف را در راستای برطرف کردن کمبودهای موجود خواستار شد.
“محمود خوالی” گفت : انتظار این است که تاکسیرانان به عنوان یک صنف به رسمیت شناخته شوند.
وی همچنین خواستار برگشت امنیت از دست رفته تاکسیرانان شد و افزود: پلیس باید با سازمانحمل و نقل بار و مسافر همراه باشد و مسافربران شخصی نیز با مدیریت صحیح به جابجایی مسافران بپردازند.
ارسال دیدگاه