افتتاح ۳۰ پروژه‌ عمرانی و عام المنفعه در بندرانزلی

حرف تازه – همزمان با دهه مبارک فجر ۳۰ پروژه‌ عمرانی و عام المنفعه در بندرانزلی با هزینه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان افتتاح شد. به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا ، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان ۳۰ پروژه عمرانی و عام المنفعه شهرستان بندرانزلی با هزینه‌ای بالغ بر […]

حرف تازه – همزمان با دهه مبارک فجر ۳۰ پروژه‌ عمرانی و عام المنفعه در بندرانزلی با هزینه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا ، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان ۳۰ پروژه عمرانی و عام المنفعه شهرستان بندرانزلی با هزینه‌ای بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل افتتاح ۲ پست اسکله، ۳ سیلوی غلات،اجرای طرح زیرسازی،روسازی و انبار ترانزیت بنادر، افتتاح ۴ پروژه‌ی گردشگری شامل هتل،هتل آپارتمان و رستوران و همچنین افتتاح پروژه‌های عمران شهری شامل ساخت پارک و روکش آسفالت می‌باشد. همچنین با حضور دکتر نجفی کلنگ احداث ساختمان اداری تأمین اجتماعی بندرانزلی به زمین زده شد.

میرشمس مومنی‌زاده در ابتدای مراسم افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر بندرانزلی در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با تبریک ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وحدت آحاد ملت را از دلایل اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این اراده و اتحاد ملت بود که با اقتدار بر استکبار جهانی پیروز شد.

فرماندار بندرانزلی افزود: امروز پس از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب همچنان نیازمند اتحاد و انسجام همه گروه‌ها برای دستیابی به اهداف و آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب هستیم.

وی به این نکته اشاره کرد که امروز ۳۰پروژه در شهرستان افتتاح می شود که ۸۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از آن‌ها صرف شده است.

محمدعلی نجفی،استاندار گیلان نیز در این مراسم با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یادآور شد: این ایام فرصتی است تا از تلاشهای خدمتگزاران در طول سال قدردانی شود.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر لزوم امانت‌داری،پاکدستی،صرفه جویی و پاسخگویی به مردم تمام توفیقات بدست آمده در دولت تدبیر و امید را توفیقات نظام خواند و خاطرنشان کرد: با فضای جدید پس از برجام و تغییر نگاه‌های بین‌المللی به کشور خود را موظف به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه‌ بیش از پیش می‌دانیم.

وی همچنین افتتاح پروژه های بنادر با اعتباری افزون بر ۷۳ میلیارد تومان در سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با توجه به وجود سهم کم و محدودیت توسعه زیرساختی بنادر در گذشته را مایه مباهات دانست.

دکتر محمدعلی نجفی بندرانزلی را به عنوان یکی از شهرهای ویژه با پتانسیل های منحصر بفرد ذکر و تاکید کرد:رشد چهار برابری توسعه اماکن اقامتی استان و بخش های نمونه گردشگری و صنایع دستی در یک سال و نیم اخیر،بیانگر وجود زیر ساخت های لازم و مدیریت مطلوب در این بخش است.

وی با تاکید بر توسعه پرورش ماهی در قفس در راستای افزایش میزان اشتغال در گیلان افزود:با اجرایی شدن پرورش ماهی در قفس، تولیدات آن را تا مرز چند هزار تن در سال خواهیم داشت.

استاندار گیلان همچنین منطقه آزاد انزلی و بنادر و دریانوردی را دو بخش مکمل هم دانست و افزود:با توجه به وجود دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به عنوان منابع آبی منحصر بفرد در این منطقه،باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.