در گفتگو با مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت مطرح شد؛

انساندوست : پارک ۱۸۴ گلسار سه شنبه افتتاح می شود

حرف تازه (تی تی خبر) : پارک ۱۸۴ گلسار رشت در عید سعید فطر افتتاح می شود. مهندس حسن انساندوست در گفتگو با حرف تازه گفت : پارک ۱۸۴ گلسار در آستانه عید سعید فطر افتتاح خواهد شد. افتتاحیه این پارک سه شنبه راس ساعت ۱۹ خواهد بود. مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت با اعلام […]

حرف تازه (تی تی خبر) : پارک ۱۸۴ گلسار رشت در عید سعید فطر افتتاح می شود.

مهندس حسن انساندوست در گفتگو با حرف تازه گفت : پارک ۱۸۴ گلسار در آستانه عید سعید فطر افتتاح خواهد شد. افتتاحیه این پارک سه شنبه راس ساعت ۱۹ خواهد بود.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت با اعلام این خبر بر لزوم توسعه فضای سبز توسط شهرداری تاکید کرد و افزود : پس از افتتاح پارک ۱۸۴ نیز افتتاحیه پارک ها ادامه خواهد داشت و به امید خدا در فاصله کوتاهی پس از افتتاح پارک ۱۸۴، پارک محدوده ژ۵ و حدود دو هفته پس از آن پارک ۱۶۴ افتتاح خواهد شد و به طور کلی شاهد افزایش سرانه فضای سبز در منطقه یک رشت خواهیم بود.

۲۰۱۶۰۷۰۲_۱۹۳۹۵۴وی با اشاره به افتتاح پارک کودک در فاز دو معلم که چندی پیش صورت گرفت گفت : خوشبختانه این پارک با استقبال خوب شهروندان همراه بود اما از شهروندان خواهشمندیم با مراعات در ساعات استراحت مانع از ایجاد نارضایتی در بین همسایگان این پارک شوند. پارک کودک معلم شبها در ساعت مناسبی تعطیل می شود اما در ساعات ظهر نیاز به همکاری بیشتری از سوی شهروندان هستیم.

انساندوست در ادامه با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های شهرداری منطقه یک رشت تصریح کرد : بازسازی میادین از جمله فعالیت های منطقه یک بوده است که می توان در این خصوص به آبنمای میدان ساعت سه راه گلایل، میدان فرزانه و چهارراه گلسار اشاره کرد.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت در خصوص میدان قدیمی چهارراه گلسار رشت گفت : این میدان بیش از سه دهه قدمت دارد و در تمام این سال ها تنها رنگ آمیزی مجدد صورت گرفته بود که برای اولین بار تمام رنگ آن ریخته شد و با رنگ آمیزی جدید و اصلاحاتی در نورپردازی و فواره ها به طور کامل در حال بازسازی است.

وی اجرای ماده ۱۱۰ را از اقدامات خوب شهرداری منطقه یک دانست و اضافه کرد: ماده ۱۱۰ مربوط به زمین های بایر غیر محصور است. زمین هایی که گاها محل تجمع زباله ها می شود و منجر به سلب آسایش شهروندان می شود. شهرداری منطقه یک تا حد قابل توجهی محصور نمودن این زمین ها را انجام داده است تا بخشی از مشکلات مردم رفع شود.

۲۰۱۶۰۷۰۲_۱۹۳۹۳۰ مهندس انساندوست اجرای ماده ۱۴ در خصوص رفع خطر از املاک خطر آفرین را از دیگر اقدامات مناسب شهرداری منطقه یک دانست.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت از پیشرفت قابل توجه در خصوص سد معبر و ساماندهی کاسبان خبر داد و خاطر نشان کرد: خیابان، شارع عام و متعلق به همه است. شهرداری ها باید با ایجاد بازارچه ها فضایی را برای بازار ارزان قیمت در صنوف مختلف ایجاد نمایند. هرچند اشتغال زایی وظیفه ذاتی شهرداری نیست اما احداث بازارچه را می توان از وظایف شهرداری ها دانست. برای معضل دست فروشی باید چاره ای اندیشید نه اینکه این معضل را به حاشیه شهر یا خارج شهر انتقال دهیم. خوشبختانه با راه اندازی بازارچه هایی که برای ساماندهی این موضوع در نظر گرفته شده است گام های موثری در جهت رفع معضل سدمعبر برداشته شده است. اما نیاز به راه اندازی بازارچه های ارزان قیمت برای صنوف مختلف وجود دارد. بازارچه هایی که هم دسترسی مناسبی داشته باشند و هم مشکل پارکینگ و یا ترافیکی نداشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی به منظور کاهش مشکلات اقتصادی تاکید کرد و گفت : به عنوان مثال در برخی کلانشهرها با ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و جداسازی زباله های تر و خشک، زباله ها سه شب در هفته جمع آوری می شوند و این به معنای کاهش بسیاری از هزینه ها است.

۲۰۱۶۰۷۰۲_۱۹۳۷۲۲مهندس حسن انساندوست در پایان با بیان اینکه مردم با دیدن آثار پرداخت عوارض نسبت به پرداخت آن ترغیب می شوند افزود : مردم باید اتفاقات خوبی که با پرداخت به موقع عوارضشان رخ داده است ببینند.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه یک رشت موفقیت های به دست آمده و پیشرفت های حاصل شده را نتیجه خواست و اراده و همدلی و تلاش دکتر محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، مهندس پورناصرانی شهردار منطقه و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر رشت دانست و از اجرای پروژه های بزرگ در سال جاری در شهرداری منطقه یک خبر داد.

۲۰۱۶۰۷۰۲_۱۹۳۶۵۰