افتتاح پارک محله شهید گلستانی رودبارتان+ تصاویر

حرف تازه – پارک شهید گلستانی محله رودبارتان روز پنجشنبه با حضور مسئولین و مدیران شهری و با حضور خانواده معزز شهید گلستانی و به دست عموی شهید افتتاح شد. در این مراسم مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت درباره این پارک گفت: این پارک با مساحت حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای […]

حرف تازه – پارک شهید گلستانی محله رودبارتان روز پنجشنبه با حضور مسئولین و مدیران شهری و با حضور خانواده معزز شهید گلستانی و به دست عموی شهید افتتاح شد.

در این مراسم مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت درباره این پارک گفت: این پارک با مساحت حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال افتتاح می شود که با توجه به شرایط بد جوی در زمستان، طی ۴ ماه کار مداوم به سرانجام رسید.

وی افزود: ایجاد رضایت شهروندان در محلات کم برخوردار از امکانات شهری از سیاست های شهرداری رشت است ودر روزهای پایانی سال جاری شهروندان شاهد افتتاح پارک ها در سطح شهر رشت هستند و در منطقه ۲ نیز چهارمین پارکی است که به صورت محله ای افتتاح می شود و باعث خوشحالی است که به یکی دیگر از وعده های خودمان به اهالی مهربان و صبور محله قدیمی رودبارتان عمل کردیم.

شهردار منطقه ۲ رشت خاطرنشان کرد: فرسودگی و غیرقابل استفاده بودن وسایل بازی از جمله دلایلی بود که موجب شد تصمیم به تخریب و طراحی مجدد و بهسازی فضای موجود گرفته شود تا در اوقات فراغت شهروندان مورد استفاده قرار گیرد. از همین جهت نصب وسایل بازی جدید با ایمن سازی و استانداردسازی فضای بازی ایجاد سیستم آبیاری مکانیزه و افزایش روشنایی و نیز اصلاح هندسی ترافیکی و افزایش فضای سبز نیز در پارک مذکور انجام گرفت.

وی در پایان گفت: این نوید را می دهیم که ارائه خدمات شهری دراین محله متوقف نشود ودر شش ماه اول سال آینده، شاهد بهره برداری زمین ورزشی محله رودبارتان باشیم.

سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم افتتاح این پارک ضمن تشکر ازمدیریت وپرسنل شهرداری منطقه دو گفت: اصالت محله رودبارتان در مسیر بازآفرینی شهر مورد توجه است و نگاه انسان محور در توسعه شهری مورد توجه شهرداری رشت است.

شهردار رشت افزود: با همین نگاه عمومی به توسعه فضای شهر در سطح محلات ۲۱ پارک محله ای در سال ۹۵ در رشت افتتاح شد. وی افزود: پارک دو هکتاری در محله آب آسیاب رشت با رویکرد شهر خلاق خوراک شناسی و با محوریت کشاورزی و با نگاه خاص در حوزه آموزش در روز شنبه به عنوان آخرین پارک افتتاح شده در سال جاری به بهره برداری می رسد.

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت نیز در این مراسم با اعلام اینکه توجه به محلات کم برخوردار در راس برنامه های شورا و شهرداری قرار دارد، افزود: امیداوریم با سیاستگذاری مناسب توجه به این محلات افزایش پیدا کند. وی همچنین با اشاره به نام پارک، ابراز داشت: باعت افتخار مدیریت شهری است که این پارک به نام یک شهید بزرگوار مزین شده است.

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم ضمن تشکر از شهردار رشت و شهردار منطقه ۲ برای احداث این پارک یادآور شد: در سالی که گذشت شاهد رشد فضاهای سبز بودیم و این روند و نگاه ویژه به محلات کم برخوردار در سال آینده نیز مدنظر مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.
برادر شهید گلستانی نیز در این مراسم با تشکر از شهرداری رشت و شهرداری منطقه ۲ رشت جهت انتخاب نام شهید گلستانی در این پارک گفت: امیدواریم همه در عمل پیرو راه شهدا باشیم و در این زمینه خدمت رسانی به مردم محروم و کم برخوردار بزرگترین فرصتی است که چنین اقدامی را نشان دهد.