ثابت قدم در افتتاح فاز دوم پارک گیلان خبر داد:

افتتاح دو فاز دیگر پارک بلوار گیلان تا پایان سال

حرف تازه : فاز دوم پارک «گیلان» با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت، محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران و مسئولان شهری افتتاح شد. دکتر […]

حرف تازه : فاز دوم پارک «گیلان» با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت، رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت، محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران و مسئولان شهری افتتاح شد.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم در این مراسم  توزیع فضای سبز در تمام محلات شهر را از برنامه های مدیریتی کلانشهر رشت دانست و عنوان کرد :همراهی و همدلی مردم با مدیریت شهری موجب تسریع در روند پروژه ها می شود .


ثابت قدم : افزایش سواد عمومی اجتماعی و خود آگاهی شهروندی تسهیل کننده توسعه اقتصادی 

شهردار رشت با اشاره به اینکه عقلانیت بیشتر از ثروت  مالی در مسیر سیدن به خوشبختی کمک می کند گفت: باز آفرینی می خواهد روح شهر را به شهروندی که ثروت نباشد برای همه شهروندان به طور عادلانه تقسیم کند  تا شهروند بتواند در یک بستر سخت افزاری مناسب به زندگی مطلوب برسد.

وی با اشاره به اینکه پارکی که امروز افتتاح می شود چهاردهمین پارکی است که امسال تقدیم به شهروندان شده است تصریح کرد : هدف از ایجاد فضاهای سبز و پارکها در شهر ایفای نقش مدیریت شهری و محلی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی و تبدیل پتانسیلهای موجود در شهروندان به سرمایه های اجتماعی است.


ثابت قدم افزایش سواد عمومی اجتماعی و خودآگاهی شهروندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمده نگاه ما در ایجاد فضاهای شهری استفاده از حاشیه رودخانه در مسیری است که ساخت و ساز در آن مجاز نیست

ثابت قدم: توزیع عادلانه فضاهای شهری در طرح باز آفرینی رشت

شهردار رشت با این توضیح که در پایان سال گذشته تعداد پارک‌های رشت ۴۱ پارک بود و اکنون به ۵۵ پارک رسیده است، گفت: طرح بازآفرینی رشت، فضای شهری را به‌طور عادلانه برای شهروندان تقسیم می‌کند.


وی نگاه ایده آل گرایانه به توسعه شهری در رشت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در برنامه ۴ ساله شهرداری رشت، این شهر را به ایده آل‌های خود می‌رسانیم و در این راه به یاری مردم نیاز داریم و مطمئن هستیم مردم فهیم رشت همانند گذشته ما را یاری خواهند کرد.
ثابت قدم احداث ۱۵ تا ۲۰ پارک دیگر در رشت را از  برنامه های شهرداری در راستای توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: در برنامه داریم مسیر حاشیه رودخانه‌ها را آزاد کنیم و با تعمیم و گسترش دو رودخانه در طول ۲۷ کیلومتر بتوانیم مساحت فضای سبز شهر را افزایش دهیم.


ثابت قدم : افتتاح دو فاز دیگر پارک «بلوار گیلان» تا پایان سال

شهردار رشت با اشاره به ۲۱ محله در حاشیه رودخانه رشت در ادامه از افتتاح دو فاز دیگر پارک بلوار گیلان تا پایان سال خبر داد و تصریح کرد: یک شهروند باید ۸ ساعت از زمان خود را در فضای عمومی سپری کند و ما برای ایجاد نشاط در شهر احداث پارکها و فضای سبز را در دستور کار خود داریم.

ثابت قدم خبر احداث پارک در محلهای فاقد فضای سبز  را به شهروندان داد و افزود :هدف اصلی ما به‌هم‌پیوستگی فضای شهری در ۱۲ زون است و تا پایان سال تعداد پارک‌ها به ۲۰ عدد خواهد رسید.


ثابت قدم: برنامه شهرداری رشت برای افزایش کتابخانه ها در شهر

شهردار رشت با تاکید بر اینکه اگر استانداردهای شهری وجود نداشته باشد میزان ناهنجاری‌ها افزایش پیدا می‌کند تصریح کرد: شهرداری رشت برای افزایش کتابخانه ها در شهر برنامه دارد

 

پور ناصرانی : مدیران شهری با تمام توان  به دنبال ادای حق مردم هستند

 محمد پورناصرانی نیز در این مراسم از موج مردمی در حمایت از مدیریت شهری تقدیر کرد و گفت: مردم باید مطالبه گری خود از مدیریت شهری را افزایش دهند.

 مدیر منطقه یک شهرداری رشت با بیان اینکه مدیران شهری با تمام توان  به دنبال ادای حق مردم هستند افزود: تلاش ما ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان است، رشت با شهامت شهردارش متحول می شود و ما یاری گر شهردار جوان و شجاع هستیم

 وی در ادامه  مطالبات شهرداری منطقه یک را از مردم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دریافت به موقع این مطالبات روند انجام فعالیتها ی توسعه ای را سرعت می بخشد.


شهرداری رشت