در جلسه محمد نوری هریس با سرهنگ امیر طالبی مطرح شد؛

اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت/ تاکید بر ایمن سازی ایستگاه ها برای رانندگان

عصر دیروز جلسه رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با رئیس پلیس راهور استان گیلان برگزار شد و اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت از جمله مسائل مهم این نشست بود.

حرف تازه – عصر دیروز جلسه رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با رئیس پلیس راهور استان گیلان برگزار شد و اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت از جمله مسائل مهم این نشست بود. مدیرعامل تعاونی تاکسیرانی رشت نیز در این دیدار حضور داشت.

محمد نوری هریس: ضرورت ایمن ساری ایستگاه ها برای رانندگان / بسته حمایتی جدیدی در نظر گرفتیم

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مدت زمانی بود که با درخواست هایی از طرف معتمدین خطوط تاکسیرانی و مینی بوس رانی و بازرسین سازمان مواجه می شدم که از بنده درخواست ارتباط کاری نزدیک تری را با پلیس راهور داشتند و خود بنده هم با عنایت به تجربه ای که در بخش حمل و نقل دارم باورم بر این است که موفقیت در این بخش، همکاری جمعی ادارات مرتبط با حمل و نقل را می طلبد.

محمد نوری هریس افزود: نیروی انتظامی و راهور از جمله سازمان هایی هستند که از جهات مختلفی در این صنعت نقش تاثیر گذار و تعیین کننده ای دارند. هر زمان در هر شهری با ترافیک روان و چراغهای راهنمایی مرتب و دیگر علائم راهنمایی رانندگی مواجه می شویم قطعا در این بخش از زیبایی شهری، پلیس و شهرداری در کنار هم نقش بسیار تعیین کننده ای داشته اند و به تنهایی از سوی هیچ یک امکان پذیر نبوده است.

محمد نوری هریس تصریح کرد: با همین نگاه و باور و تجربه بود که به دنبال ایجاد این هماهنگی میمون و مبارک برای شهر و شهروندان بودیم و ماه پر خیر و برکت رمضان را بهترین زمان ممکن برای نزدیکی قلب هایمان به هم یافتیم. در این ماه پرخیر و برکت توصیه به زیارت مومنین از جمله سفارشاتی است که ثواب ها و اجرهای عظیم برای آن برشمرده اند. با این باور مقرر شد نشستی تحت عنوان افطاریِ خدمت رسانان شهرمان در بخش حمل و نقل و ترافیک در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با مسئولین پلیس راهور استان داشته باشیم و در کنار هم، با یاد و نام شهدایمان و شهیدان مدافع حرم که همه ما مدیون جانفشانی های آن عزیزان سفرکرده هستیم، به خاطر ارزش های نهفته در ماه رمضان ماه نزول قرآن، با همه وجود و اعتقاد به قول ها و قرارها با خداوند که در قرآن عزتمندترین مرگ را شهادت در راه خودش برشمرده، امروز همه ما از صمیم قلب، در چنین مجالسی دعاهایمان از پروردگار قادر و متعال به احترام قرآن و اهل بیت، شهادت در راه خودش است و شهادت را بزرگترین سعادت می دانیم. 

محمد نوری هریس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بخشی از مشکلات به جا مانده از ادوار گذشته خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی که این سازمان با آن مواجه بوده است و در زمان ورودم به این سازمان با آنها مواجه شدم اما سعی کرده ایم ارتباط با مسئولین کشوری را برقرار کنیم. تخصیص ۷۰۰ فقره وام ۲ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی واجد شرایط یکی از اتفاقات خوبی بود که در روزهای مبارزه با کرونا با توجه به شرایط سخت به وجود آمده رقم خورد. 

محمد نوری هریس همچنین اعلام کرد: با پیگیری های سازمان و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یک بسته حمایتی دیگر نیز در نظر گرفته ایم که این مورد نیز می تواند کمک مناسبی به خانواده بزرگ این سازمان باشد.

وی همچنین بر ضرورت ایمن سازی ایستگاه های تاکسی برای رانندگان تاکید کرد و اظهار داشت: حضور گشت های مشترک با پلیس راهور می تواند به امنیت شغلی رانندگان تاکسی و ایمن سازی ایستگاه ها برای آنها کمک شایان توجهی نماید تا مسافربرهای شخصی در ایستگاه های تاکسی حضور نداشته باشند.

محمد نوری هریس در پایان تاکید کرد: بی شک با همکاری متقابل به نتایج مطلوبی خواهیم رسید و می توانیم بار دیگر به حمل و نقل درون شهری خود افتخار کنیم و شاهد تحولات ملموسی در این حوزه باشیم.

اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت با وجود گلایه از برخی حوزه های دیگر

سرهنگ امیر طالبی رئیس پلیس راهور استان گیلان نیز در این جلسه ضمن گلایه هایی که از برخی حوزه های دیگر شهرداری داشت اعلام کرد: پلیس راهور با تمام توان در کنار سازمان حمل و نقل بار و مسافر خواهد بود و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رئیس پلیس راهور استان گیلان با اشاره به چالش های متعدد ترافیکی تصریح کرد: ۲۵ دستگاه مرتبط با حوزه ترافیک فعال هستند. تمامی این دستگاه ها تجربیات ارزشمندی دارند و باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا از مشکلات ترافیکی کاسته شود. 

سرهنگ امیر طالبی بر ضرورت به روز رسانی چراغ های راهنمایی تاکید کرد و افزود: راه اندازی چراغ های هوشمند می تواند راهکار مناسبی باشد اما باید مسیر انجام چنین کارهایی تسهیل گردد تا افراد از انجام چنین کارهایی در شهر رشت و استان گیلان منصرف نشوند و به استان های دیگر بروند. در حال حاضر چراغ های راهنمایی و رانندگی وضعیت مناسبی ندارند. 

رئیس پلیس راهور استان گیلان بر ضرورت تلاش برای حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد و گفت: هر تصادف فوتی ۵۰ خانواده را درگیر موضوع می کند و ما هر روز در این کشور ۶۰ نفر از هموطنانمان جانشان را برای تصادف از دست می دهند. در اینجا نیز پلیس راهور در سال ۹۸ تمام توان خود را به کار بست تا مانع از افزایش آمار شود و حاصل این تلاش ها کاهش ۱۱ نفر فوتی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن بوده است اما باز هم متاسفانه ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. 

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات رانندگان تاکسی را درک می کنیم، اذعان داشت: من به همکارانم تاکید کرده ام با کسانی که شغلشان رانندگی است و همچنین با افرادی که بیمار دارند و به مراکز درمانی مراجعه می کنند بیشتر مدارا کنید اما در مقابل انتظار داریم رانندگان تاکسی نیز آگاهانه مرتکب تخلف رانندگی نشوند.

سرهنگ امیر طالبی در پایان تاکید کرد: با وجود گلایه هایی که در برخی زمینه ها در حوزه های دیگر وجود دارد با همه وجود و توان خود در کنار سازمان حمل و نقل هستیم. ایمن سازی ایستگاهها از طریق استقرار نیرو و سایر مواردی که در این جلسه مطرح شد نیز مدنظر خواهد بود.

اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل شهرداری رشت

مدیرعامل تعاونی تاکسیرانی رشت: رانندگان با مشکلات بسیاری مواجهند/ ایمن سازی ایستگاه ها و مشکلاتشان در حوزه معاینه فنی در نظر گرفته شود

علیرضا باقری نیز در این جلسه با اشاره به گوشه هایی از مشکلات رانندگان تاکسی که همواره همراه این قشر بوده و در مواردی امروز تشدید نیز شده است، تصریح کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که فرصت ها اندک هستند و باید تلاش کنیم این فرصت های اندک را برای خدمت از دست ندهیم.

مدیرعامل تعاونی تاکسیرانی رشت افزود: نگاهی به کارنامه برخی از کشورها در زمینه های مختلف نشان می دهد راه بسیاری در پیش داریم و برای رسیدن به آن اهداف نیاز به تلاش مدیران است. 

علیرضا باقری با اشاره به افزایش هزینه های تعمیر و نگهداری تاکسی توسط رانندگان با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، خواستار حمایت بیشتر از این قشر شد و اظهارداشت: ایمن سازی ایستگاه ها برای رانندگان می تواند کمک ویژه ای برای آنها باشد. 

مدیرعامل تعاونی تاکسیرانی رشت در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ویژه به مشکلات رانندگان در خصوص مساله معاینه فنی شد.

علیرضا زارع: «تاکسی یار» یا «همیار پلیس» به ایمن سازی ایستگاه ها کمک ویژه ای می کند

علیرضا زارع معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری رشت نیز با اشاره به طرح تاکسی یار یا همیار پلیس بیان داشت: با تایید سازمان و نظر پلیس راهور، افرادی می توانند از بین خود رانندگان تاکسی برای نظم دهی ایستگاه ها کمک کنند و این مساله در گذشته نیز مطرح بوده است.

موارد مورد توافق در این جلسه

در این جلسه که پس از افطاری و در فضای کاملا معنوی و با یاد شهدا و با حضور مسئولین پلیس راهور استان گیلان و شهرستان رشت و همچنین سایر مسئولان سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت برگزار شد به وضعیت حمل و نقل بار و مسافر شهر رشت پرداخته شد و ضمن اعلام همراهی کامل پلیس راهور با سازمان حمل و نقل، موارد ذیل مورد توافق قرار گرفت:

-تداوم نشست ها برگزاری نشست بعدی به میزبانی پلیس راهور استان گیلان

-اقدام به تشکیل گشت مشترک با پلیس راهور در خصوص پاکسازی ایستگاه های خطوط تاکسیرانی و مینی بوس رانی و اتوبوسرانی در سریعترین زمان ممکن اقدام و عملیاتی شدن آن

-بررسی و تشکیل همیار پلیس یا تاکسی یار و انجام اقدامات مشترک

-هماهنگی لازم در خصوص موضوعات کاری سه جانبه پلیس راهور، شرکت تعاونی تاکسیرانی رشت و سازمان حمل و نقل بار و مسافر بطور منظم و انجام برنامه ریزی های لازم توسط حوزه معاونت فنی و اجرایی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت و جناب سرهنگ حاجی پور ریاست محترم عملیات راهور استان گیلان و طرح آن مباحث در جلسات مشترک و در حوزه اختیارات و تصمیم گیری مسئولین شرکت کننده سازمان ها و یا ارائه به مراجع بالاتر حسب اخذ دستور.