معاون فرهنگی اوقاف گیلان خبر داد:

اعلام نتایج مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی

حرف تازه : محمدقاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از اعلام نتایج مرحله استانی سی ونهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف خبر داد و اظهار کرد: مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم از هشتم شهریورماه جاری به […]

حرف تازه : محمدقاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از اعلام نتایج مرحله استانی سی ونهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف خبر داد و اظهار کرد: مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم از هشتم شهریورماه جاری به مدت چهار روز با حضور حدود ۴۰۰ حافظ، قاری، موذن و مرتل قرآن در رشته های مختلف در سالن همایش های مخابرات گیلان واقع در رشت برگزار شد.
وی افزود: با عنایت به اینکه اداره کل اوقاف گیلان امسال افتخار میزبانی از مرحله کشوری سی ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم را در رشته های مختلف دارد لذا استان گیلان علاوه بر سهمیه های ابلاغی شرکت کنندگان در مرحله کشوری، یک سهمیه دیگر هم به دلیل میزبانی خواهد داشت.
قاسم پور گفت: درصدد هستیم در رشته  های «قرائت» و «ترتیل» ویژه آقایان و همچنین برخی از رشته های دیگر در بخش خواهران برای متسابقینی که امتیاز بالایی کسب کرده اند، هم سهمیه راهیابی به مرحله کشوری را کسب کنیم.
معاون فرهنگی اوقاف گیلان با اشاره به نتایج مرحله استانی و راهیافتگان به مرحله کشوری، تصریح کرد: حسین رفیعی، محمدعلی عنبری، محمدرضا صفری و سیدمحمد مدنی به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز در رشته «قرائت» به مرحله کشوری راه یافتند و همچنین ابراهیم فلاح تبسم چهره که در مسابقات بین المللی قرآن کریم در کویت مقام سوم را کسب کرد، بدون حضور در مرحله استانی، مستقیم به مرحله کشوری سی ونهمین دوره مسابقات قرآنی کریم معرفی شد.
وی ادامه داد: در رشته «ترتیل» ابوالفضل زیبایی، حسین رفیع پور و رحمان رضایی به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز موفق به حضور در مسابقات کشوری شدند.
قاسم پور بیان کرد: در رشته «دعاخوانی» قاسم حسن پور و جاوید فلاح، در رشته «اذان» یاسین تبریزی نژاد و محمدرسول اجتماعی، در رشته «حفظ کل» حسن رجبی و محمد مصطفی پور، در رشته «حفظ ۲۰ جزء» محسن حاجی حسینی و مهیار فلاح پاکدامن، در رشته «حفظ ۱۰ جزء» محمد ستمار و محمدحسین گل پور به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز در رشته های مذکور، موفق به حضور در مرحله کشوری سی ونهمین دوره مسابقات قرآن شدند.
وی با بیان اینکه رشته «حفظ ۵ جزء» جزو بخش های مسابقه ای در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم نیست،  اضافه کرد: در رشته «حفظ ۵ جزء» مجتبی صادقی نیا، محمد فردی و حجت الله تامنی به ترتیب مقام های اول تا سوم مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن را کسب کردند.
معاون فرهنگی اوقاف گیلان در خصوص نتایج بخش خواهران در مسابقات استانی اوقاف تصریح کرد: در رشته «قرائت» صغری خورشیدی، آذرمان صادقی و عاطفه ناصح به ترتیب با کسب بیشترین امتیاز به مرحله کشوری مسابقات اوقاف راه یافتند.
قاسم پور بیان کرد: در رشته «ترتیل خواهران» هانیه کریمی خوشحال و مونا محمدزاده، در رشته «دعاخوانی» شهلا بیابانی و زهرا خورشیدی، در رشته «حفظ کل» سیده زینب تقوی پور و سمانه سادات خان دوستی، در رشته «حفظ ۲۰ جزء» زهرا بخشی پور و سحر جمشیدی، در رشته «حفظ ۱۰ جزء» سعیده واسع و ساره زمانی به ترتیب موفق شدند با کسب بیشترین امتیاز در رشته های مذکور به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه یابند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه رشته «حفظ ۵ جزء» جزو بخش های مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم نیست اما راضیه خلیلی، زهرا دولتی و خدیجه کهن روز به ترتیب توانستند مقام اول تا سوم این بخش از مرحله استانی سی ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم را کسب کنند.
گفتنی است، مرحله کشوری سی ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف به میزبانی استان گیلان از ۲۵ مهرماه لغایت ۷ آبان ماه امسال در مجتمع زیباکنار برگزار خواهد شد.