اعتراض محمدحسن علیپور به کسر حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت و تاخیر در پرداخت ها

محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت، در جلسه عصر دیروز شورا از کسر حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت و تاخیر در پرداخت ها به شدت انتقاد کرد.

حرف تازه – محمدحسن علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت، در جلسه عصر دیروز شورا از کسر حقوق نیروهای حجمی شهرداری رشت و تاخیر در پرداخت ها به شدت انتقاد کرد.

عضو هیئت رئیسه شورا با اشاره به تاخیر چند ماهه در پرداخت حقوق کارگران، اظهار داشت: به دلیل مطالباتی که شرکت های حجمی از شهرداری دارند شاهد پرداخت با تاخیر حقوق کارگران هستیم.

وی افزود: در شرایطی که برخی شرکت ها مطالبات میلیاردی دارند، شهرداری رشت با در نظر گرفتن جریمه هایی نظیر مشکلات فنی خودروها نسبت به کسر مبالغ پرداختی اقدام می کنند که عملا این موضوع از جیب کارگران کسر شده است.

علیپور با بیان اینکه کارگران شهرداری در حال پژمرده شدن هستند، خاطر نشان کرد: ما چشم خود را به روی حقایق بسته ایم. از معاون خدمات شهر و سازمان های مربوطه انتظار داریم نسبت به رفع این مشکلات اقدام نمایند.

محمدحسن علیپور همچنین به گزارش هایی در خصوص کسر حقوق برخی نیروهای حجمی در حوزه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گزارش های دریافتی، شفاف سازی در خصوص علل کسر حقوق کارکنان حجمی نسبت به رقم قرارداد ضرورت دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ما حامی پیمانکاران نیستیم خاطر نشان کرد: این مشکلات هم از سوی پیمانکاران و هم از سوی شهرداری رشت رقم خورده و دود آن در چشم کارگران می رود. 

محمد حسن علیپور در ادامه گفت: سال نو در پیش است و همچنان در بسیاری از حوزه ها ۳ ماه حقوق معوقه و عیدی پرداخت نشده است که این موضوع جای نگرانی فراوان دارد.

وی همچنین خواستار همکاری سازمان بازرسی برای به نتیجه رساندن شرکت زیرمجموعه شهرداری رشت به منظور کاهش مشکلات موجود شد و گفت: وضعیت کارگران نگران کننده است و باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود.