طی نامه ای به مدیرکل ارشاد گیلان اعلام شد؛

اعتراض شدید هومن میرمعنوی به هیات بازبینی جشنواره تئاتر استانی

حرف تازه – هومن میرمعنوی از هنرمندان شناخته شده تئاتر گیلان با ارسال نامه ای به مدیرکل ارشاد استان شدیدا به عملکرد هیات بازبینی جشنواره تئاتر استان اعتراض کرد. در متن این نامه آمده است: مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان جناب دکتر فاضلی با سلام و عرض ادب جناب مدیرکل، عاجزانه از شما درخواست دارم […]

حرف تازه – هومن میرمعنوی از هنرمندان شناخته شده تئاتر گیلان با ارسال نامه ای به مدیرکل ارشاد استان شدیدا به عملکرد هیات بازبینی جشنواره تئاتر استان اعتراض کرد.

در متن این نامه آمده است:

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان

جناب دکتر فاضلی

با سلام و عرض ادب

جناب مدیرکل، عاجزانه از شما درخواست دارم به داد تئاتر استان برسید. دوستان مسئول در زمینه تئاتر استان به هر بهانه ای و تنها با سلایق شخصی به دور از نکات عالمانه و کارشناسی شده و تنها روابط و سلیقه فردی دارند تئاتر استان را به جایی که جز پرتگاه نیست می برند.

جناب دکتر فاضلی اکنونبه بهانه جشنواره تئاتر استانی هیات بازبینی که جز تجربه جوانی چیز دیگری ندارد را برای بازبینی انتخاب نموده اند که در این لیست جز رفاقت و نگاه های شخصی چیز دیگری نیست. از لیست ۲۲ نمایش رسیده به دبیرخانه جشنواره ۸ کار را برای شرکت انتخاب نموده اند که برخی خلاف فراخوان بوده یعنی تا ۱۵ مرداد هیچ اجرای عمومی نرفته اند حتی تا پایان مرداد اجرای عمومی نرفته اند اما در لیست منتخب هستند. کارهایی انتخاب شده که فقط به خاطر حضور فردی آن کار را انتخاب نموده اند و کیفیت عالمانه و کارشناسی شده اصلا ملاک انتخاب نبوده.

جناب دکتر از بازبین می پرسم کیفیت کار من با یکی از کارهای منتخب چه تفاوتی داشت تنها می گوید یک بازیگر آن کار خیلی خوب بود. وقتی میپرسم بازیگران کار من چی؟ میگوید یک بازیگر کار تو هم خیلی خوب بود پس چگونه است آن انتخاب می شود این نه؟؟؟؟

جناب دکتر لیست منتخب بازبین های جشنواره کاملا سلیقه ای بوده و اگر شما فیلم کارهای منتخب را، فیلم کار من را با برخی از فیلم های منتخب ببینید نه سلیقه ای بلکه کارشناسانه میبینید که برجستگی هایی کار من دارد که برخی از کارهای منتخب ندارد. تازه آن فیلم است و درکارهای زنده بسیار زیادتر می شود. این فرق اما دوستان بازبین به کیفیت توجهی نداشتند بلکه برخی را فقط برای بودشنان در جشنواره در لیست نوشتند و میتوانم بگویم برخی کارها را نیز فیلمشان را ندیدند بلکه به اسم افراد توجه کردند.

جناب دکتر فاضلی مانند همه رای ها که میتوان دوباره نگری در رای کرد از شما میخواهم که نگذارید تئاتر استان به وسیله یک عده قربانی سلیقه شود. تخلف در انتخاب برخی از کارها که هنوز اجرای عمومی نرفته اند یا تنها دو شب در یک سالن پرت مجوز گرفته اند که اجرایی نبوده.  دوما کیفیت برخی از کارهای منتخب از برخی کارهایی که انتخاب نشده اند کمتر است لذا از شما درخواست دارم به اعتراض من شخصا رسیدگی نمایید و به این بی حرمتی که بازبینها پای سلیقه خودشان گذاشته اند پاسخ دهید.

از لطف و توجه شما به مقوله هنر بسیار سپاسگزارم.

هومن میرمعنوی – گروه تئاتر مارلیک

انتشار نامه فوق الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت آشنایی مخاطبان با فضای روز جامعه منتشر شده است. حق ارسال جوابیه برای هیات بازبینی، ارشاد گیلان و افراد مربوطه محفوظ است و در صورت ارسال از طریق همین رسانه به طور مشابه اطلاع رسانی خوهد شد.

تصویر نامه در ادامه آمده است: