سجاد محجوب اقدامات و برنامه های سازمان سیما منظر رشت را تشریح کرد؛

اضافه کردن سه باغ شهری در برنامه های آتی شهر

حرف تازه – سجاد محجوب با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و طرح های توسعه و بهسازی فضای سبز به طور کامل به سازمان واگذار شده است. گلکاری، هرس، توپیاری و خدمات حوزه فضای سبز رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری […]

حرف تازه – سجاد محجوب با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و طرح های توسعه و بهسازی فضای سبز به طور کامل به سازمان واگذار شده است.

گلکاری، هرس، توپیاری و خدمات حوزه فضای سبز

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در تشریح خدمات حفظ و نگهداری فضای سبز توسط این سازمان اظهارداشت: با هماهنگی مناطق، گلکاری های متنوع با رنگبندی مختلف در سطح شهر در حال انجام است.

سجاد محجوب همچنین هرس، فرم دهی و توپیاری برخی از گیاهان زینتی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان برشمرد و افزود: توپیاری درختان با استفاده از افراد ماهر در زیباسازی فضای شهری تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت.

رفع خطر از درختان خطر آفرین و تدابیر اتخاذ شده جهت کاهش خسارت ها در زمستان

وی از شناسایی درختان خطرآفرین توسط سازمان در معابر و مسیرهای شهری خبرداد و تصریح کرد: نسبت به رفع خطر از این درختان اقدام شده است و توسط پیمانکاران حفظ و نگهداری در برنامه زمانی مشخص، فرم دهی و هرس و رفع خطر تداوم خواهد داشت.

سجاد محجوب با اشاره به در پیش بودن فصل سرما اظهارداشت: به منظور کاهش آسیب های احتمالی و خسارت های وارده به فضای سبز، بستن و قیم زنی برخی از گیاهان و درختچه های آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است تا آسیب ها به حداقل برسد.

ضرورت تکمیل پروژه ۳۳ کیلومتری آب خام

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه آب خام در بلوار های سطح شهر، گفت: با پیگیری های سازمان بخشی از شبکه مورد نظر اجرا شده است و در صورت تامین اعتبارات لازم ۳۳ کیلومتر از بلوار های سطح شهر از شبکه آب خام برخوردار شده و از آبیاری با تانکر خارج می شود.

سجاد محجوب همچنین از تکمیل برخی از پروژه های بهسازی و توسعه فضای سبز با همکاری شهرداری های مناطق تا پایان سال خبر داد.

اضافه کردن سه باغ شهری در برنامه های آتی سازمان

وی در ادامه ممیزی کردن فضای سبز و تاسیسات وابسته به آن در منطقه سه شهرداری و به هنگام سازی آمار و اطلاعات فضای سبز منطقه را از جمله برنامه های آتی سازمان تا پایان سال جاری برشمرد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت با اشاره به مفاد ماده ۲ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهری، تهیه شناسنامه باغات شهری با هدف برنامه ریزی جهت تملک آنها از طریق رایزنی با مالکان را از دیگر برنامه های پیش رو عنوان کرد و گفت: از سال ۷۶ تعدادی از باغها مثل پارک شهر، پارک ملت، پارک سالار مشکات و … به پارکهای شهری تبدیل شده اند و بر اساس سیاست های اعمال شده برخی از باغهای دیگر نظیر فاز دو پارک سالار مشکات، باغ ۱۴ هکتاری و باغ صفا نیز در برنامه این سازمان قرار گرفته اند.

تولید گل و گیاه توسط سازمان در دستور کار

سجاد محجوب از برنامه ریزی برای احیا و فعال سازی بخش تولیدات گل و گیاه مورد نیاز در سطح فضای سبز شهری خبر داد و تصریح کرد: با این کار بخش عمده ای از گل های فصلی و سازگار با شرایط محیطی رشت با هزینه کمتر تامین خواهد شد.

طرح ساماندهی درختکاری

وی در ادامه از اجرای طرح ساماندهی درختکاری شهری خبر داد و گفت: در این راستا طرح تیپیک درختان شهری بر اساس مشخصات فیزیکی حاکم بر خیابان و با بهره گیری از گونه های سازگار با اقلیم رشت نظیر ون بومی، افرا، ژینکو، بلوط، نارنج و… به تفکیک مناطق پنجگانه و مبادی ورودی شهر تهیه و تدوین شده است.

کاشت ۸ هزار اصله نهال تا پایان سال  و توزیع رایگان نهال به مناسبت روز درختکاری

سجاد محجوب افزود: تا پایان سال ۸۰۰۰ اصله نهال در سطح شهر غرس خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در خصوص برنامه های فرهنگی سازمان نیز گفت: توزیع و عرضه نهال به صورت رایگان به شهروندان به مناسبت روز درختکاری را یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی پیش روی سازمان برشمرد.

آموزش کارکنان و شهروندان و افزایش تعامل با سمن ها

وی افزود: آموزش نیروهای فضای سبز شهری و شهروندان به منظور ارتقای کیفیت فضای سبز و توجه به اهمیت و جایگاه فضای سبز و همچنین فراهم ساختن بستر مناسب جهت همکاری و تعامل بیشتر با سازمان های مردم نهاد از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده این سازمان است.

برگزاری نمایشگاه های ارائه گل و گیاه و خدمات فضای سبز به شهروندان

سجاد محجوب در پایان از برگزاری نمایشگاه هایی به منظور ارائه گل و گیاه و خدمات فضای سبز با هزینه بهینه به شهروندان در پارک های بزرگ شهر خبرداد.