اصولگرایان شاخص رشت در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی هستند؟

در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های اصولگرای حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

اختصاصی حرف تازه – در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های اصولگرای حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

۱-جبار کوچکی نژاد: نماینده فعلی رشت در مجلس شورای اسلامی که سه دوره پیاپی نماینده رشت بوده است از بخت بالایی برای قرار گرفتن در لیست اصولگرایان برخوردار است. او دوره گذشته نیز در لیست قرار داشت و تنها کاندیدای پیروز آن لیست بود.

۲-سیدعلی آقازاده: نماینده اسبق رشت که در مجلس هشتم نمایندگی مردم این شهر را بر عهده داشت از دیگر چهره های اصولگرای شاخص در این دوره است. او فرماندهی در سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را در کارنامه دارد. در دوره گذشته آقازاده با اختلافی اندک نسبت به محمدصادق حسنی شکست خورد و در حالی که به دور دوم راه یافته بود نتوانست راهی بهارستان شود.

۳-ولی اله عظمتی: او در دوره گذشته در دور اول در لیست اصولگرایان قرار داشت اما در دور دوم در شرایطی که رقابت برای دو کرسی باقی مانده ادامه داشت به دلیل حضور هر سه گزینه لیست اصولگرایان در دور دوم نتوانست بار دیگر در لیست باشد. او با بیش از سی هزار رای در دور دوم شکست را پذیرفت. عظمتی در این دوره با ساختاری منسجم تر پا به عرصه انتخابات گذاشته است.

۴-حسن کربلایی: رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان و دبیر حزب موتلفه در این استان دیگر اصولگرای شاخصی است که ثبت نام کرده است.

۵-مجید دلاور: دبیر انجمن اسلامی پزشکان ایران شاخه گیلان که مسئولیت کمیته رسانه‌ها و فضای مجازی ستاد انتخاباتی رئیسی در گیلان را نیز بر عهده داشته است شاخص ترین جوان اصولگرا در این دوره است. او سرپرستی مرکز بهداشت شهرستان لاهیجان را نیز در کارنامه دارد.

۶-علیرضا محمدی: مدیرکل سابق کمیته امداد گیلان یکی دیگر از اصولگرایان شاخص در این دوره خواهد بود. 

۷-حسین رضاپور: او دارای کارشناسی ارشد مدیریت رسانه و از سرداران سابق سپاه و از جانبازان دفاع مقدس است.

۸-مسعود اسلامی: معاون درمان سپاه گیلان یکی دیگر از اصولگرایان مطرح در انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود اما او اظهاراتی در جهت حضور مستقل و فراجناحی مطرح کرده است و به همین دلیل بعید به نظر می رسد بتواند در لیست اصولگرایان قرار بگیرد.

۹-سید رضا مطهری: رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه و امام جمعه موقت کیاشهر و خشکبیجار را نیز باید در این فهرست قرار داد.

۱۰-محمدرضا احمدی سنگری: ترافیک چهره های شاخص اصولگرای این دوره از انتخابات مجلس به مراتب بیش از اصلاح طلبان است. محمدرضا احمدی سنگری یکی دیگر از اصولگرایانی است که در دوره گذشته نیز رای قابل اتکای بالای ۲۰ هزار را ثبت کرده است.

اصولگرایان حاضر در این دوره به طرز محسوسی بیش از اصلاح طلبان هستند و در تهیه این لیست نیز به همین دلیل از ذکر نام بسیاری از افراد اصولگرا یا نزدیک به این جریان صرفنظر کردیم. باید دید در نهایت کدام افراد در لیست سه نفره اصولگرایان قرار خواهند داشت.