اصلاح طلبان شاخص رشت در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی هستند؟

در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های اصلاح طلب حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

اختصاصی حرف تازه – در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های اصلاح طلب حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

۱-علی صوفی: او در دولت اصلاحات در دوره اول استانداری گیلان و در دوره دوم وزارت تعاون را تجربه کرده است. علی صوفی از شاخص ترین چهره های اصلاح طلب حاضر در انتخابات است.  استانداری بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از دیگر سوابق او به شمار می رود. وی هم اکنون دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات است.

۲-جمشید رسایی: دیگر اصلاح طلب شاخص حاضر در این انتخابات جمشید رسایی است که در سوابق او ریاست جهاد دانشگاهی گیلان دیده می شود. او همچنین مجری پروژه آزادراه قزوین رشت بوده است. ریاست مسکن و شهرسازی گیلان و قزوین از دیگر سوابق رسایی به شمار می رود.

۳-محمدصادق حسنی: نماینده فعلی رشت در مجلس شورای اسلامی که در دوره گذشته نیز در لیست امید قرار داشت و در تمام سالهای حضور به فراکسیون امید و اصلاح طلبان پایبند بود. به نظر می رسد او نیز از بخت بالایی برای حضور در لیست نهایی اصلاح طلبان برخوردار است.

اما علاوه بر این ۳ گزینه که به نظر می رسد از بالاترین شانس برای حضور در لیست اصلاح طلبان برخوردارند چهره های دیگری نیز ثبت نام کرده اند که اصلاح طلب یا نزدیک به این گرایش سیاسی هستند.

۴-علیرضا سحرخیز: او وکیل پایه یک دادگستری است و از چهره های جوان و اصلاح طلب گیلان به شمار می رود. وی هم اکنون از اعضای اصلی حزب ندای ایرانیان در استان گیلان است.

۵-محمدحسن واحدی واعظ: او که عضویت در هیئت مدیره شهرکهای صنعتی را در کارنامه دارد در دوره گذشته نیز در لیست اصلاح طلبان قرار داشت اما از راهیابی به مجلس بازماند.

۶-مهدی حاجتی: مدیرکل سابق آموزش و پرورش گیلان نیز از جمله چهره های نزدیک به اصلاح طلبان است.

۷-حسن تامینی: او که سابقه دو دوره حضور در مجلس را دارد و در دوره گذشته صلاحیتش برای حضور در انتخابات محرز نشده است بار دیگر پا به عرصه انتخابات گذاشته است. حسن تامینی را چهره ای مستقل اما نزدیک به اصلاح طلبان می دانند.

۸-غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: با وجود تمام اتفاقات دوران چهارساله اخیر، جعفرزاده در دوره گذشته سرلیست اصلاح طلبان گیلان بوده است و نمی توان به راحتی نام او را از گزینه های سال جاری کنار گذاشت. 

ناگفته نماند ثبت نام غلامرضا مقدسی تکمیل نشد. سهیلا حاجتی مدارایی رئیس خانه احزاب دیگر چهره اصلاح طلب شاخصی بود که ثبت نام کرد اما نام نویسی او تکمیل نشد.