اصلاح شرایط خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی

حرف تازه – معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اصلاح شرایط کارتهای گارانتی خودروهای وارداتی خبر داد. وحید منایی با اشاره به عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اصلاح کارتهای گارانتی خودروهای وارداتی اظهار کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای مفاد آیین نامه اجرایی قانون […]

حرف تازه – معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از اصلاح شرایط کارتهای گارانتی خودروهای وارداتی خبر داد.

وحید منایی با اشاره به عملکرد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اصلاح کارتهای گارانتی خودروهای وارداتی اظهار کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای مفاد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب هیأت وزیران و ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور تطبیق نحوه ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکتهای عرضه کننده خودرو با مفاد مندرج در آیین نامه مذکور، این سازمان اقدام به بررسی تعهدات ارائه خدمات پس از فروش (گارانتی و وارانتی) مندرج در کارتهای ضمانت صادره شرکتهای تولیدکننده و واردکننده خودرو کرد.

وی در ادامه افزود: در این ارتباط کارت دوره ضمانت نمایندگان رسمی‌دو برند وارداتی که در سال ۱۳۹۵ سهم ۱۷ درصدی در بازار مصرف خودروهای وارداتی داشته‌اند، مورد بررسی قرار گرفته و پس از احراز مغایرتها، اصلاح شد.

منایی با بیان اینکه موضوع به نمایندگان رسمی‌برندهای مدنظر اعلام شده است، اظهار کرد: شرکت‌های مذکور  نسبت به اصلاح موارد مندرج در کارت گارانتی قبلی و چاپ کارتهای گارانتی جدید با رعایت شرایط مندرج در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کردند.همچنین در خصوص بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو،دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرده است، تا زمانیکه شرایط واردات به حالت اولیه برنگردد، جلسه و مذاکره ای با منصوبین وزیر پیشین صنعت نخواهیم داشت.

به گزارش خودرونگاران، مهدی دادفر با اشاره به اینکه با تصمیم وزارت صنعت مبنی بر بسته شدن سایت ثبت سفارش گری مارکت نابود شد، بیان کرد:اثرات مخرب این تصمیم اکنون به نمایندگی‌های رسمی‌هم رسیده و آنها نیز در شرایط خوبی به سر نمی‌برند.

وی ادامه داد:در طول این مدت انجمن واردکنندگان خودرو تا پیش‌از طرح شکایت بارها به صورت مکتوب و تلفنی از آقای خسروتاج درخواست جلسه کرده و ایشان از این موضوع سرباز زدند، اکنون درخواست دیدار با اعضای انجمن را داشتند که امکان آن به دلیل نبود اعضا فراهم نشده و تا زمانیکه شرایط به حالت عادی هم بازنگردد، ترجیح ما این است که جلسه‌ای نداشته باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان گفت: این در حالیست که شرکتهای غیر‌نمایندگی تعطیل شده‌اند و بیش‌از هزار نفر نیروی انسانی بیکار شده‌اند و بخشی از سرمایه این شرکت‌ها از بین رفته است.

منبع: ایسنا

عکس تزیینی است و خبر فوق ارتباطی با این برند ندارد.