اصلاحات در پیچ مجادله

ماجرای قتل همسر دوم نجفی نه‌تنها به قوت خود باقی است که ابعاد جدید سیاسی نیز پیدا کرده است؛ به‌نحوی اعضای دو حزب مهم اصلاح‌طلب یعنی کارگزاران و اتحاد ملت علیه یکدیگر اظهارنظر می‌کنند.

حرف تازه – روزنامه همدلی در شماره امروز خود گزارشی از درگیری‌های چندروز اخیر شخصیت‌هایی چون کرباسچی، میردامادی و جلایی‌پور نوشته است: «قتل میترا استاد پس از گذشت چند روز، ابعاد سیاسی گسترده ای پیدا کرده است. واکنش ها به توییت کرباسچی تا آنجا ادامه پیدا کرده که عملا شعله های اختلاف دوباره حزب سازندگی و اتحاد ملت را فروزان کرده است. اختلافی که در زمان انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران هم شدید شده بود».

کرباسچی چندروز پیش در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد تقصیر را بر گردن حزب اتحاد ملت دانسته بود گفت: «من شخص آقای جهانگیری و دوستان حزب اتحاد و مشارکت را با همه ارادت و رفاقتی که داریم، در این امر مقصر می‌دانم. ما باید با مردم و نظام صادق باشیم. مسئولیت خطاهای مان را بپذیریم». او همچنین در روزنامه سازندگی نیز این بحث را ادامه داد و در سرمقاله روز گذشته این روزنامه نوشت: «استراتژی نادرست برخی اصلاح‌طلبان، نجفی را در موقعیت خطیری قرار داد و آن‌ها وی را قربانی ساختند. اصلاح‌طلبان به نام اصلاح‌طلبی، انحصارطلبی می‌کنند».

 اما مناقشه در اینجا پایان نیافت و میردامادی جواب تندی به کرباسچی داد. او معتقد است مخالفت کرباسچی با شهردار شدن نجفی به دلیل حمایت او از محسن هاشمی و ناشی از یک موضع شخصی بوده است. میردامادی در ادامه گفت: «اگر آقای کرباسچی یا هر فرد طرف مشورت دیگری از این ماجرا اطلاع داشته و به گونه‌ای هشدار و اطلاعات لازم را به اعضای شورای شهر نرسانده است، کاری کمتر از خیانت به اصلاح‌طلبان نکرده است». الویری هم اظهارات کرباسچی را درباره نجفی تکذیب کرد و گفت: «هیچ کس به شورا اطلاعی نداده بود».

حمیدرضا جلایی پور هم در یادداشتی سخنان کرباسچی را بی‌پایه‌ و اساس دانست و نوشت: «دو سال پیش وقتی تمام اعضای شورای شهر (هر بیست‌ویک‌عضو) آقای نجفی را بعنوان شهردار انتخاب کردند، بر خلاف اظهارات امروز آقای کرباسچی، هیچ‌کدام از اعضای شورا و نیز اعضای حزب اتحاد از رابطه‌ی خانم میترا استاد و آقای نجفی خبر نداشتند و آقای کرباسچی حامل هیچ پیامی در این باره از سوی خودش یا سازمان‌های رسمی اطلاعاتی به آنان نبود. حتی اعضای حزب کارگزاران هم به شهرداری نجفی رای دادند».

روزنامه آفتاب یزد هم در همین زمینه با انتقاد از مناقشات اصلاح‌طلبان با یکدیگر نوشته است: «اختلاف نظر دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت در مورد نجفی با توجه به یادداشت دیروز می‌رسد اصلاح‌طلبان شاخص این روزها در زمینی بازی می‌کنند که مطلوب و به صلاح این جریان نیست علی‌الخصوص که امسال سال انتخابات است».