علی اوسط اکبری مقدم:

اصحاب رسانه عامل تحرک و پویایی جامعه هستند/ آگاهی مردم رسالتی بزرگ بر دوش صاحبان قلم و اندیشه

حرف تازه – صبح امروز علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی در سالن اجتماعات نوسازی مدارس، از زحمات تعدادی از خبرنگاران قدردانی کرد. به گزارش حرف تازه ، در این مراسم اکبری مقدم، اصحاب رسانه را عامل پویایی و تحرک جامعه توصیف کرد و اظهارداشت: هرروز باید […]

حرف تازه – صبح امروز علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی در سالن اجتماعات نوسازی مدارس، از زحمات تعدادی از خبرنگاران قدردانی کرد.

به گزارش حرف تازه ، در این مراسم اکبری مقدم، اصحاب رسانه را عامل پویایی و تحرک جامعه توصیف کرد و اظهارداشت: هرروز باید روز خبرنگار باشد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: جامعه ای به سوی شایسته سالاری پیش می رود که رسانه هایی آزاد و پویا داشته باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه  رسانه ها رسالت بزرگی را به دوش می کشند افزود: رسانه ها در بعد جهانی این توانایی را دارند که مسائلی کوچک را اتفاقاتی بزرگ نمایش دهند و بالعکس.

وی ادامه داد: در مدارس گام های نخست برای آگاهی و پویایی افراد برداشته می شود اما فرد تمام وقت در مدرسه یا دانشگاه نیست و به همین دلیل رسانه ها رسالت بزرگتری را برعهده دارند.

علی اوسط اکبری مقدم با اعلام اینکه جامعه ای که در چارچوب قانون حرکت کند مترقی خواهد شد تصریح کرد: صاحبان قلم و اندیشه نقش اساسی در آگاهی جامعه ایفا می کنند و جامعه آگاه قانون گریز نخواهد بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان افزود: زمانیکه فرد پویا و به حقوق خود آگاه باشد جامعه نیز پویا و مترقی خواهد شد.

علی اوسط اکبری مقدم افزود: این رسالت صاحبان قلم و اندیشه است که جامعه را به سمت پویایی و تعالی سوق دهند و قلمی که با دردهای جامعه حرکت کند می تواند چنین نقشی را ایفا کند.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی اظهار داشت: با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی همه آحاد جامعه از رسانه های مختلف مکتوب، مجازی و ملی بهره مندند که یک مدیریت راهبردی را طلب می کند و با مدیریتی شایسته می توانیم شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به اینکه تاثیرگذاری والدین نسبت به گذشته به مراتب کمتر شده است افزود: ممکن است در سالهای آینده این اثرگذاری کمتر نیز بشود و تنها محدود به سالهای ابتدای دوران کودکی شود و ضرورت وجود رسانه های کارامد احساس می شود.

علی اوسط اکبری مقدم با تاکید بر اینکه مسئولین باید نقد پذیر باشند گفت: اگر مشکلاتی در هر حوزه ای وجود دارد باید به دور از اعلام نظر مغرضانه انتقال داده شود و اگر عملکرد مثبتی هم وجود داشته باید به دور از تعریف و تمجید بیان شود.

در پایان مراسم پیشنهاداتی از سوی خبرنگاران مطرح شد که مورد استقبال مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان قرار گرفت. برگزاری گردهمایی خیرین مدرسه ساز با اصحاب رسانه و تجمیع مدارس چند پایه از جمله این موارد بود.