بهزاد مقدم نیا:

اشتغال دغدغه اصلی جوانان

بهزاد مقدم نیا* : بیکاری دغدغه اصلی امروزه جوانان است ومتاسفانه جوانان شهررشت نیز ازاین مشکل رنج می برند. عدم اشتغال و متعاقب آن مشکلات مالی موجب شده تا بسیاری از جوانان دچار مشکلات روحی و افسردگی شوند. به جرات می توان گفت ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به مشکل بیکاری مربوط میشود. فقدان کارمناسب […]

بهزاد مقدم نیا* : بیکاری دغدغه اصلی امروزه جوانان است ومتاسفانه جوانان شهررشت نیز ازاین مشکل رنج می برند.

عدم اشتغال و متعاقب آن مشکلات مالی موجب شده تا بسیاری از جوانان دچار مشکلات روحی و افسردگی شوند. به جرات می توان گفت ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی به مشکل بیکاری مربوط میشود.

فقدان کارمناسب برای جوانان به ویژه جوانان تحصیل کرده موجب افزایش اشتغال کاذب در شهررشت شده است. دستفروشی و… از جمله شغلهای کاذبی هستند که بعلت بیکاری در شهررشت روز به روز شاهد افزایش آن هستیم.

این در حالی است که ظرفیتهای بسیاری در شهررشت وجود دارد که می تواند توسعه امر اشتغال را به همراه داشته باشد. یکی از این ظرفیتها گردشگری است. شهررشت به واسطه شرایط اقلیمی وجاذبه های طبیعی همواره پذیرای گردشگران فراوانی از داخل وحتی خارج کشور می باشد.

یقینا توجه مسئوولان به مبحث گردشگری در رشت می تواند زمینه های اشتغال فراوانی را در شهر ایجاد کند. ایجاد هتلها، مراکز تفریحی و… از جمله مباحثی هستند که میتواند در رشد وتوسعه اشتغال جوانان رشتی موثرباشد.

با توجه به شرایط اقتصادی دولت لازمه چنین اقداماتی به منظور اشتغالزایی بیشتر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور مشارکت واجرای پروژه هادر رشت می باشد.

تسهیل گری در جذب سرمایه گذاران وحذف برخی از بروکراسی های دست و پاگیر می تواند در تحقق این موضوع نقش مهمی ایفا کند. امید است با توجه بیشتر به چنین مباحثی زمینه های اشتغال برای جوانان فهیم رشتی بیش از پیش فراهم شودوبارونق کسب وکار در رشت دوباره شاهد پویایی وسرزندگی جوانان شهرمان باشیم.

*مدرس دانشگاه