اسپیس فریم چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه بهتر متوجه شویم اسپیس فریم چیست و چه کاربردهایی دارد بیایید تا به مفهوم معماری آن نگاهی داشته باشیم. مثلث در اشکال هندسی پایدارترین شکل محسوب می‌شود. اگر برای سازه‌ای که مورد نظر ماست را طوری طراحی کنیم که از شکل مثلث تشکیل شود به آن سازه خرپا می‌گویم. در اسپیس فریم‌های نمایشگاهی ۴ سطح خرپا شکل را طوری کنار هم قرار می‌دهند که شبیه یک باکس یا جعبه شود.

به گزارش حرف تازه ، برای اینکه بهتر متوجه شویم اسپیس فریم چیست و چه کاربردهایی دارد بیایید تا به مفهوم معماری آن نگاهی داشته باشیم. مثلث در اشکال هندسی پایدارترین شکل محسوب می‌شود. اگر برای سازه‌ای که مورد نظر ماست را طوری طراحی کنیم که از شکل مثلث تشکیل شود به آن سازه خرپا می‌گویم. در اسپیس فریم‌های نمایشگاهی ۴ سطح خرپا شکل را طوری کنار هم قرار می‌دهند که شبیه یک باکس یا جعبه شود. با این توضیحات می‌توانیم تعریفی از اسپیس فریم داشته باشیم: مجموعه‌ای از سیستم‌های خرپای جعبه‌ای شکل که از پیش اتصال داده شده و برای استفاده به عنوان غرفه‌های نمایشگاهی، پایه‌های بنر و… ارائه می‌شود. اسپیس فریم‌ها معمولا در اندازه‌های مشخص به صورت مدولار ارائه می‌شوند و برای اتصال آنها به یکدیگر از اتصالات پیچی استفاده می‌گردد. برای دریافت اسپیس فریم نمایشگاهی به لینک قبل مراجعه کنید. ساخت متصل کردن اسپیس فریم‌ها از سطح زمین شروع می‌گردد سپس ستون‌ها نصب می‌شود و بعد از آن اتصال آنها در نقش تیرها اتفاق می‌افتد. به طور کلی دو روش نصب برای این سازه‌ها وجود دارد:

  • روش داربستی: از این روش در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار راحت است

  • روش مونتاژ بلوک: در صورت نیاز به شبکه‌های دو لایه از این روش استفاده می‌گردد

این نوع از سازه بیشتر برای بارگذاری‌‌های نسبتاً سبک استفاده می‌گردد و تحمل بارگزاری‌های با وزن خیلی بالا را ندارند. به همین دلیل سازه‌های موقت هستند و برای استفاده و بارگذاری طولانی مدت مصرف نمی‌شوند. این نوع از سازه قابلیت اجرا برای طرح‌های مختلف را دارا می‌باشد.

موارد استفاده اسپیس در غرفه نمایشگاهی

۱٫      استفاده از اسپیس فریم در غرفه‌های نمایشگاهی

جهت برپایی غرفه‌های نمایشگاهی در قدیم از داربست‌های فلزی استفاده می‌کردند. دریافت و اجاره غرفه اسپیس در لینک قبل میباشد. استفاده از این داربست‌ها به دلیل سنگین بودن، زمخت بودن و ایمنی کم منسوخ شده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسپیس فریم‌ها به دلیل ظاهر زیباتر و وزن کم آنها همچنین اتصال راحت‌تر و ایستایی و استحکام بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. امروزه در اکثر نمایشگاه‌‌های موقت سازه محبوب و پرکاربرد محسوب می‌گردند.

۲٫      استفاده از اسپیس فریم در ساخت صحنه‌های نمایش و استیج

صحنه‎های نمایش در حقیقت سازه‌های ثانویه هستند. بارگذاری اصلی ساختمان روی این صحنه‌ها نخواهد بود. اسپیس فریم‌ها در دو بخش در اجرای صحنه‌‌های اجرای نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • در کف سازی صحنه‌ها: از این سازه‌ها می‌توان در ایجاد ساختار صحنه استفاده کرد و نهایتا روی آن را با نئوپان و تخته‌های چوبی پوشاند.

  • اجرای دکور صحنه: همان طور که گفته شد، اسپیس فریم به دلیل قابلیت‌های متنوع خود اعم از اجرای طرح‌های متنوع، سبکی، زیبای و… شرایط را برای ایجاد دکور موقت روی صحنه‌های نمایش فراهم می‌کند

۳٫      استفاده از اسپیس فریم‌ها به عنوان قاب بنر

از آنجایی که بنرها در اشل و مقیاس بزرگ چاپ می‌گردند لذا ممکن است استندی جهت نگهداری این بنر در مقیاس مورد نظر یافت نگردد. اسپیس فریم‌ها به دلیل ایستایی و تحمل وزن بنر گزینه‌های خوب جهت استفاده به عنوان قاب هستند.

۴٫      ایجاد سالن و سوله‌های نمایشگاهی توسط اسپیس فریم

این سازه گزینه خوبی برای ایجاد فضاهای موقت مثل سوله‌های بزرگ جهت برگزاری نمایشگاه‌‌ها، مراسم مذهبی جمعی، کنسرت‌ها و… است

۵٫      ایجاد سایه‌بان و پارکینگ توسط اسپیس فریم‌ها

اگر خواهان ایجاد پارکینگی هستید که هم کم هزینه باشد و هم امکان تغییر فرم و جابه‌جایی داشته باش می‌توانید از این سازه استفاده کنید.

۶٫      ایجاد سردر ورودی توسط اسپیس فریم

مدول‌‌های اسپیس فریم در ابعاد و اشکال مختلف در بازار موجود است. یکی از انواع این اشکال، مدول قوسی شکل آن است که توسط آن می‌توانید یک سر در طاقی زیبا طراحی و استفاده کنید و با بنرهایی مثل عنوان مکان و بنر خوش‌آمدگویی آن را تزئین کنید.‌‌بدون اینکه هزینه زیادی پرداخته باشید!

۷٫      پارتیشن بندی و جداسازی فضاهای داخل سالن‌ها

کاربرد دیگری که می‌توان برای اسپیس فریم‌ها در نظر گرفت استفاده از آنها جهت جداسازی فضاهاست. مثلا در مراسمی که نیاز به جدا کردن فضا برای خانم‌‌ها و آقایان هستیم از این اسپیس فریم‌ها می‌توانیم استفاده کنیم.

شرایط اجاره اسپیس فریم به چه صورت است؟

یکی از مزایایی که اسپیس فریم‌ها دارند امکان اجاره کردن آنهاست. در صورتی که بار اول است که قصد راه اندازی غرفه‌های نمایشگاهی را دارید می‌توانید به راحتی بدون اینکه متحمل هزینه زیادی شوید تعدادی از این اسپیس فریم‌ها اجاره کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای اجاره اسپیس فریم لینک قبل را کلیک کنید.مزیت این کار در این است که:

  • نیازمند تهیه فضا برای انبار کردن آنها پس از استفاده نیستید.

  • اگر به طور دائم در حال برپایی غرفه‌های نمایشگاهی هستید طیف وسیعی از ابعاد و اشکال اسپیس فریم‌ها را بدون خرید آنها در اختیار خواهید داشت.

  • پرداخت هزینه اجاره بهای بسیار کم

قبل اجاره کردن آنها اسپیس فریم‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا از صحت عملکرد آنها مطمئن شده و بعد تحویل دهند. برای پس گرفتن آنها نیز پروسه آزمایش انجام می‌گیرد تا از سلامتی آنها مطمئن شوند. پس در صورتی که ابزار و توانایی کافی در نصب را ندارید بهتر است تا از مسئولی فنی تقاضا نموده تا اسپیس فریم‌ها را برپا کند و از آسیب به آنها جلوگیری کنید.

سخن پایانی

سازه‌های اسپیس فریم گزینه‌ای مناسب برای برپایی انواع مقاصد فضاسازی کوتاه مدت است که از مزایای آن می‌توان به زیبایی، تنوع، نصب آسان و سریع، تنوع در ابعاد و اشکال، امکان اجاره کردن و… اشاره کرد.