مروری بر عملکرد 17 عضو شورای چهارم رشت؛ قسمت چهارم:

اسماعیل حاجی پور؛ بازمانده ژنرال ها!

بهنیا ثابت رفتار : پرونده ای از اعضای شورای چهارم را در پایگاه خبری تحلیلی حرف تازه باز کرده ایم تا عملکرد یکایک اعضا را مورد بررسی قرار دهیم. در قسمت های قبل به سراغ رضا جمشیدی چناری ، فرانک پیشگر  و محمود باقری خطیبانی  رفتیم و این بار قصد داریم عملکرد اسماعیل حاجی پور را را مرور کنیم: نفر چهارم : اسماعیل حاجی […]

بهنیا ثابت رفتار : پرونده ای از اعضای شورای چهارم را در پایگاه خبری تحلیلی حرف تازه باز کرده ایم تا عملکرد یکایک اعضا را مورد بررسی قرار دهیم. در قسمت های قبل به سراغ رضا جمشیدی چناری ، فرانک پیشگر  و محمود باقری خطیبانی  رفتیم و این بار قصد داریم عملکرد اسماعیل حاجی پور را را مرور کنیم:

نفر چهارم : اسماعیل حاجی پور

“بازمانده ژنرال ها” چهارمین منتخب مردم رشت در انتخابات شورای چهارم کسی نیست جز اسماعیل حاجی پور. کسی که یک رشتی اصلاح طلب است و مصاحبه ای جهت انکار موضع سیاسی اش انجام نداده است.

شهردار سابق ۶ شهر گیلان و معاون اسبق فرمانداری رشت با کوله باری از تجربه پا به شورای چهارم گذاشت و بی تردید باید او را از جمله اثرگذارترین افراد این شورا دانست.

بازاریان قدیمی رشت برای او احترام خاصی قائلند و با وجود اینکه عملکرد ایده آلی نداشته است اما همچنان بسیاری از افراد اثرگذار حضور او در شورای پنجم را به عدم حضورش ترجیح خواهند داد و شاید دلیل آن را باید در شورای چهارم و خلا حضور چهره های شاخص ادوار گذشته جستجو کرد.

اسماعیل حاجی پور را باید مغز متفکر جریان حامی ثبات در راس مدیریت شهری دانست. خلیلی و ثابت قدم هیچ یک گزینه اول حاجی پور برای سکانداری شهرداری رشت نبودند اما او بعد از روی کار آمدن هرکدام از آنها به دنبال حفظ ثبات در مدیریت شهری بود و تنها گهگاهی انتقاداتی می کرد اما هر زمان نیاز بود اتحاد را در طیف حامی ادامه کار ثابت قدم تقویت کرد.

در هفته های اخیر انتقادات حاجی پور از شهردار رشت اوج گرفته است و گویا زبان های دوستانه و برادرانه و پدرانه حاجی پور جواب نداده است. علی رغم فضاسازی صورت گرفته از سوی برخی جریان ها و مرتبط دانستن یک انتصاب به این انتقادات؛ به نظر می رسد او به دنبال اثبات استقلال خود در تصمیم گیری است تا جاییکه حتی زمزمه هایی مبنی بر اینکه تمایل به شهردار شدن یکی از چهره های آکادمیک شهر رشت دارد به گوش می رسد.

عضو رشتی شورا که شناخت خوبی از رشت و نقاط آسیب پذیر و نقاط اثرگذار آن دارد در محافل مختلف و در جمع مردم بارها حضور یافته است. اخیرا هم به سمت تیمداری حرفه ای رفته و مجوز فعالیت داماش گیلان را به نام خود ثبت کرده است. در دوره عضویتش در شورای چهارم نیز به جای تلاش برای ریاست شورای  شهر به شورای شهرستان رفت تا اتفاق های بهتری برای ساکنین روستاها رقم بخورد. مجموعه این عوامل در کنار صحبت هایی که در شورا از او شنیده ایم حاجی پور را چهره ای مردم دار معرفی می کند.

شاید آیندگان در صورت تحقق اتفاق هایی در روزهای آینده تیم داری حاجی پور و مکاتبات شهردار رشت جهت تیم داری داماش یا سپیدرود را به عنوان نقطه عطفی در رابطه حاجی پور و ثابت قدم یاد کنند.

حاجی پور در چند مقطع از فضای حاکم بر شورای چهارم به شدت عصبانی شده است. رعایت نشدن شانیت شورا، موضوع مربوط به راه اندازی مجدد پارک شهر رشت و مخالفت های برخی افراد که به عادت تبدیل شده بود نمونه هایی از دلایل عصبانیت حاجی پور در دوره چهارم بوده است که نشان می دهد حاجی پور همیشه آرام نیست و همیشه لبخند نمی زند و در مواقعی که لازم بداند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

در روزهای آینده باید ببینیم تصمیم حاجی پور در خصوص شهردار رشت چه خواهد بود چرا که موضع او می تواند معادلات زیادی را بر هم بزند.

به اعتقاد بسیاری از افراد حاجی پور از جمله افراد نسبتا موفق و اثرگذار در شورای چهارم بوده است.