اسنادی از سوالات و امضاهای اولیه ای که استیضاح وزیر کشاورزی را کلید زد؛

استیضاح حجتی با سوالات دلخوش و امضای کوچکی نژاد و حسنی

حرف تازه – استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با طرح سوال دلخوش و امضای محمد صادق حسنی و جبار کوچکی نژاد کلید خورد. به گزارش حرف تازه، پس نارضایتی های کشاورزان از واردات برنج و سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان و دیالوگ سبوسی معروف و پس از گرانی های شدید گوشت، مرغ، […]

حرف تازه – استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با طرح سوال دلخوش و امضای محمد صادق حسنی و جبار کوچکی نژاد کلید خورد.

به گزارش حرف تازه، پس نارضایتی های کشاورزان از واردات برنج و سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان و دیالوگ سبوسی معروف و پس از گرانی های شدید گوشت، مرغ، تخم مرغ و … در بازار موجی از نارضایتی از عملکرد محمود حجتی در میان مردم ایجاد شد و آثار آن در شبکه های اجتماعی به راحتی قابل لمس بود.

حجتی که در سفر به گیلان عمدتا در شرق گیلان و به ویژه لنگرود حضور داشت مورد انتقاد شدید نمایندگان مرکز و غرب گیلان قرار گرفت و همانطور که انتظار می رفت استیضاح او خیلی زود کلید خورد.

محمود حجتی که به اعتقاد برخی نمایندگان حضورش در گیلان به دلیل طرح سوال قبلی لاهوتی بود و آن تقابل معروف محمدصادق حسنی با حجتی نیز به همین دلیل شکل گرفت شاید آن روز فکرش را هم نمی کرد که با محوریت دیگر نمایندگان گیلان روی لبه پرتگاه قرار بگیرد و در آستانه استیضاح آن هم با تعداد امضای قابل توجه باشد.

اما نکته تامل برانگیز آن است که برخی منابع غیر رسمی ظاهرا تلاش دارند تا با حذف نقش موثر دلخوش در این ماجرا و تنظیم سوالات توسط او، از اهمیت و خطر بیخ گوش وزیر نزد افکار عمومی بکاهند و شاید به نوعی فضا را به سود حجتی تلطیف کنند. چرا که بعید است چنین اشتباهی سهوی باشد؛ هرچند که غیرممکن نیست!

اسنادی که در اختیار تحریریه حرف تازه قرار گرفته است نشان می دهد سید کاظم دلخوش با طرح ۴۶ سوال و امضا و مکاتبه با هیئت رئیسه مجلس، پایه گذار این استیضاح است و دلیل طرح سوال و استیضاح را ناکارامدی وزارت جهاد کشاورزی و مشکلات بخش کشاورزی عنوان می کند اما برخی کانال های تلگرامی مدعی شده اند که او در مقابل این وزیر سکوت کرده است!

دلخوش که پیش از این نیز نشان داده است یکی از نمایندگان تعیین کننده گیلان به شمار می رود بار دیگر با همراهی جبار کوچکی نژاد و محمد صادق حسنی اثرگذاری خود را نشان داده است و گفته می شود تا کنون بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح جمع آوری کرده است.

نکته جالب اینکه گفته می شود مهرداد لاهوتی که چند روز قبل از منتقدین حجتی بود پس از سفر حجتی به لنگرود حالا از مخالفین استیضاح شده است! 

متن نامه و سوالات مطروحه و همچنین امضاهای اولیه را مشاهده می کنید: