در جلسه ستاد بحران در شورای رشت مطرح شد؛

استقرار ناوگان خودرویی برفروبی شهرداری رشت از صبح شنبه

حرف تازه – معاون خدمات شهر شهرداری رشت در جلسه ستاد بحران در شورا با اعلام این خبر به تشریح برنامه ریزی های انجام شده پرداخت. جلسه ستاد بحران با حضور اعضای شورای اسلامی شهررشت و جمعی از مدیران شهرداری در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.   مردم انتظار دارند در زمان برف مسئولین پای […]

حرف تازه – معاون خدمات شهر شهرداری رشت در جلسه ستاد بحران در شورا با اعلام این خبر به تشریح برنامه ریزی های انجام شده پرداخت.

جلسه ستاد بحران با حضور اعضای شورای اسلامی شهررشت و جمعی از مدیران شهرداری در عمارت تاریخی شورا برگزار شد.

 

مردم انتظار دارند در زمان برف مسئولین پای کار باشند

سید امیر حسین علوی، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای جلسه با قدردانی از زحمات مدیران و پرسنل شهرداری اظهار کرد: مردم انتظار دارند مسئولین در شرایط برفی پای کار باشند و حضور فعال و مستمرشان احساس شود. امیدوارم بتوانیم با کمک یکدیگر بارش برف را به یک نعمت فرحبخش برای مردم تبدیل کنیم.

وی افزود: سال های گذشته پس از بارش برف جلسات ستاد بحران برگزار می شد ولی امسال شورا و شهرداری از ماه ها قبل برنامه ریزی لازم برای جلسات ستاد بحران انجام دادند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: همواره شورا و شهرداری در زمان وقوع بحران پای کار بودند و توان خود را برای جلوگیری از ایجاد بحران به کار گرفته اند.

 

استقرار ناوگان خودرویی از صبح شنبه

علی مقصودی،معاون خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به اینکه بارش برف از روز شنبه قطعی است ابراز داشت: براساس پیش بینی هواشناسی این بارش از عصر شنبه آغاز شده و حداکثر تا ظهر دوشنبه ادامه دارد و پیش بینی هواشناسی مبنی بر ۲۰ الی ۵۰ سانتیمتر برف است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط رشت و تجارب سال های گذشته جلسات ستاد بحران شهرداری از ماه ها قبل توسط معاون وقت خدمات شهری، مهندس بهارمست، آغاز شد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت بیان داشت: بعد از برف سال گذشته ۱۵ دستگاه خودروی دارای تیغه برف روب خریداری شد و اکنون دارای ۱۷ دستگاه تیغه برف روب هستیم که در بین شهرداری های سایر استان ها کم نظیر است.

مقصودی از حضور ۵۲ دستگاه خودروی مناسب برف روبی نظیر گریدر ،لودر، بیل بکهو، باب کت و … خبر داد و گفت: از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای پاک سازی معابر استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده خیابان ها را به سه دسته تقسیم کردیم و خودروهای برف روب را در نواحی مستقر می کنیم.

 

معاون خدمات شهری شهرداری رشت از حرکت ناوگان خودرویی سازمان عمران شهرداری رشت از ساعت ۸ صبح روز شنبه خبر داد و گفت: این خودروها به سمت مناطق اعزام می شوند و حداکثر تا ساعت ۹ صبح در مناطق تعیین شده حاضر خواهند بود در زمان بارش برف آتش نشانی نیز با ۱۳ خودرو به صورت شبانه روزی گشت زنی خواهد داشت.

مقصودی با اشاره به اقدامات سازمان های حوزه معاونت خدمات شهری در هنگام بارش برف اظهار کرد: ۲۲۸ نفر از کارکنان و کارگران سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری و ۳۵۶ نفر از کارگران سازمان پسماند در زمان برف خدمت رسانی می کنند.

علی مقصودی همچنین از در نظر گرفتن ایستگاه های میانی نظیر کود آلی برای دپوی زباله در شرایط اضطراری خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت نیز برای پایش تصویری تعداد قابل توجهی از نقاط شهر به صورت شبانه روزی باز خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت مدیران مناطق شهرداری را فرماندهان هر منطقه عنوان کرد و افزود: مدیران مناطق از صفر تا صد پای کار هستند و خدمت رسانی به شهروندان را انجام می دهند.

 

رمضانپور نرگسی بر پیش بینی مشکلات حین اجرا تاکید کرد

احمد رمضانپور نرگسی،عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: شهرداری و شورای شهر از مدت ها قبل آمادگی لازم برای مقابله با بحران برف را دارند.

وی افزود: باید تلاش کنیم حین اجرا نیز قوی عمل کنیم تا اگر حین اجرا پیش بینی ها غلط از آب درآمد راهکاری برای برون رفت از مشکل داشته باشیم.

 

رضا رسولی: پرسنل سازمان عمران و آتش نشانی مانند سنگرسازان بی سنگرند

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با اشاره به احتمال شکسته شدن شاخه ها و سقوط درختان در هنگام بارش برف بیان داشت: این موضوع ممکن است در رفت و آمد شهروندان مشکلاتی ایجاد کند و همچنین باید نسبت به تقویت ناوگان حمل نقل اقدام شود.

رضا رسولی، پرسنل سازمان عمران و آتش نشانی شهرداری رشت را مانند جهادگران و سنگرسازان بی سنگر عنوان کرد و از زحمات شبانه روزی آنها و همچنین تمامی آتش نشانان و نیروهای رفت و روب و فضای سبز و… تشکر کرد.

 

فرهام زاهد: اولویت تخصیص ماشین آلات شهر رشت باشد

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا نیز شرایط محیطی را متفاوت خواند و گفت: با توجه به مشکلات احتمالی خواهشم این است که با در نظر گرفتن مشکلات سال های گذشته، اولویت در تخصیص ماشین آلات شهر رشت باشد.

وی افزود: پاداش های کارگران باید به موقع پرداخت شود و به برف سال بعد موکول نشود.

 

تاکید حجت جذب بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی

حجت جذب، رئیس شورای شهرستان رشت، نیز در این جلسه به استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی به خصوص رسانه ملی تاکید کرد و گفت: باید به وسیله رسانه ها به مردم اطلاع دهیم از پارک خودرو در کوچه ها و خیابان ها خودداری کنند.

 

محمدحسن عاقل منش: با برنامه های مفرح بارش برف را برای مردم دلنشین کنیم

محمد حسن عاقل منش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در این جلسه اظهار داشت: امیدوارم با بهره گیری از تجارب گذشته در برف امسال با مشکلات کمتری مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه می توان در دوران بارش برف برای مردم خاطرات شیرین رقم زد بیان کرد: به طور مثال در بارش برف سال ۸۳ جشنواره مجسمه های برفی برای شهروندان برگزار شد و می توانیم امسال با برگزاری چنین برنامه هایی بارش برف را برای مردم دل نشین کنیم.

 

تاکید محمدحسن علیپور بر تامین غذا و لباس گرم برای کارگران و پاکبانان

محمد حسن علیپور، عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت، با اشاره به اینکه بارش برف یک نعمت الهی است گفت: باید امکانات لازم مانند لباس مناسب،غذای گرم،دستکش برای کارگران و پاکبانان شهرداری درنظر گرفته شود.

 

شیرزاد: پاداش کارگران به موقع پرداخت شود / محلاتی که با قطعی برق مواجه می شوند مورد توجه قرار گیرند

سخنگوی شورای شهر رشت ضمن تشکر از شهردار رشت برای لغو سفر چین اظهار داشت: لغو سفر چین از سوی شهردار رشت با درایت انجام شد و امیدوارم مدیران شهرداری در حفظ وظایف خود به درستی عمل کنند.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه بارش برف با مدیریت درست می تواند به نعمت برای مردم تبدیل شود گفت: امیدوارم جلسات ستاد بحران شهرداری و شورا خروجی مناسبی نیز داشته باشد و با تقسیم کار و نظارت کافی، مردم حلاوت بارش برف را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه در بارش برف شکستن درختان رفت و آمد را مسدود می کند و تردد خودروهای خدمت رسان با مشکل مواجه می شود تاکید کرد: جمع اوری درختان شکسته شده سریع تر انجام شود و منابع مالی در این خصوص تقویت شود.

سخنگوی شورای شهر رشت به بازگشایی مسیر بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: بازگشایی مسیرهای اصلی اولویت شهرداری در حین بحران برف است اما برخی از محلات که ممکن است با قطعی برق مواجه شوند نیز باید مورد توجه باشند.

وی خواستار مکاتبه با پیمانکاران برای فراهم کردن تجهیزات مناسب برای کارگران و پاکبانان شهرداری شد و خاطرنشان کرد: امیدوارم پاداش کارگران نیز به موقع پرداخت شود و رویه سال قبل تکرار نشود.

 

اسماعیل حاجی پور : شروع برف باید همراه با رژه ماشین آلات باشد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به اینکه بارش ۴۰ تا ۵۰ سانیتمتر برف مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد گفت: بچه های شهرداری پای کار هستند و با توانی که در این افراد سراغ دارم بارش ۵۰ سانتیمتری برف تنها یک دورهمی خواهد بود.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر اینکه برف را از آغاز بارش باید مهار کرد گفت: مهار از ابتدا کار را آسان می کند و شروع برف باید همراه با رژه ماشین آلات باشد.

رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای شهر رشت به برنامه ریزی برای اکیپ جایگزین تاکید کرد و گفت: نباید شرایط طوری شود که با خرابی یک دستگاه کل منطقه قفل شود.

 

رضا کحالی: به کارگران به طور ویژه توجه شود

مدیر شهرداری منطقه ۳ رشت نیز با اشاره به اینکه تمامی این برنامه ها توسط کارگران به مرحله اجرا در می آید خواستار توجه ویژه به این بخش شد و پیشنهاد برگزاری دیداری با نماینده کارگران برای شنیدن نقطه نظرات را مطرح کرد.

وی افزود: خرید خودروهای مناسب با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد در چنین شرایطی می تواند به مجموعه مدیریت شهری کمک بسزایی کند.

 

مرتضی عاطفی: اتخاذ تدابیر مناسب برای بازگشایی مسیرهای ویژه نظیر پیاده راه

مدیر شهرداری منطقه دو رشت، نیز در این نشست با اشاره به اینکه اقدامات لازم نظیر خرید سوخت ،شن و نمک برای بارش برف انجام شده است اظهار کرد: گازوییل های خریداری شده در ستاد بحران شهرداری دپو شده است و در کنار بازگشایی مسیرهای اصلی برای بازگشایی مسیر ویژه مانند پیاده راه و خط ویژه نیز تدابیری درنظر گرفته شده است.

 

هومن روایی: برای در اختیار گذاشتن لوازم مورد نیاز در زمان بارش برف از سوی لوازم فروشی ها با توجه به پرداخت بدهی ها اعلام آمادگی شده است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت نیز از تجهیز ناوگان سازمان عمران خبر داد و افزود: ماشین های سواری را مجهز به اره برقی و پتو کردیم.

هومن روایی از پرداخت بدهی های معوقه به لوازم فروشی ها خبر داد و گفت: با توجه به پرداخت بدهی و مذاکرات صورت گرفته برای در اختیار گذاشتن لوازم ضروری و قطعات مورد نیاز در زمان بارش برف اعلام آمادگی شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان فروشنده تیغه های برفروب نیز در رشت مستقر خواهند بود تا در صورت بروز مشکل در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود.

دستور پرداخت پاداش ها در حین بارش برف از سوی شهردار رشت

علی مقصودی در پایان جلسه با بیان اینکه بار بدهی های گذشته بر دوش دکتر نصرتی، شهردار رشت، بوده است گفت: علی رغم تمام مشکلات دستور پرداخت پاداش های مربوطه در حین بارش برف از سوی شهردار رشت صادر شده است.

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز بر پرداخت به موقع پاداش و حقوق کارکنان شهرداری رشت تاکید کرد.