استفاده از آنتی ویروس ایرانی در دستور کار شهرداری رشت قرار گرفت

سازمان فناوری اطلاعات شهرداری رشت بهره گیری از آنتی ویروس ایرانی را جایگزین نمونه خارجی کرد و این برنامه را در دستور کار خود قرار داد تا ضمن کمک و حمایت از محصولات داخلی، از کارآیی و توان متخصصان داخلی هم پشتیبانی شود.

حرف تازه – در جهت حمایت از تولیدات داخلی در انجام فعالیت های مربوط به فناوری اطلاعات آنتی ویروس ایرانی به جای آنتی ویروس خارجی به کار گیری می شود.

بر پایه این گزارش به منظور عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مقابله با سیاست های خصمانه علیه کشور عزیز ما ایران و به پاس ارج نهادن به خون پاک شهیدان والامقام و از باب تشکر و قدردانی زحمات و تلاش های نخبگان این اقدام صورت پذیرفته است.

شایان ذکر است علی رغم مراجعات مکرر شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب و فروش آنتی ویروس خارجی، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری رشت به استناد سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در امور فضای تولید و تبادل اطلاعات(افتا) و ابلاغیه های صادر شده از دفتر ریاست جمهوری مبنی بر جایگزینی ضد بدافزارهای داخلی و مصوبات متعدد کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور در راستای تامین امنیت زیرساخت شبکه شهرداری رشت با تایید محصول توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران نسبت به جایگزینی محصول ایرانی “پادویش” به جای آنتی ویروس خارجی اقدام نمود.

گفتنی اینکه با خرید آنتی ویروس ایرانی ضمن جلوگیری خروج ارز از کشور در کاهش بیش از ۷۰ درصد هزینه سازمانی استفاده از آنتی ویروس خارجی نیز تاثیر گذار بوده است.

همچنین بر پایه گزارش کارشناسان این سازمان آنتی ویروس پادویش دارای کنسول با امکانات فراتر از مشابه خارجی خود بوده و گزارش های جامعی از منابع سخت افزاری و نرم افزاری موجود در شبکه را در اختیار بهره بردار می گذارد.