دلیل واقعی استعفا چه بود؟

استعفای ناگهانی سید محمد احمدی از شهرداری رشت

عصر دیروز خبر استعفای ناگهانی سید محمد احمدی از شهرداری رشت ، شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری را با شوک مواجه کرد. 

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: عصر دیروز خبر استعفای ناگهانی سید محمد احمدی از شهرداری رشت ، شورای ششم و مجموعه مدیریت شهری را با شوک مواجه کرد.

بنا بر گزارش های دریافتی در بخش غیرعلنی جلسه روز گذشته شورای شهر، شهردار رشت استعفای خود را تقدیم شورا نموده است و در تشریح علل این استعفا شنیده هایی از بیماری و مشکلات شخصی در رسانه ها مخابره شده است.

شورای ششم در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد

علاقه فردی احمدی برای حضور مجدد در شهرداری رشت بر کسی پوشیده نیست و همین ماه گذشته او در تلاش برای جلب آرای شورانشینان بود. شورای ششم نیز با این تفکر که ثبات در راس مدیریت شهری می تواند به رشد و توسعه این شهر کمک نماید در برابر تمامی انتقادات و مستنداتی که در رسانه ها منتشر شد چشمان خود را بست و به او رای اعتماد داد.

حالا در فاصله ای کوتاه احمدی قصد کناره گیری از این مسئولیت را دارد که تصمیمی بسیار بحث برانگیز به شمار می رود و می تواند مدیریت شهری رشت را با چالشی جدی مواجه سازد. هرچند برخی اعضا از جمله سید حسین رضویان، تاج شهرستانی، واثق کارگرنیا، هادی رمضانی و … باید بابت این انتخاب اشتباه و دردسر به وجود آمده برای مدیریت شهری رشت از عموم مردم عذرخواهی کنند و در ادامه دقت بیشتری در انتخاب هایشان داشته باشند اما از سوی دیگر باید بررسی کرد که علت واقعی این استعفا چه بوده است؟

سه فرضیه در خصوص علت واقعی استعفای سید محمد احمدی از شهرداری رشت

فرضیه اول اینکه شنیده ها در خصوص مشکلات فردی و بیماری آقای شهردار درست باشد که در این صورت ضمن آرزوی سلامتی برای سید محمد احمدی، باید تقاضا کنیم در مدت باقیمانده تا بازنشستگی مسئولیت مدیریتی سنگینی برای وی در نظر گرفته نشود و به فکر سلامتی خود باشد.

فرضیه دوم اینکه سید محمد احمدی به فکر جایگاهی بالاتر بوده باشد و شنیده ها در خصوص مسئولیت هایی نظیر استانداری گیلان درست باشد. هرچند بعید است چنین اتفاقی رخ دهد اما در صورت وقوع باید گفت آیا مساله بیماری آقای شهردار یک دروغ به افکار عمومی بوده است که از سوی برخی رسانه ها نیز منتشر شده است؟

و فرضیه سوم اینکه سید محمد احمدی در مسیر تایید مجدد برای حضور در راس شهرداری رشت به مشکل برخورده باشد و با این استعفا برچسب عدم تایید را از خود دور کرده باشد که در این صورت نیز مسئولیت های بالاتر دور از ذهن خواهد بود.

ضرورت انتخاب آگاهانه از سوی شورا و خروج شهر از بلاتکلیفی

هرچند ممکن است علل و دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد اما آنچه مشخص است ضرورت انتخاب هوشمندانه از سوی شورااست و انتظار می رود اعضای شورا به ویژه اعضای تازه کاری که تجربه کافی در خصوص مسائل مدیریت شهری ندارند به جای شعارهای آرمان گرایانه کمی واقع بینانه به مسائل نگاه کنند و هرچه سریع تر با انتخاب یک گزینه کارامد شهر را از بلاتکلیفی خارج نمایند.

استعفای ناگهانی سید محمد احمدی از شهرداری رشت

استعفای ناگهانی سید محمد احمدی از شهرداری رشت