مدیرکل انتقال خون گیلان:

از پلاسمای خون اهدایی گیلانیان در آلمان دارو ساخته می شود

حرف تازه : مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه از پلاسمای خون اهدایی گیلانیان در آلمان داروساخته می شودگفت: پذیرش در ممیزی ساختمان این اداره راه ارسال خون گیلانی به آلمان است. احمد مرادی خون  بابیان اینکه از پلاسمای خون گیلانی درکشور آلمان دارو ساخته می شود و پذیرش در ممیزی ساختمان ، موجب ادامه […]

حرف تازه : مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه از پلاسمای خون اهدایی گیلانیان در آلمان داروساخته می شودگفت: پذیرش در ممیزی ساختمان این اداره راه ارسال خون گیلانی به آلمان است.

احمد مرادی خون  بابیان اینکه از پلاسمای خون گیلانی درکشور آلمان دارو ساخته می شود و پذیرش در ممیزی ساختمان ، موجب ادامه این راه می شود اظهار کرد: اگر مشکلات ساختمان فعلی اداره کل انتقال خون گیلان برطرف نشود ، شرکت آلمانی این استان را برای ارسال خون تایید نمی کند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در ساختمان این اداره یادآور شد: در سال گذشته تهدید شدیم به اینکه اگر این ساختمان ممیزی شود ممکن است گیلان از لیست فرستندگان پلاسما ی خون برای تهیه دارو توسط آلمان حذف شود.

مدیر اداره کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه با همکاری مسئولان استانداری گیلان بربازسازی فضای ۳۰۰ متری ساختمان کنونی تصمیم گیری شده است، تصریح کرد: نقشه ساختمان جدید از جانب مسئولان کشوری تهیه شده است اما انجام این مهم با توجه به برآورد هزینه ۲ میلیارد تومانی نیاز به حمایت مسئولان مربوطه و به ویژه دخالت مستقیم استاندارگیلان دارد.

به گفته مرادی این تحول برای نخستین بار در گیلان انجام می شود و تاکنون نیز زمین یا ساختمانی برای تحول این سازمان در نظر گرفته نشده بود.
وی پلاسما را آبروی گیلان عنوان وتاکید کرد: برای حفظ این آبرو به ویژه در ممیزی ، لازم است که دستی بر سرو روی این ساختمان کشیده شود.

پلاسما یکی از فراورده های خونی است که در درمان بسیاری از بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند.

منبع: صبح رشت