از وعده های «قطعی» و جواب های سربالایی تا مهر سکوت!
حرف تازه – مدیرکل راه و شهرسازی چندصباحی است که مهر سکوت بر لب گذاشته است و خبر چندانی از این سازمان عریض و طویل و روابط عمومی آن به بیرون درز نمی کند و این روندی است که قبل انتخابات شکل گرفته است و تاکنون نیز ادامه دارد. شاید به این دلیل که آقای مدیرکل […]
حرف تازه – مدیرکل راه و شهرسازی چندصباحی است که مهر سکوت بر لب گذاشته است و خبر چندانی از این سازمان عریض و طویل و روابط عمومی آن به بیرون درز نمی کند و این روندی است که قبل انتخابات شکل گرفته است و تاکنون نیز ادامه دارد. شاید به این دلیل که آقای مدیرکل نخواسته از سازمان برای دفاع از عملکرد دولت در ایام انتخابات استفاده کند.
وقتی مسئولان ارشد کشوری و استانی در مورد اتمام پروژه راه آهن قزوین- رشت بارها وعده های مختلفی را داده اند که هنوز به سرانجام نرسیده است سوالی به ذهن متبادر می شود که نتایج اظهارات خود را از چه کسانی بدست آورده اند؟ در این میان به نقش زیرشاخه های مدیریتی و کارشناسان پروژه راه آهن در هنگام اعطای مشاوره به مسئولان ارشد برای پایان پروژه باید اشاره کرد که موجب می شود مدیران ارشد کشور وعده های خود را بر آن اساس تنظیم کنند. همین نکته است که می توان پای کسانی را وسط کشید که در این رویدادها نقش بازی می کنند ولی کمتر کسی بدان اشاره می کند.
این که شخصی مثل دکتر نوبخت اواخر سال ۹۴ از پایان کار راه آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۵ خبر می داد همان نکته ای بود که قبل از وی مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز بر آن تاکید ویژه داشت. آقای خاوری از شهریور ۹۴ وعده داده بود که «قطعا» تا سال ۹۵ راه آهن قزوین رشت افتتاح می شود و ریل گذاری از رشت به انزلی آغاز می شود! آقای خاوری بر این نکته نیز تاکید می کرد که این پروژه با شتاب خوبی در حال انجام است و امسال و سال آینده بالغ بر ۶۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به گیلان اعتبار دارد. پس مشخص است که از لحاظ مالی نیز چندان بر ناتمام ماندن راه آهن ایرادی نمی توان وارد کرد. از همین رو آیا نمی توان حلقه مفقوده وعده های مسئولان ارشد کشور را در عملکرد همین دستگاه ها جستجو کرد؟
البته مدیرکل راه و شهرسازی چندصباحی است که مهر سکوت بر لب گذاشته است و خبر چندانی از این سازمان عریض و طویل و روابط عمومی آن به بیرون درز نمی کند و این روندی است که قبل انتخابات شکل گرفته است و تاکنون نیز ادامه دارد. شاید به این دلیل که آقای مدیرکل نخواسته از سازمان برای دفاع از عملکرد دولت در ایام انتخابات استفاده کند. البته از مدیری که در دولت قبلی نیز سمت های مدیریتی بالایی داشته چندان نیز بعید نبود که موضعی بی طرفانه در انتخابات بگیرد تا در صورت پیروزی هر کاندیدا به عنوان یک فرد غیرسیاسی و تخصصی معرفی شود که متعلق به جریان خاصی نیست. همان طور که قبلا نیز با اظهار نظر در مورد مزایای مسکن مهر که مغایرت فراونی با نظر وزیر راه و دولت یازدهم دارد ظاهرا خط خود را از دولت مشخص کرده بود!
البته سوابق نشان داده که مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ظاهرا نماینده خوبی نیز برای دفاعیات از دولت به نظر نمی رسد، از همین رو بود که وقتی خبرنگار شبکه باران در خصوص مشکلات فراوان ساکنان مسکن مهر گیلان به گفتگو با مدیر کل راه و شهرسازی گیلان می پردازد، او در پاسخ گفته بود« این ها با ۲۶ میلیون تومان صاحب خانه شده اند و خوشی زیر دلشان را زده است!!» شاید این جواب ها را بتوان نوعی انفعال ارزیابی کرد و یا این که شاید جواب خاصی در چنته ندارد و اینجا است که مدیران ارشد کشوری و استان باید توضیح دهند که آیا دولت دوازدهم می تواند همچنان از مدیرانی استفاده کند که شاید عملکرد آن ها باعث شده بزرگترین مطالبه استان گیلان در ۴سال اخیر مسکوت بماند؟ مطالبه ای که بظاهر قول اتمام «قطعی» را از آن ها گرفته بودند.
گیل خبر
ارسال دیدگاه