کاهش هزینه ها از ریاست شورا آغاز شود

از هزینه ۳۰۰ میلیونی برای صندلی های شورا تا پیشنهاد کاهش هزینه های جاری از سوی سید امیرحسین علوی!

بر اساس شنیده ها شورای رشت در دوره ریاست علوی در شرایطی که مجموعه مدیریت شهری در پرداخت حقوق کارکنان با مشکلات متعددی مواجه است هزینه ای بالغ بر 300 میلیون تومان تنها برای صندلی های جدید متحمل شده است. 

حرف تازه – عصر دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر رشت، رئیس شورا خواستار کاهش هزینه های جاری شد.

در حالی که عصر امروز علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت بودجه پیشنهادی سال ۹۸ را تقدیم شورا کرد سید امیرحسین علوی رئیس شورا در بخشی از این جلسه خواستار کاهش هزینه های جاری شد و گفت: اعضای شورا به همان میزان که به مجموعه شهرداری تعهد دارند باید به شهروندان نیز تعهد داشته باشند و امیدوارم افزایش هزینه های جاری یک بار و برای همیشه برطرف شود.

این سخنان رئیس شورا در شرایطی مطرح شد که بر اساس شنیده ها شورای اسلامی شهر رشت در دوره ریاست ایشان و در شرایطی که مجموعه مدیریت شهری در پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکلات متعددی مواجه است و در بسیاری از حوزه ها دو ماه حقوق معوقه دارد هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان تنها برای صندلی های جدید متحمل شده است. 

در صورت صحت شنیده ها باید از رئیس شورا پرسید آیا بهتر نیست در راستای اقتصاد مقاومتی و به منظور تامین هزینه های اولیه ای چون حقوق کارکنان و همچنین کاهش هزینه های جاری، از صرف هزینه های اینچنینی و ریخت و پاش های اضافه پرهیز شود و کاهش هزینه های جاری از رئیس شورا آغاز شود؟

این در حالی است که انتقال ساختمان شورا از ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع به ساختمان سابق شهرداری رشت هزینه های متعددی را در پی داشته است که بنا بر شنیده ها هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی برای صندلی ها تنها یکی از این موارد است.

ساختمان چند ده میلیاردی شهرداری رشت در خیابان سعدی قابلیت سرمایه گذاری و درامدزایی فراوانی دارد و در یکی از بهترین نقاط شهر واقع است و اکنون به عنوان دفتر کار اعضای شورا در حال استفاده است.