موارد الزام عدم ایجاد سد معبر از سوی معاون خدمات شهری رشت اعلام شد؛

از هرگونه دستفروشی در حاشیه بازارچه ها به هر نحو ممکن جلوگیری خواهد شد

حرف تازه – موارد الزام جهت رعایت عدم ایجاد سد معبر در سطح شهر رشت به مدیران مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی از سوی علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت اعلام شد. در پی جلسه ای که با مدیران مناطق و سایر واحدهای مرتبط جهت بررسی معضلات و مشکلات […]

حرف تازه – موارد الزام جهت رعایت عدم ایجاد سد معبر در سطح شهر رشت به مدیران مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی از سوی علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت اعلام شد.

در پی جلسه ای که با مدیران مناطق و سایر واحدهای مرتبط جهت بررسی معضلات و مشکلات سد معبر برگزار شده بود طی نامه ای صورت جلسه و الزامات جهت انجام به مناطق و واحدهای مربوطه ارسال شد و طبق این مکاتبه مقرر گردید مناطق حق استفاده خدمتی از نیروهای سد معبر در مشاغل غیر مرتبط را ندارند. تمام ابزارهای حمایتی از قبیل فیلم برداری و مستند سازی، در اختیار قرار دادن مامور نیروی انتظامی ، تشکیل پرونده قضایی و غیره توسط خدمات شهر مناطق جهت حمایت از ماموران سد معبر صورت پذیرد.

طبق صورت جلسه در صورت نیاز با هماهنگی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، از نیروهای سد معبر مناطق دیگر نیز در مواقع اضطراری استفاده می گردد و میزان اضافه کار نیروهای سد معبر با توجه به کارایی ایشان و در صورت لزوم با هماهنگی مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری لحاظ گردد و مقرر گردید دستفروشان نمی بایست از هیچ گونه سازه ای از قبیل گاری، جعبه، طبق و غیره استفاده نمایند و کلیه مدیران و پرسنل خدمات شهر مناطق و سد معبر می بایست به صورت تمام وقت پاسخگوی مرکز پیام باشند و تمام نیروهای سد معبر شهرداری رشت میبایست ظرف مدت ۱۰ روز ملبس به لباس متحدالشکل شوند.

در بند هشت این صورت جلسه مقرر شد مناطق باید به صورت هفتگی آمار دقیق جمع آوری اجناس سد معبر را به حوزه معاونت خدمات شهر ارائه نمایند.

در ادامه ذکر شد کلیه مناطق نسبت به اطلاع رسانی به موقع از موانع پیش روی عملکرد حوزه سد معبر توسط روابط عمومی منطقه اقدام کنند و مناطق حداکثر حمایت حقوقی را از حوزه سد معبر به عمل آورند . در پی اجرایی شدن این موارد از این پس از هرگونه دستفروشی در حاشیه بازارچه ها به صورت ویژه و به هر نحو ممکن جلوگیری می شود و نیز مقرر شد تا مناطق حداکثر هماهنگی لازم جهت همراهی عوامل نیروی انتظامی با حوزه سد معبر را به عمل آورند و مناطق حداکثر هماهنگی لازم را با پلیس راهور جهت جریمه خودروهایی که مبادرت به فروش غیر رسمی میوه و… در حاشیه معابر می نمایند را به عمل آوردند.

آموزش مکرر به پرسنل سد معبر جهت برخورد صحیح و در مدار قانون با شهروندان از جمله موارد تاکیدی در تنظیم این صورت جلسه است.

در بند ۱۵ این صورت جلسه مقرر گردید مناطق نسبت به تعرفه دستفروشان به سازمان ساماندهی مشاغل اقدام نمایند.

در ادامه مقرر گردید سازمان ساماندهی مشاغل حداکثر جذابیت لازم برای جذب و ساماندهی دستفروشان جهت استقرار در بازارچه ها را با حداقل قیمت ممکن به عمل آورد.

در بند ۱۷ و پایانی این صورت جلسه ذکر شد جلسه سد معبر با شرکت معاونین خدمات شهر مناطق و سازمان ساماندهی مشاغل راس ساعت ۷:۳۰ صبح روزهای سه شنبه هر هفته در دفتر کار معاونت خدمات شهر جهت جمع بندی و گزارش و رفع نواقص تشکیل شود.