اظهاراتی متناقض از فاطمه شیرزاد؛

از هجمه غیرمنصفانه به سازمان فرهنگی تا حمایت ظاهری از هنرمندان

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در اقدامی شتابزده و در شرایطی که نسبت به شرایط مالی سازمان فرهنگی ورزشی و روند پراخت به هنرمندان اشراف کامل داشت طی سخنانی هجمه بی دلیلی را به این سازمان وارد کرد.

حرف تازه – فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در اقدامی شتابزده و در شرایطی که نسبت به شرایط مالی سازمان فرهنگی ورزشی و روند پراخت به هنرمندان اشراف کامل داشت طی سخنانی هجمه بی دلیلی را به این سازمان وارد کرد.

شیرزاد که چندی پیش در تیر ماه سال جاری خواستار پرداخت مطالبات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت شده بود (اینجا بخوانید )؛ حالا و در شرایطی که هنوز مطالبات این سازمان پرداخت نشده است طی سخنانی سازمان فرهنگی را در عدم پرداخت مطالبات هنرمندان مقصر جلوه داد.

این عضو شورا با ابراز گلایه از بی توجهی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نسبت به مطالبات هنرمندان رشت گفته است: هنرمندان بابت اجرای برنامه های مختلف مطالبات معوقه فراوانی از سازمان فرهنگی ورزشی رشت دارند و انتظار داریم با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات به حق هنرمندان اقدام شود. (اینجا بخوانید )

اما این سخنان در شرایطی از سوی شیرزاد مطرح می شود که اگر در عمل قصد حمایت از هنرمندان را دارد باید به سراغ شهرداری مرکز برود و علت عدم پرداخت ردیف بودجه های حمایتی سازمان فرهنگی را جویا شود و از آن منطقی تر این است که ریشه مشکلات را در خود شورا جستجو کند.

در شرایطی که شورانشینان با تقابل ها، آبستراکسیون ها و بهانه های مختلف، انتخاب شهردار را به تعویق انداخته بودند و شهررشت ماه ها بلاتکلیفی را به خود دید و پس از آن نیز با بداخلاقی هایی که از سوی برخی افراد صورت گرفت مساله انتخاب شهردار به مراحل پیچیده تری رسید که در نهایت این اتفاقات شرایط مالی سختی را برای مجموعه مدیریت شهری رقم زد؛ به چه علت نوک پیکان حملات خانم سخنگو به سمت سازمان فرهنگی نشانه رفته است؟

آیا فاطمه شیرزاد نمی داند که در خصوص تئاتر دائمی، شهردار وقت در مراسم افتتاحیه آن قول داده بود که پرداخت ها به صورت هفتگی از شهرداری مرکز در قالب ردیف بودجه حمایتی سازمان فرهنگی صورت بگیرد؟ حال در شرایطی که بحران مالی حاکم بر شهرداری و بلاتکلیفی شهر مانع از انجام این امر شده است سازمان فرهنگی چه تقصیری دارد که خانم سخنگو موضوع بی توجهی سازمان به پرداخت ها را مطرح می کند؟

اگر این عضو شورا که در شعار حامی هنرمندان است واقعا قصد حمایت از این قشر فرهیخته را دارد بهتر است ابتدا انتخاب شهردار را سرعت ببخشد و سپس با ایجاد فضایی آرام در شورا و تامین امنیت روانی برای سرمایه گذاران و همچنین ایجاد بستر مناسب برای فعالیت شهردار آینده در سایه تعامل با شورا زمینه های پویایی شهرداری رشت را فراهم کند تا در آینده کمتر شاهد چنین مشکلاتی باشیم و از سوی دیگر مطالبات هنرمندان را نیز از شهرداری مرکز پیگیری نماید و هر زمان که از مرکز به سازمان فرهنگی پرداخت صورت گرفت و سازمان در پرداخت کوتاهی کرد انگشت اتهام را به سمت سازمان فرهنگی بگیرد.

در شرایط فعلی تقابل های شورانشینان بیش از هر عامل دیگری در ایجاد این وضعیت تعیین کننده بوده و بهتر است اعضای شورا به جای آن که مدیران سازمان ها و شهرداری مرکز را زیر سوال ببرند کمی به عملکرد خود در انتخاب شهردار و نقششان در بلاتکلیفی رشت در سال ۹۷ و وضعیت مالی فعلی بیاندیشند.