شهردار رشت در برنامه مهتاب شبان مطرح کرد:

از معماری بومی و سنتی در پیاده راه تا جمع آوری نرده های خط ویژه اتوبوس

حرف تازه – شهردار رشت در برنامه زنده تلویزیونی شبکه باران از اجرای برنامه روز رشت در دوازهم دی ماه خبر داد و گفت : شاخص ترین موضوع برنامه روز رشت تجلیل از مفاخر فرهنگی شهر است. شهردار این کلانشهر باحضور در برنامه زنده تلویزیونی مهتاب شبان از شبکه باران، با اشاره به شهرت فرهنگی […]

حرف تازه – شهردار رشت در برنامه زنده تلویزیونی شبکه باران از اجرای برنامه روز رشت در دوازهم دی ماه خبر داد و گفت : شاخص ترین موضوع برنامه روز رشت تجلیل از مفاخر فرهنگی شهر است.

شهردار این کلانشهر باحضور در برنامه زنده تلویزیونی مهتاب شبان از شبکه باران، با اشاره به شهرت فرهنگی رشت اظهار کرد: درمجموع، شهرهایی که درسطح کشور دارای اصالت فرهنگی هستند متمایز عمل می کنند و رشت نیز باید در انتقال فرهنگ های دیرین خود به جهان کوشا باشد.

مسعودنصرتی تاکید کرد : فرهنگ های موجود در گیلان نباید در محدوده جغرافیای استان باقی بماند.

 شهردار رشت از اجرای برنامه روز رشت در دوازهم دی ماه خبر داد و با بیان اینکه یکی از راهکارهای ارتقای فرهنگی، پرداختن به جایگاه مفاخر فرهنگی شهر است خاطر نشان کرد: شاخص ترین موضوع برنامه روز رشت پرداختن به مفاخر فرهنگی شهر به طور ویژه است.

 

نصرتی ضمن ابراز علاقه به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: شهرداری رشت دنباله روی مباحث فرهنگی تبیین شده توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر است .

منظور از بازنگری استفاده از معماری سنتی و بومی رشت و تغییرات مبلمان این طرح است

وی پیرامون بازنگری ها درطرح های عمرانی به ویژه بازنگری طرح پیاده راه فرهنگی نیز گفت: منظور از بازنگری پیاده راه، استفاده از معماری سنتی و بومی رشت به همراه تغییراتی در نوع مبلمان این طرح است.

 

شهردار رشت با اشاره به عبور روزانه ۳۰۰ خودرو در پیاده راه افزود : این مسئله حتی نام پیاده راه را نیز زیر سوال برده و پیشنهاد این است که  این مسیر با مبلمان مناسب و تغییرات اندکی بازبینی شود .

رشت شبهای زنده ای دارد

نصرتی ثبت رشت به عنوان شهر خلاق را از ویژگی های بارز این شهر برشمرد و بیان کرد : رشت شبهای زنده ای دارد و بهتر است از خودروهای سیار درساعات ویژه ای از شب در  پیاده راه استفاده  شود تا با توجه به ارائه خوراک در این ‌مسیر، زندگی شبانه ای در آنجا به وجود بیاید .

وی با اعلام موافقت با طرح پیاده راه تاکید کرد: لازم است برای جلب کامل رضایت شهروندان، با کمترین اصلاحات تغییرات لازم در این طرح صورت گیرد.

 

 رایزنی با نیروی انتطامی برای افزایش ساعات کار برخی رستوران ها

 شهردار رشت همچنین وجود ۵۵۰ رستوران را با توجه به مقیاس شهر قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این رقم اما با توجه به ورود سالانه ۳۶ میلیون مسافر به استان منطقی نبوده و لازم است که ساماندهی شده و مورد اصلاح قرار بگیرند.

نصرتی کارکرد رستوران را تا ساعات معینی از شب، در راستای برقراری امنیت و انتظام بخشی از دیدگاه نیروی انتظامی امری طبیعی خواند و ادامه داد : رایزنی با نیروی انتطامی برای افزایش ساعات کار برخی رستوران ها در برخی از محورهای شهر ادامه دارد.

نرده های مسیر خط ویژه اتوبوس باید جمع آوری شود

وی همچنین با توجه به برخی پژوهش ها و مصوبه ها درشهرداری پیرامون ‌موضوع حمل و نقل درون شهری خاطر نشان کرد: این شهر موظف به استفاده از خط اتوبوس ویژه است و اتوبوس تندرو نیز در بازه زمانی ۱۰ سال آینده مورد نیاز شهر نیست بنابراین نرده های مسیر خط ویژه اتوبوس باید جمع آوری شود و در جای دیگری با کاربری متفاوت مورد استفاده قراربگیرند.

 

تامین ۱۹ اتوبوس توسط پست بانک جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کوتاه مدت

به گفته این‌مسئول، ناوگان حمل و نقل عمومی درطرح کوتاه مدت خود با ۱۹ اتوبوسی که توسط پست بانک فراهم می شود توسعه می یابد.

برنامه های بلند مدت شهرداری رشت در حوزه ترافیک

دکتر نصرتی در پایان گفت: افزایش تعداد اتوبوس ها، بازگشایی بلوارها و ایجاد سه قطعه تونل در سطح شهر از برنامه های بلند مدت شهرداری در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و بهبود وضعیت ترافیکی است .