بسته خبری روزهای دوم تا چهارم جشنواره فجر رشت؛

از مصاحبه با هنرمندان تا اجرای تئاتر و موسیقی و استقبال خوب مردم

حرف تازه – سومین دوره جشنواره فجر رشت یکم تا سوم بهمن، در روزهای دوم تا چهارم برگزاری، با برنامه هایی متنوع پیگیری شد. بسته خبری حرف تازه از روزهای دوم و سوم جشنواره فجر رشت را در ادامه مشاهده می کنید: گزارش روز دوم :  مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه: جشنواره فجر جوان است مدیر […]

حرف تازه – سومین دوره جشنواره فجر رشت یکم تا سوم بهمن، در روزهای دوم تا چهارم برگزاری، با برنامه هایی متنوع پیگیری شد.

بسته خبری حرف تازه از روزهای دوم و سوم جشنواره فجر رشت را در ادامه مشاهده می کنید:

گزارش روز دوم : 

مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه: جشنواره فجر جوان است
مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه گفت: جشنواره فجر رشت جشنواره جوانی است و نگاه و سیاست پیرامون برگزاری آن اقدامی کلی و سازنده می باشد.
هومن میرمعنوی در دومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت گفت: جشنواره فجر رشت با نگاه خوب و سازنده محمد حسن پور رئیس ارشاد رشت شکل گرفت و شاهد ترقی و بهبود کیفی آن هستیم.
وی افزود: جشنواره فجر رشت سومین سال برگزاری اش را طی می کند و یکی از مزیت های آن مشارکت نسل جوانی است که در دوره انقلاب حضور نداشتند.
میرمعنوی بیان کرد: با ثبت این جشنواره توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همه ساله شاهد تداوم برگزاری آن خواهیم بود.
مدیر آموزشگاه نمایشی صحنه با اذعان به اینکه دستگاه هایی همچون شهرداری و… در برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشند تصریح کرد: تبلیغات محیطی با همکاری دستگاه هایی همچون شهرداری، سازمان تبلیغات و… با موضوعیت این جشنواره می تواند در جذب مخاطب بسیار مثمر ثمر باشد و امیدوارم به این مهم در سالهای آتی برگزاری جشنواره توجه شود.
میر معنوی با بیان اینکه آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه بیش از ۱۶ سال سابقه فعالیت دارد گفت: آموزشگاه صحنه برای نخستین بار در استان گیلان اقدام به برگزاری کارگاه پانتومیم و بدن نموده است و این کارگاه در دوم بهمن ماه در محل پلاتوی استاد اکبر رادی واقع در مجتمع خاتم الانبیا رشت به طور رایگان برگزار خواهد شد.

مدیر آموزشگاه موسیقی نوا: جشنواره فجر رشت موجب پیشرفت هنرجویان است
مدیر آموزشگاه موسیقی نوا گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت اقدامی موثر و موجب پیشرفت هنرجویان است .
مهران خداپرست در دومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت اظهار کرد: آموزشگاه موسیقی نوا ۲۶ سال سابقه فعالیت در این عرصه دارد و هنرجویان این آموزشگاه از رده های سنی سه سال و نیم به بالا هستند.
وی با اشاره به اینکه آموزشگاه موسیقی نوا در دومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت برنامه هایش را اجرا می کند تصریح کرد: گروه نوازی، اجرای موسیقی بخش کودک، موسیقی محلی و… از جمله بخش هایی است که امشب توسط آموزشگاه موسیقی نوا اجرا خواهد شد.
مدیر آموزشگاه موسیقی نوا در خاتمه بیان کرد: رعنا، حلیمه، بنفشه گل، می گیلان و… از جمله قطعات محلی است که توسط هنرمندان این آموزشگاه در راستای برگزاری جشنواره فجر رشت از ساعت ۱۹ الی ۲۱ شب در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا اجرا خواهد شد.

اجرای برنامه توسط آموزشگاه سینمایی سیمرغ در دومین روز از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت _سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت:

در دومین روز از برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت اساتید و هنرجویان آموزشگاه موسیقی گلشن و آموزشگاه موسیقی نوا در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال پرشور علاقمندان به هنر موسیقی مواجه شد.

برنامه های سومین روز برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت مورخ۹۶/۱۱/۲
۱_ اجرای برنامه توسط آموزشگاه موسیقی شقایق ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص)رشت
۲_ اجرای برنامه توسط آموزشگاه موسیقی سپهر ساعت ۱۹ الی ۲۱ شب در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص)رشت
۳_ اجرای برنامه توسط آموزشگاه پروین ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۰ شب سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۴_ اجرای پلاتوی نمایش توسط آموزشگاه نمایشی صحنه ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت

گزارش روز سوم : 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت: استقبال عمومی از جشنواره فجر رشت بیش از حد انتظار بود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: استقبال عمومی از برنامه های جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت طی چند روز اخیر بیش از حد انتظار و بسیار عالی بوده است.
محمد حسن پور در سومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت سومین دوره برگزاری اش را سپری می کند و خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری هنرمندان بخش های مختلف به لحاظ کمی و کیفی بسیار ارتقا یافته است.
وی افزود: در این دوره جشنواره ۳۵ مرکز فرهنگی هنری آزاد در اجرای ۵۷ برنامه مشارکت دارند و برپایی نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه نقاشی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برگزاری سومین جشنواره فجر رشت می باشد.
حسن پور با تاکید بر ارتقای کیفی برنامه های سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت بیان کرد: در این دوره از برگزاری جشنواره برنامه ها نسبت به دوره های گذشته به لحاظ کیفی بسیار ارتقا یافته و بسیاری از علاقمندان فرهنگ و هنر به این مهم اشاره دارند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با تقدیر از پوشش رسانه ای اخبار سومین جشنواره فجر رشت تصریح کرد: رسانه ها همچون ادوار گذشته در پوشش برنامه های سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت همکاری بسیار خوبی دارند و از این بابت قدردان زحمات آنان هستم.

مدیر آموزشگاه موسیقی شقایق : تداوم جشنواره فرهنگی هنری بطور سالیانه در رشت
مدیر آموزشگاه موسیقی شقایق گفت: جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت اقدامی خلاقانه در راستای ارائه توانمندیهای آموزشگاه های هنری بوده و معتقدم چنین جشنواره هایی در رشت باید در طول سال تداوم داشته باشد.
حامد حمیدی در سومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت اظهار کرد: جشنواره فجر رشت موجب شده تا همه آموزشگاه ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در فضایی توام با صمیمیت به ارائه دستاوردهایشان در بخش های مختلف بپردازند.
وی با بیان اینکه جشنواره فجر رشت موجب انگیزه در هنرجویان شده است تصریح کرد: آموزشگاه موسیقی شقایق از سال ۹۵ مجوز فعالیت گرفت و هنرجویان این آموزشگاه شامل رده های سنی کودکان تا بزرگسالان می باشد.
مدیر آموزشگاه موسیقی شقایق بیان کرد: امیدوارم شاهد تداوم برگزاری چنین جشنواره هایی در طول سال باشیم و طی آن بتوانیم گام های موثری در راستای معرفی هنر اصیل و بومی شهر رشت برداریم.

در سومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت هنرآموزان آموزشگاه موسیقی سپهر در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت به اجرای برنامه پرداختند.

پخش فیلمی با هنرمندی هنرجویان آموزشگاه پروین در سومین روز برگزاری جشنواره فجر رشت در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص)

برنامه های چهارمین روز برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت سه شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۳
۱_ اجرای برنامه توسط آموزشگاه گیلان از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۰ شب در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۲_اجرای پلاتوی نمایش توسط آموزشگاه نیکنام از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت
۳_ اجرای موسیقی توسط آموزشگاه موسیقی دلنوازان ساعت ۱۹ الی ۲۱ شب سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت

برگزاری کارگاه خوشنویسی در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت
در راستای برگزاری سومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت کارگاه خوشنویسی در مجتمع خاتم الانبیا(ص) برگزار می شود.
مسئول انجمن خوشنویسان گیلان اظهار کرد: این آموزشگاه یک روزه چهارشنبه همزمان با پنجمین روز برگزاری جشنواره فجر رشت در گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیا (ص) برگزار می شود.
مهدی سجودی افزود: این کارگاه خوشنویسی چهارشنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۹ با موضوعیت ایام الله دهه مبارک فجر، اشعار امام راحل و… برگزار می شود.
مسئول انجمن خوشنویسان گیلان در خاتمه بیان کرد: این کارگاه آموزشی با مشارکت پنج نفر از خوشنویسان شهرستان رشت برگزار می شود.

مدیر آموزشگاه نمایش نیکنام: جشنواره فجر رشت در سطح خوبی برگزار شده است
مدیر آموزشگاه نمایش نیکنام گفت: جشنواره فجر رشت طی مدت زمان برگزاری در سطح بسیار خوبی برگزار شده است.
ابراهیم نیکنام در چهارمین روز برگزاری جشنواره فجر رشت اظهار کرد: در راستای برگزاری سومین جشنواره فجر رشت آموزشگاه نیکنام از ساعت ۱۵ الی ۲۱ شب در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا رشت به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
وی بیان کرد: در هر سه دوره برگزاری جشنواره فجر رشت مشارکت داشته و امیدواریم این جشنواره همه ساله برگزار شود.
نیکنام در خاتمه تصریح کرد: آموزشگاه نیکنام سوم و ۶ بهمن ماه برنامه هایش را اجرا می کند .

مدیر آموزشگاه سینمایی هفت: جشنواره فجر گامی موثر برای اعتلای هنر شهرستان رشت
مدیر آموزشگاه سینمایی هفت گفت: جشنواره فجر گامی موثر برای اعتلای هنر شهرستان رشت و جوانان علاقمند به این عرصه است.
علی حلوی افزود: جشنواره فجر رشت به صورت هنر جویی برگزار می شود و جوانان با انگیزه و سرشار از ایده های خلاقانه در آن مشارکت دارند.
وی با اشاره به اینکه جشنواره فجر رشت فرصت مغتنمی برای جوانان علاقمند به هنر است تصریح کرد: در این مدت هنرآموزان می توانند هنر خود را به نمایش بگذارند و طی زمان برگزاری جشنواره فضایی شاد و امید بخش بر جامعه حاکم است.
حلوی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فجر رشت نشان دهنده عملکرد موفق ارشاد رشت است گفت: این جشنواره طی مدت سه سال برگزاری مخاطبین فراوانی جلب کرده و حضور عموم مردم در برنامه های آن نشانه تائید این مهم می باشد.
مدیر آموزشگاه سینمایی هفت در خاتمه بیان کرد: در جشنواره فجر رشت هنر مردمی بودن به نمایش گذاشته شده و این موضوع نشان از انتخاب صحیح مسیر توسط اداره ارشاد رشت است.

استقبال دانش آموزان مدارس مختلف رشت از نمایشگاه کتاب در مجتمع خاتم الانبیا (ص) در راستای برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت:

در راستای برگزاری چهارمین روز از جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت هنر جویان آموزشگاه موسیقی دلنوازان در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای برنامه توسط آموزشگاه نمایش نیکنام در چهارمین روز از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت

برنامه های پنجمین روز برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت
۱_اجرای موسیقی توسط آموزشگاه موسیقی آپادانا از ساعت ۱۵:۳۰ الی۱۷:۳۰ در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۲_اجرای برنامه توسط آموزشگاه سینمایی هفت از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۰ شب در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۳_اجرای نمایش خیابانی توسط آموزشگاه نمایش گیلان ساعت ۱۸ عصر در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۴_اجرای موسیقی توسط آموزشگاه موسیقی زیبا کناری از ساعت ۱۹ الی ۲۱ شب در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت
۵_ افتتاح کارگاه خوشنویسی ساعت ۱۶ عصر در گالری مارلیک مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت