از صدور کارت حمل و نقل برای رشتوندان تا نوسازی ناوگان تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد
حرف تازه – مهندس امیرلو مهمترین برنامه های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سال ۹۶ را تشریح کرد. رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نوسازی ناوگان تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، استفاده از کارت شهروندی در حمل و نقل عمومی و […]
حرف تازه – مهندس امیرلو مهمترین برنامه های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت در سال ۹۶ را تشریح کرد.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نوسازی ناوگان تاکسیرانی با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد انزلی، استفاده از کارت شهروندی در حمل و نقل عمومی و حمل و نقل پاک با راه اندازی ایستگاه های دوچرخه را از مهمترین برنامه های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت عنوان کرد.
رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: شهر رشت دارای یکی از فرسوده ترین ناوگان های تاکسیرانی در کشور است که در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد و با توجه به اینکه شهر رشت در این محدوده قرار دارد از این فرصت در جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی استفاده کنیم که علاوه بر کیفیت، تاثیر زیادی در زیبایی بصری شهر دارد.
مهندس امیرلو با بیان اینکه تاکنون مجوز تردد ۲۵ تاکسی با پلاک منطقه آزاد برای شهر رشت دریافت شده است افزود: گارانتی برای تاکسی های منطقه از مواردی است که به دنبال آن هستیم تا تاکسیداران در آینده با مشکل مواجه نشوند که در صورت تحقق این امر تمامی تاکسیداران شهر می توانند از این ظرفیت برای نوسازی خودروی خود استفاده کنند.
وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی توسط دولت گفت: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی سال گذشته توسط دولت اجرا شد و با این طرح تا پایان اسفند ۴۶ هزار و ۵۹۵ تاکسی با تسهیلات ۱۶ درصد نوسازی شد.
رییس سازمان مدیریت حمل ونقل بارومسافرشهرداری رشت در ادامه ارائه کارت شهروندی برای حمل و نقل عمومی را یکی دیگر از اقدامات سازمان برای سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: استفاده از کارت شهروندی علاوه بر اینکه از چرخش پول نقد جلوگیری می کند نیاز پول خرد که از معضلات تاکسیداران است را حل می کند. وی افزود: شهروندان با استفاده از این کارت ها می توانند هزینه واقعی و دقیق سفر که توسط دستگاه محاسبه می شود را پرداخت کنند بدین ترتیب مناقشاتی که بعضا بین شهروندان و تاکسیداران رخ می دهد برای همیشه رفع خواهد شد.
مهندس امیرلو استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل را سومین چشم انداز سازمان برای سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: در برخی از شهرهای دنیا استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک رایج است و در داخل کشور نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده است.
وی ادامه داد: درصدد هستیم تا با استفاده از تجربیات سایر شهرها و توان بخش خصوصی اولین مسیر دوچرخه رو را برای ترویج دوچرخه سواری و کاهش آلودگی هوا احداث کنیم.
رییس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری رشت استفاده از دوچرخه برای تردد شهروندان در شهر را قدمی برای حفاظت از محیط زیست دانست و افزود: با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری می توانیم علاوه بر تضمین سلامت جسمی و روحی شهروندان، محیط زیست را برای فرزندانمان پاک نگه داریم./شمال ما
ارسال دیدگاه