نکات عجیب در جوابیه شهرداری رشت

از زمین متری ۱۳۵ میلیون تومان در سال ۹۴ تا افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک!

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در پاسخ به انتشار دو مطلب در پایگاه خبری حرف تازه، دو جوابیه مجزا ارسال کرد که نکات قابل توجه و عجیبی در آن وجود دارد و نیاز به شفاف سازی مجدد از سوی این مجموعه دارد. از زمین متری ۱۳۵ میلیون تومان در سال ۹۴ تا افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک…

اختصاصی حرف تازه – مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در پاسخ به انتشار دو مطلب در پایگاه خبری حرف تازه، دو جوابیه مجزا ارسال کرد که نکات قابل توجه و عجیبی در آن وجود دارد و نیاز به شفاف سازی مجدد از سوی این مجموعه دارد. از زمین متری ۱۳۵ میلیون تومان در سال ۹۴ تا افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک…

نکته اول؛ زمین متری ۱۳۵ میلیون تومان طبق مبایعه نامه سال ۹۴!

در بخشی از جوابیه مربوطه به مطلب «تملک های سوال برانگیز در مسیر زرجوب » فارغ از آن که اصلا این جوابیه تا چه میزان به مطلب اولیه منتشر شده در این رسانه مرتبط بوده و چه میزان قانع کننده بوده است، به خرید یک باب آپارتمان مسکونی به مساحت ۱۴۵ متر مربع به قیمت ۱۹۸ میلیارد ریال اشاره شده که معادل متری ۱۳۵ میلیون تومان بر اساس براساس مبایعه نامه شماره ۵۳۷۵۹ مربوط به سال ۹۴ است! این در حالی است که این رقم حتی امروز و در سال ۱۴۰۰ نیز برای قطعه زمینی در رشت و در آن موقعیت مکانی دور از ذهن و سوال برانگیز است و اینکه چطور در سال ۹۴ چنین قیمتی تعیین شده یا آن که در ادامه رقم آن تغییری کرده جای سوال است.

نکته دوم؛ افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک

در جوابیه مربوط به مطلب «خرید ۲۵ میلیاردی زمین منتسب به عضو شورا » نیز به نوعی بر رقم اعلام شده از سوی این رسانه مهر تایید زده شده است و سوال اینجاست آیا این زمین از گذشته مبایعه نامه ای به رقم تقریبی ۴ میلیارد تومان نداشته است؟ حال اگر این مبایعه نامه از قبل وجود داشته علت افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک چه بوده است؟ آیا ارتباطی بین این زمین و هیچ یک از اعضای شورا وجود دارد که منجر به رضایت مجموعه مدیریت شهری شده باشد؟

نکته سوم؛ سرانجام برای آقای شهردار مبایعه نامه های قبلی ملاک عمل است یا خیر؟

در مورد اول به مبایعه نامه قبلی اشاره می شود و در مورد دوم به مبایعه نامه قبلی ظاهرا بی توجهی می شود. علت چیست که در یک مورد مبایعه نامه قبلی ملاک است و در مورد دیگر خیر؟

نکته چهارم؛ نحوه ارسال جوابیه

مهم ترین نکته در ارسال جوابیه از سوی مجموعه شهرداری رشت نحوه ارسال آن است که به جای آن که مهر و سربرگ و امضایی داشته باشد به واسطه افراد مختلف متن تایپ شده از طریق واتساپ به این رسانه ارسال می گردد و آقای مدیر نیز سفارش انتشار جوابیه در پایگاه خبری حرف تازه را به دیگر همکاران رسانه ای در سایر رسانه ها می دهند! آیا بهتر نیست به صورت رسمی جوابیه های مربوطه به رسانه های مختلف ارسال گردد. حرف تازه لازم به ذکر می داند انتشار این جوابیه ها تنها در راستای انجام رسالت خبری بوده است و نحوه ارسال آن را مغایر آداب مرسوم می داند.
تحریریه حرف تازه اعلام می دارد این مجموعه همواره آماده انتشار جوابیه های مربوط به مطالب منتشر شده در این رسانه است و سازمان ها وارگان های مختلف را به عملکرد حرفه ای رسانه ای دعوت می نماید. حرف تازه آمادگی دارد این بار نیز جوابیه احتمالی از سوی مجموعه شهرداری رشت را در صورت ارسال مجدد در جهت تنویر افکار عمومی منتشر نماید.
جوابیه اول (اینجا)
جوابیه دوم(اینجا)
از زمین متری 135 میلیون تومان در سال 94 تا افزایش 6 برابری مبایعه نامه زمین پستک!

از زمین متری ۱۳۵ میلیون تومان در سال ۹۴ تا افزایش ۶ برابری مبایعه نامه زمین پستک!