ادامه ماجراهای جلسه 48 شورای رشت؛

از حمایت رمضانپور از نصرتی تا پیشنهاد برگزاری جلسات غیر علنی برای پرسش از شهردار توسط عاقل منش

در حالیکه جلسه 48 شورای اسلامی شهر رشت به سختی برای مسعود نصرتی در حال سپری شدن بود و انتقادات فراوانی در خصوص عملکرد او از سوی اعضا مطرح می شد احمد رمضانپور نرگس طی سخنانی به حمایت از شهردار پرداخت و محمد حسن عاقل منش نیز پیشنهاد برگزاری جلسات غیر علنی برای پرسش از شهرداررا مطرح کرد.

حرف تازه – در حالیکه جلسه ۴۸ شورای اسلامی شهر رشت به سختی برای مسعود نصرتی در حال سپری شدن بود و انتقادات فراوانی در خصوص عملکرد او از سوی اعضا مطرح می شد احمد رمضانپور نرگسی طی سخنانی به حمایت از شهردار پرداخت و محمد حسن عاقل منش نیز پیشنهاد برگزاری جلسات غیر علنی برای پرسش از شهردار را مطرح کرد.

احمد رمضانپور نرگسی در جلسه ۴۸ شورای شهر رشت که عصر دوشنبه با حضور مسعود نصرتی شهردار رشت و اصحاب رسانه برگزار شد در واکنش به انتقادات اعضای شورا به شهردار و سوال از نصرتی گفت: بر اساس دستور جلسه شهردار باید گزارش دهد و قرار نبود سوالاتی مطرح شود که البته سوالات به جا و درست است و من هم سوالاتی دارم و معتقدم شورا و شهرداری باید در فضای شیشه ای بنشینند اما دستور جلسه ارائه گزارش است و اگر من هم می دانستم سوالاتی را مطرح می کردم!

عضو شورا با بیان اینکه پرسش حق شوراست افزود: با توجه به شایعات مبنی بر رفتن آقای شهردار و پذیرش مسئولیت بزرگتر، این سوالات و انتقادات ممکن است ایجاد شبهه بیشتری بکند که البته حق اعضای شوراست اما به جهت تلطیف قضایا عرض می کنم که یادمان باشد شورای پنجم در چه شرایطی شورا را تحویل گرفت و آقای شهردار که با ۱۱ رای آمد در چه شرایطی شهر را تحویل گرفت.

رمضانپور با اشاره به اینکه ۲۱ بار حساب شهرداری طی این مدت مسدود شده است تصریح کرد: منابع انسانی ما احساس امنیت و آرامش نداشتند و در چنین شرایطی شهر تحویل گرفته شده است.

وی افزود: امروز بالغ بر ۲۴ پروژه احصا کردیم و با یک مدیریت نوین برای هریک مدیر پروژه گذاشتیم و نظم دهی را در اولویت برنامه ها قرار دادیم. برای کارهای زیربنایی تصمیمات خوبی گرفته شده است. در این شهر منابع فراوانی همه ساله از دست می رفت اما امروز ۱۵۰ میلیارد می آید. اینها را هم ببینیم.

محمدحسن عاقل منش نیز در حمایتی غیر مستقیم خواستار عدم طرح انتقادات و سوالات اعضا در حضور اصحاب رسانه شد و گفت: تفاوت شورای پنجم نسبت به ادوار گذشته این بود که در بسیاری از موارد در دو بخش جلسات برگزار می شد؛ بخش اول جلسات عمومی و بحش دوم جلسات به منظور طرح سوالات به صورت خصوصی. این به معنای نامحرم بودن مردم نیست. بسیاری از مسائل باید درون سازمان به گونه ای بررسی شود که اگر شبهاتی وجود دارد بدون متشنج شدن فضا حل شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه این نحوه بررسی شبهه اختلاف را تداعی می کند اظهار داشت: سرمایه گذار باید با قوت قلب وارد شهر شود وقتی این اختلافات را ببیند هیچ میثاقی با ما نخواهد بست و می خواهد در جایی امن ورود کند.

وی افزود: شهردار هم باید پاسخگو باشد و مساله ای ناگفته نماند.