از حضور کاندیداهای انتخاباتی تا انتقاد از غیبت شهردار در جشن چله مهربانی

حضور چهره‌های سیاسی و مباحثی که در مراسم جشن چله مهربانی مطرح شد جشن چله مهربانی تبدیل به محفلی سیاسی شد.

حرف تازه – هفتمین جشن چله مهربانی به مناسبت فرارسیدن شب یلدا عصر امروز در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان و با حضور پرشور کودکان شهر باران‌های نقره‌ای که بی‌قرار و پرشور و اشتیاق در کنار والدینشان منتظر شروع مراسم بودند با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد آغاز شد.

بعد از طنین صوت دل‌نشین قرآن، سرود زیبا و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک شهرداری رشت پخش شد که تمامی حاضرین در سالن از کوچک و بزرگ و پیر و جوان به احترام سرود ملی کشور از جا بر خواستند و مراسم چله مهربانی رسماً آغاز شد.

در این مراسم حضور چهره‌های مطرح سیاسی شهر رشت و استان گیلان ازجمله نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و حتی برخی از داوطلبان انتخابات پیش روی نمایندگی مجلس در ردیف‌های اول و دوم صندلی‌های این سالن به چشم می‌خورد.

با حضور عمه خورشید و عمو تجدد دو چهره شناخته‌شده برنامه‌های کودک در صداوسیمای مرکز گیلان، فضای سالن شور و حال فراوانی به خود گرفت و لبخند و شعفی غیرقابل وصف بر لبان کودکان حاضر در این مراسم نقش‌بست.

حرکت پرچم‌های ایران در دستان کوچک کودکان حاضر در سالن اجتماعات ناجا گیلان که همراه با طنین موسیقی سنتی توسط خواننده گیلانی جواد آزاد بخت در سالن شدت گرفت صحنه‌ای زیبا و پُر از غرور در این مکان حاکم کرد.

اعلام اسامی سازمان‌ها و افرادی که در برگزاری چله مهربانی به نحوی نقشی ایفا کردند توسط عمه خورشید و عمو تجدد با تشویق حاضرین به‌ویژه کودکان رشت شهر باران‌های نقره‌ای در سالن اجتماعات نیروی انتظامی گیلان همراه شد.

با دعوت مجریان مراسم جشن چله مهربانی، حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان به همراه فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت، احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت و سید امیرحسین علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت دقایقی بر روی صحنه حضور پیدا کردند.

سید امیرحسین علوی عضو شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم از تمامی افراد و دستگاه‌هایی که در اجرای هفتمین چله مهربانی نقش داشتند قدردانی کرد.

حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در شورای شهر رشت چهره‌های نیک‌نامی حضور دارند به فراخوان ایجاد جنبشی به‌منظور ایجاد امید در مردم ایران‌زمین تأکید کرد و گفت: ۹۵ درصد مسؤولین نظام افراد خدمتگزار و صادقی هستند و در رأس تمامی آن‌ها زندگی ساده رهبر معظم انقلاب موردتوجه است و معتقدم سال ۹۹ سال نوید روزهای خوب برای ایران اسلامی است.

احمد رمضانپور رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه اعتقاد به‌نظام جمهوری اسلامی داریم، انتخابات را امری مهم دانست و افزود: اعتقاددارم که مردم می‌توانند سرنوشت کشور را تغییر دهند و اگر مردم قهر کنند یقیناً با حضور افرادی چاپلوس و بی‌شهامت مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این مراسم آرامش، نشاط و شادابی را نیاز ضروری جامعه دانست و با اشاره به‌پیش رو بودن هفته رشت خواستار ورود و همکاری تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های مسؤول به‌منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم روز رشت شد.

فاطمه شیرزاد از عدم حضور شهردار رشت در مراسم چله مهربانی انتقاد کرد و گفت: حاج محمدی شهردار رشت به علت حضور در جمع خانوادگی در این مراسم حضور پیدا نکرد.

با حضور برخی از چهره‌ها و مطرح‌شدن مباحثی پیرامون انتخابات مراسم جشن چله مهربانی هم سیاسی شد.