ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری آغاز شد؛

از ثبت نام میرسلیم با کلاه ایمنی تا کاندیداهای کراواتی و کفن پوش

ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات که صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام می‌شود از امروز تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد. عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در آغاز روند ثبت نام انتخابات داوطلبان ریاست جمهوری ادامه داد:‌ امروز خداوند به  ملت عزیز ایران توفیق داده است که […]

ثبت‌نام داوطلبان این انتخابات که صرفا در ستاد انتخابات کشور واقع در محل وزارت کشور آنجام می‌شود از امروز تا روز ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز ادامه می‌یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در آغاز روند ثبت نام انتخابات داوطلبان ریاست جمهوری ادامه داد:‌ امروز خداوند به  ملت عزیز ایران توفیق داده است که در تعیین سرنوشت خود و کشورشان شرکت کنند و به خاطر این نعمت الهی که به یمن امام (ره) ، مردم و انقلاب اسلامی به دست آمده است اگر شبانه روز هم شکر کنیم باز هم جای شکر دارد.

وی با اعلام دستور شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری به فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در امر برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه ها ، رادیو و تلویزیون ،‌نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاه های دیگر ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و مرّ قانون ، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی همکاری لازم را انجام می دهند. ما با کمک شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی می توانیم هم در اجرای و هم در نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گام های بهتری برداریم. ما باید ضمن فعالیت مستمر و قانونی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بتوانیم یکبار دیگر حماسه و شکوه حضور در روز ۲۹ اردیبهشت به منصه ظهور برسانیم. ان‌شاء‌الله در این ایام بتوانیم با نیت خالص و پاک برای خدمت به مردم، رفتار قانونی و اخلاقی مناسبی داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: به مردم عرض می کنم وزارت کشور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برگزاری یک انتخابات کاملا آرام، قانونی ،‌سالم و با شکوه را تدارک دیده اند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند در انتخابات ثبت نام کنند، اظهار کرد: قانون بیان کرده داوطلبان باید دارای شرایط از جمله رجال مذهبی و سیاسی، ایران الاصل، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوا و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد.همه کسانی که خود را مستعد ریاست جمهوری می دانند و شرایط ذکر شده در قانون را دارند می‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام از آن‌ها انجام می‌شود.

وی در مورد تبلیغات زودهنگام نیز اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام قطعا تخلف است و همه نامزدها و احزاب و شخصیت ها از جمله رسانه هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند نباید تبلیغات داشته باشند اما فعالیت در جهت آگاه سازی مردم را تبلیغات زودرس نمی دانیم. همه کسانی که خود را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنند جزء افراد شناخته شده هستند و تبلیغات زودهنگام آن‌ها یقینا نگرشی در افکار عمومی نسبت به آن‌ها ایجاد کرده و افکار عمومی این تبلیغات را نمی پذیرند . به مصلحت همه است که وارد  تبلیغات زودهنگام نشوند.

وی در مورد ادامه روند انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام ها نیز گفت:  بعد از اتمام ثبت نام ها در روز ۲۶ فروردین ما مدارک داوطلبان را در روز ۲۷ فروردین به شورای نگهبان تحویل می دهیم. شورای نگهبان ۵ روز فرصت دارد تا صلاحیت نامزدها بررسی کند اما ۵ روز دیگر هم می‌تواند بررسی ها را تمدید کند. به هر حال روز ۸ اردیبهشت تبلیغات شروع می‌شود و تا پیش از آن یعنی روز ۶ و ۷ اردیبهشت باید اسامی تائید صلاحیت شدگان اعلام شود.

وزیر کشور در پایان درباره اظهارنظر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تشکیل کمیته بررسی تبلیغات در وزارت کشور، گفت:‌ تشکیل این کمیته در قانون پیش‌بینی شده و ان‌شاء‌الله شنبه این کمیته را تشکیل می دهیم و گزارش‌ها درباره تخلف از قانون را بررسی می‌کنیم و سپس تخلفات در کمیته رسیدگی به تخلفات در قوه قضاییه  مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 


در ادامه این روند نیز کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری طبق اعلام قبلی می‌توانند از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت ۹۶ به تبلیغ برنامه‌های خود بپردازند، اما این تبلیغات در روز ۲۸ اردیبهشت پایان خواهد یافت و نهایتاً در روز ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

برای مشاهده اخبار جدیدی که در این خبر قرار داده شده، صفحه خود را به‌روز رسانی کنید . . . .

 

فردا؛ نشست هیئت‌رئیسه «جبهه مردمی» برای تصمیم‌گیری درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان

۱۴:۰۰ جبهه مردمی اعلام کرده که، از آنجا که تصمیم‌گیری درباره تعداد و ترکیب نامزدهای جبهه مردمی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی بر عهده شورای مرکزی است، این موضوع پس از مشورت با نامزدهای جبهه، در نشست روز چهارشنبه شورا که با حضور نامزدها تشکیل می‌شود، مورد بحث قرار گیرد. از این رو ثبت‌نام نامزدهای جبهه مردمی به روزهای آتی موکول می‌شود.

شمار داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری امروز از مرز ۱۰۰ نفر می‌گذرد

۱۳:۳۹ همچنان افرادی در حال ورود به محل ستاد انتخابات برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهروی هستند. وی احتمال داده که در پایان روز نخست ثبت‌نام‌ها، شمار داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری امروز احتمالا به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد.

ضرغامی و میرکاظمی گزینه‌های احتمالی ریاست ستاد انتخاباتی “رئیسی”

۱۳:۲۳ رئیس ستاد انتخابات حجت‌الاسلام رئیسی احتمالاً امشب قطعی و نهایی خواهد شد. برخی منابع خبری می‌گویند که احتمالاً سیدمسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت و سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما از گزینه‌های احتمالی برای ریاست ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی هستند.

تاکنون ۷۲ داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند + فیلم

۱۳:۱ سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) در حاشیه اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون ۷۲ داوطلب برای نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ستادانتخابات کشور مراجعه کرده‌اند، اظهار داشت: یک نفر از این داوطلبان زن و مابقی مرد بوده که تعدادی در مرحله نهایی ثبت‌نام و تعدادی در حال ثبت‌نام هستند.

جوان‌ترین داوطلبی که در انتخابات ثبت‌نام کرد + فیلم

۱۲:۴۷ جوان‌ترین داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره این انتخابات ثبت‌نام کردند.

بازدید احمدی از ستاد انتخابات کشور

۱۲:۳۳ علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  دقایقی پیش با حضور  در این ستاد از روند ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بازدید کرد.

“سیدمهدی هاشمی” رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در استان تهران شد

۱۲:۳۱ سیدمهدی هاشمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در استان تهران برگزیده شد.

افزایش شمار داوطلبان به ۴۵ نفر

 

۱۱:۴۳تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز، مجموعا ۴۵ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

 

 

گفت‌وگوی ویدئویی تسنیم با یک داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری:

 

برای کسب شغل در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم + فیلم

 

یک داوطلب اصلاح‌طلب: برای نجات کشور از فساد کاندیدا شدم

 

۱۱:۲۴ قاسم شعله‌سعدی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۹۶ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حسن روحانی با من در مجلس هم کمیسیونی بود، گفته است: کاندیدا شدم چون کشور را از لحاظ داخلی دچار بحران می‌بینم و تنها کسی می‌تواند با فساد مبارزه کند که آلوده نباشد؛ ۲۸ سال قاضی و دیپلمات تربیت کردم، مسائل بین‌المللی را اشراف دارم و چون تخصص و تجربه گسترده دارم، می‌توانم کشور را نجات دهم.

 

 

دوقلوهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

 

۱۱:۱۶ حسن و حسین سیدخانی دو برادر دوقلو صبح امروز (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

 

 

«شعله‌سعدی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

 

۱۰:۵۲ قاسم شعله‌سعدی نماینده اصلاح‌طلب در مجالس دوره سوم، چهارم و ششم مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

 

میرسلیم: روحانی رقیب اصلی من است

 

۱۰:۳۵ سیدمصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات، با بیان اینکه نیامدم تا انصراف دهم. حزب موتلفه اسلامی بنده را معرفی کرده و می‌مانم، گفته است: رقیب اصلی‌ام، رئیس‌جمهور فعلی کشور خواهد بود. (لینک)

 

 

 

 


در حاشیه ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

 

“تاکنون تهدیدات احتمالی برای انتخابات نداشته‌ایم”

 

۱۰:۳۴ حسین ذوالفقاری مسئول امنیت ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه تهدیدات احتمالی تاکنون برای انتخابات آتی نداشته‌ایم؛ اما آسیب‌ها را مورد توجه قرار دادیم و لحظه به لحظه مسائل داخلی و خارجی را مورد رصد و کنترل قرار داده‌ایم، تاکید کرده است: برخورد قاطعی با هر مورد ضدامنیتی خواهیم داشت.

 

 

ثبت‌نام ۳۶ داوطلب در ۲ ساعت

 

۱۰:۲۵ متاکنون ۳۶ نفر (تا ساعت ۱۰ صبح)، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند.

 

۱۰:۰۲ مصطفی میرسلیم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۲ فروردین) با حضور در محل ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

 

حضور پررنگ رسانه‌های داخلی و خارجی در وزارت کشور

 

۹:۰۴ احسان آریا خبرنگار خبرگزاری تسنیم مستقر در وزارت کشور گزارش داده که از صبح امروز و پیش از آغاز رسمی ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رسانه‌های داخلی و خارجی حضور پررنگی در وزارت کشور برای مخابره اخبار مربوط به انتخابات دارند.

 

 

 

اولین ثبت‌نام کننده

 

۸:۴۳ اولین ثبت‌نام کننده ابوالقاسم خاکی نگهبان کارخانه کاشی سازی میبد یزد بود. وی یکی از برنامه‌های خود را افزایش یارانه نقدی مردم عنوان کرد. طرح دیگر وی ساخت «مسکن دلباز» در اطراف شهرها بود.

 

 

وزیر کشور: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی قطعا تخلف است

 

۸:۱۲ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در آغاز فرآیند ثبت نام‌ها گفته است: امیدواریم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در امر برگزاری انتخابات به ما کمک می‌کنند از جمله رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون،‌ نیروی انتظامی، قوه قضاییه و همه دستگاه‌های دیگر ضمن حفظ رعایت کامل بی طرفی و مرّ قانون، در ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت بالا و برگزاری انتخابات سالم و قانونی همکاری لازم را انجام می‌دهند. /خزر آنلاین