تشریح برنامه های روز رشت در کمیسیون فرهنگی؛

از تجلیل مفاخر و افتتاح نمایشگاه تاریخ بلدیه تا تئاتر خیابانی و جشنواره خوراک

حرف تازه – عصر سه شنبه سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محمد حسن عاقل منش و با حضور احمدرمضانپور، فرهام زاهد و محمدحسن علیپور از اعضای کمیسیون، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل و علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت و جمعی از مدیران و مشاوران برگزار […]

حرف تازه – عصر سه شنبه سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ریاست محمد حسن عاقل منش و با حضور احمدرمضانپور، فرهام زاهد و محمدحسن علیپور از اعضای کمیسیون، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل و علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی شهرداری رشت و جمعی از مدیران و مشاوران برگزار شد و در بخشی از این جلسه برنامه های روز رشت مورد بررسی قرار گرفت.

تشریح برنامه های روز رشت توسط علیرضا حسنی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت گفت: در سال ۹۳ کارگروه انتخاب روز رشت با هدف برند سازی، جذب گردشگر و هویت سازی و با بهره مندی از نظر شهروندان در نهایت ۱۲ دی را به عنوان روز رشت انتخاب کرد؛ روزی که رشت به عنوان مرکز استان انتخاب شده بود.

علیرضا حسنی با بیان اینکه در ابتدا برنامه های هفته رشت در نظر گرفته شده بود افزود : با تاکید شهردار بر ارتقای کیفیت برنامه های مدنظر برنامه های محدودتر با کیفیتی بالاتر برای روزهای ۱۱ و ۱۲ دی در نظر گرفته شد.

افتتاحیه جشنواره خوراک و تئاتر خیابانی در روز ۱۱ دی 

وی تجلیل از مفاخر را برنامه اصلی این روز اعلام کرد و گفت: ۱۱ دی ماه افتتاحیه جشنواره خوراک در ساعت ۱۰ صبح خواهد بود و در ساعت ۶ عصر نیز افتتاحیه تئاتر خیابانی در پیاده راه برگزار خواهد شد.

علیرضا حسنی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور قصد داریم تئاتر دائم خیابانی را راه اندازی کنیم و در خصوص تئاتر های این روز نیز رویکرد حماسی در قالب نقش میرزا و رویکرد شاد را در قالب نمایش هایی دیگر در نظر داریم.

تجلیل از مفاخر و مسابقات ورزشی مفرح در روز ۱۲ دی

رئیس سازمان فرهنگی افزود: برنامه اصلی روز رشت تجلیل از مفاخر خواهد بود که با همراهی دکتر نصرتی شهردار رشت و فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در ساعت ۹ صبح روز ۱۲ دی برگزار خواهیم کرد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی مفرح نظیر طناب کشی، لافند بازی و شطرنج چند نفره را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده عنوان کرد که در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

علیرضا حسنی با اعلام اینکه قصد داشتیم کنسرت یکی از خوانندگان گیلکی را برگزار کنیم گفت: برخی از موسسات پیش از تصمیم شهرداری رشت اقدام به برگزاری کنسرت های حامد همایون و همای در همان تاریخ کرده اند و به علت تعدد کنسرت ها عملا امکان برگزاری پرشور کنسرت مدنظر در آن تاریخ وجود نداشت و به همین دلیل در برنامه های روز رشت تصمیم به مشارکت در برگزاری کنسرت های حامد همایون و همای گرفتیم. 

افتتاح نمایشگاه تاریخ بلدیه در خانه میرزا

در ادامه محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر ضرورت گرامیداشت شهدا و میرزا کوچک خان تاکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت نیز از افتتاح نمایشگاه تاریخ بلدیه در خانه میرزا خبر داد و افزود: حضور در گلزار شهدا و مزار میرزا کوچک خان جنگلی نیز در طول هفته رشت و پیش از راهپیمایی ۸ و ۹ دی در نظر گرفته شده بود.

فاطمه قدیمی : برنامه های روز رشت بار مالی اضافه بر دوش شهرداری نمی گذارد

فاطمه قدیمی نیز در ادامه با اشاره به مدیریت هزینه ها و کاهش برنامه ها از ۷ روز به ۲ روز گفت: این برنامه ها از ردیف بودجه های مصوبی است که از ابتدای سال دیده شده است و بار مالی اضافه ای بر دوش شهرداری نخواهد گذاشت.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت با بیان اینکه برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان نیازمند حمایت و همراهی همه مسئولین هستیم افزود: برنامه های پر بیننده ای آمادگی پوشش برنامه های روز رشت را دارند و می تواند گام دیگری برای اعتلای نام رشت باشد.