دیدار مدیران شهری رشت با سران ساراتوف روسیه؛

از تاکید بر گسترش روابط تجاری و گردشگری و عقد قرارداد خواهرخواندگی تا پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر همکاری علمی طرفین

حرف تازه – دیدار مدیران شهری رشت با معاون اقتصادی استانداری ساراتوف روسیه و هیئت همراه برگزار شد.   در این دیدار که ظهر سه شنبه در دفتر شهردار رشت برگزار شد طرفین بر گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری رشت و ساراتوف و امضای پیمان خواهرخواندگی تاکید کردند.   امکان همکاری های علمی رشت […]

حرف تازه – دیدار مدیران شهری رشت با معاون اقتصادی استانداری ساراتوف روسیه و هیئت همراه برگزار شد.
 
در این دیدار که ظهر سه شنبه در دفتر شهردار رشت برگزار شد طرفین بر گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری رشت و ساراتوف و امضای پیمان خواهرخواندگی تاکید کردند.
 

امکان همکاری های علمی رشت و ساراتوف روسیه با توجه به جایگاه دانشگاه های گیلان و ساراتوف در دو کشور

 

سید امیرحسین علوی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست مجدد با سران ساراتوف روسیه تصریح کرد: با توجه به حضور رئیس روابط بین الملل ساراتوف، امیدوارم بتوانیم هیئت های بازرگانی مشترک را در حوزه های شهری شکل دهیم.
 
رئیس شورای اسلامی شهررشت افزود: وجود کنسولگری روسیه می تواند تسهیل گر ارتباط دوجانبه رشت و ساراتوف باشد.
 

دکتر علوی اظهار داشت: امیدواریم تبادل تجربیات خوبی را در برنامه های کاری خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های گیلان و ساراتوف از دانشگاه های برتر ایران و روسیه هستند از امکان همکاری های علمی طرفین نیز سخن گفت.

 
رئیس شورای اسلامی شهررشت در پایان نسبت به تداوم ارتباطات و همکاری های مشترک رشت و ساراتوف و گسترش روابط تجاری و گردشگری ابراز امیدواری کرد.
تاکید بر توسعه روابط گردشگری
احمد رمضانپور نرگسی نیز طی سخنانی اشتراکات رشت و ساراتوف را عاملی برای پررنگ شدن ارتباطات دانست.
 
عضو شورای اسلامی شهررشت، با تاکید بر عقد قرارداد خواهرخواندگی اظهار داشت: هرچند توسعه روابط تجاری و اقتصادی سرفصل اصلی جلسه است اما امیدوارم در حوزه گردشگری نیز نتایج مطلوبی حاصل شود.
سرمایه گذاری و گردشگری دو موضوع اصلی مدنظر مدیریت شهری رشت در گسترش روابط دوسویه
شهردار رشت نیز با اشاره به دیدار با سفیر روسیه در هفته گذشته اظهار داشت: کارهای بزرگی می تواند انجام شود که تا امروز زمینه های آن فراهم نشده است اما شهرداری و شورا متحد و مصمم هستند از ویژگی های مشترک بهره برداری کنند.
 
مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت عقد قرارداد خواهر خواندگی بین رشت و یکی از شهرهای ساراتوف به دلیل وجود ویژگی های مشترک فراوان‌ خاطر نشان کرد: امیدوارم در نشست بعدی این قرارداد به امضا برسد.
 
شهردار رشت با اشاره به اینکه رشت یکی از ۴۱ شهر مسیر جاده ابریشم است افزود: می توانیم با یکی از شهرهای روسیه که در جاده ابریشم عضویت دارد نیز این قرارداد را به امضا برسانیم.
 
وی در پایان سرمایه گذاری و گردشگری را دو موضوع مهم مدنظر مدیریت شهری رشت در این روابط دانست.
از فرصت تاریخی ارتباط نزدیک ایران و روسیه برای افزایش همکاری ها استفاده کنیم
معاون اقتصادی و برنامه ریزی استانداری ساراتوف روسیه نیز ضمن اشاره به دیدارها و بازدیدهای دوروز اخیر گفت: امروز در یک برهه زمانی هستیم که ایران و روسیه نزدیک به هم هستند و از این فرصت تاریخی باید برای افزایش همکاری ها استفاده کنیم.
 
الکسی استرلینکوف با اشاره به اعضای هیئت همراه افزود: همراهان ما در زمینه اقتصادی فعالند و تلاش خواهیم کرد قرارداد خواهرخواندگی را نیز سریعا به نتیجه برسانیم.
 
معاون استانداری ساراتوف با اشاره به توانمندی اقتصادی این استان تصریح کرد: در حال طرح ریزی و اجرای برنامه ای هستیم که گروهی اقتصادی و تجاری از گیلان به ساراتوف سفر کنند و تفاهم نامه ها و قراردادها را به نتیجه برسانیم و در زمینه پتانسیل های گردشگری نیز می توانیم همکاری های زیادی داشتیم.
آمادگی ساراتوف برای حضور هیئتی از ایران با هدف گسترش فعالیت ها
 
اندری تسی وانیوک رییس روابط بین الملل اتاق بازرگانی ساراتوف با ابراز امیدواری نسبت به گسترش روابط تجاری طرفین گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در زمینه های گردشگری و سرمایه گذاری امکان ارتقای روابط وجود دارد و آمادگی داریم با هدف گسترش فعالیت ها میزبان هیئتی از ایران باشیم.
برخورد مردم رشت ما را برای توسعه روابط تجاری مصمم تر کرد
مدیر یکی از شرکت های روسی حاضر در جلسه نیز از احساس خوب خود از برخورد مردم رشت گفت و اظهار داشت: مهربانی و مودب بودن مردم رشت ما را برای توسعه روابط تجاری مصمم تر می کند.
 
وی همچنین بر تعریف برنامه ای جامع تاکید کرد.
 
رابطه گیلان با روسیه رابطه جدیدی نیست / رشت می تواند پرچمدار روابط گردشگری دو کشور ایران و روسیه باشد
سید جلیل جلالی فر مشاور روابط با روسیه اتاق بازرگانی گیلان در امور ارتباط با روسیه در ادامه جلسه طی سخنانی با تاکید بر برنامه کاری مشترک بین ساراتوف و شهرداری رشت گفت: ارتباط بین شهرداری های دو شهر، بسیاری از موانع اداری، تجاری و اقتصادی را رفع خواهد کرد.
 
وی با پیشنهاد دعوت از مدیران شهری رشت برای بازدید از ساراتوف و عقد قرارداد خواهرخواندگی تصریح کرد: در رشت سوابق بسیاری از حضور تجار روسی وجود دارد. رابطه رشت و گیلان با روسیه رابطه جدیدی نیست و در آستاراخان کاروانسرای ایرانیان از دوره قاجار وجود دارد.
 
جلالی فر افزود: امروزه هم در آستاراخان سرای تجاری ایرانیان توسط اتاق بازرگانی راه اندازی شده است و این اتصال دو شهرداری می تواند به روابط ما سرعت ببخشد و حجم مبادلات تجاری را افزایش دهد.
 
وی رشت را پرچمدار روابط گردشگری دو کشور دانست و گفت: شهرهای روسیه نیز از ظرفیت های گردشگری و تاریخی بسیاری برخوردارند و فرهنگ بالایی نیز در این کشور حاکم است.
 
ظرفیت همکاری های مشترک رشت و ساراتوف در حوزه گردشگری خوراک
فاطمه قدیمی نیز با اشاره به آمادگی ارتباط پایدار از سوی شهرداری رشت، نسبت به تداوم ارتباطات و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی و همکاری های طرفین در زمینه گردشگری به خصوص در بحث خوراک ابراز امیدواری کرد.
 
مدیر برنامه های یونسکو در شهرخلاق رشت با اعلام اینکه رشت یکی از ۲۶ شهر خلاق خوراک دنیا است تصریح کرد: به عنوان تنها شهر خلاق خوراک از ایران و نزدیک ترین شهر خلاق خوراک به روسیه، ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری خوراک وجود دارد.
 
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همچنین با اشاره به مسائل دیپلماتیک خواهر خواندگی گفت: لازم است پیشنهادات حوزه سرمایه گذاری و اطلاعات اقتصادی مبادله شود.
 
اعلام آمادگی رشت برای همکاری با ساراتوف روسیه
در ادامه مریم گل احضار با اشاره به ظرفیت های فراوان رشت برای سرمایه گذاری گفت: آمادگی همکاری با استان ساراتوف روسیه را داریم.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت افزود: با توجه به ارتباط خوب دولت های ایران و روسیه نسبت به گسترش همکاری ها امیدواریم.
 
در پایان این دیدار هدایایی از صنایع دستی گیلان به رسم یادبود به هیئت روسی اهدا شد.
 
در این نشست مدیران حوزه های گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین هیئتی متشکل از سرمایه گذاران و نمایندگان شرکت های تجاری و نمایندگانی از اتاق بازرگانی ساراتوف حضور داشتند.
روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت