در پی راهکار جالب و ممنوعیت ساخت و ساز در زمین های نسقی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی؛

از این پس در زمین های نسقی به جای ساخت و ساز، سبزی بکاریم؟!

حرف تازه – مدیر کل راه و شهر سازی گیلان طی خبری اعلام کرد : هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی گیلان ممنوع است . این در حالیست که بسیاری از منازل مسکونی رشت در زمین های نسقی ساخته شده است.  دراین وانفسای اقتصادی همین مانده که  مسئولان ، مردم را از ساختن آلونک […]

حرف تازه – مدیر کل راه و شهر سازی گیلان طی خبری اعلام کرد : هرگونه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی گیلان ممنوع است . این در حالیست که بسیاری از منازل مسکونی رشت در زمین های نسقی ساخته شده است. 
دراین وانفسای اقتصادی همین مانده که  مسئولان ، مردم را از ساختن آلونک بر زمین های پدری نیز محروم کنند .
یکی نیست بپرسد آقایان مدیر کل ؛ اگر مردم بر این زمین ها نیز خانه نسازند کجا بسازند ؟ 
آیا شما راه دیگری برای خانه دار شدن این مردم سراغ دارید ؟ یا خدای نکرده قرار است  زمین های یارانه ای به آنان ببخشید ؟ 
آقایان مسئول ؛ شما یا نفستان از جای گرم بلند می شود و یا خودتان را به آن راه زده اید !! 
بفرمایید که این مردم که معمولا از دهک های پایین و در پیرامون شهر زندگی می کنند با زمین های نسقی خود چه باید کنند ؟ گوجه، تره و ترب بکارند و به خورد شما دهند ؟ این که نمی شود !! گوجه ، تره و ترب فقط سفره های رنگین شما را رنگین تر می کند . با این حساب سهم خودشان از زمین های آبا و اجدادیشان چه می شود ؟ 
خدا را خوش می آید که شما یک شبه تصمیم به چنین امری بگیرید بدون اینکه بدانید این زمین‌های نسقی تنها آرزوی برخی از خانواده ها برای صاحبخانه شدن است ؟ 
بهتر است بپرسیم شما خودتان با زمین‌های نسقیتان چه کرده اید ؟  اصلا بر زمین های نسقی خودتان ساخت و ساز انجام نداده اید؟ و انجام هم نمی دهید ؟
آیا این قانون فقط شامل عوام می شود یا آقازادگان شما نیز مشمول این‌ممنوعیت می شوند؟ 
انگار همه مشکلات حوزه مدیریتی شما حل شده و اکنون تنها مشکل موجود ، ساخت و ساز بر زمین های نسقی است. 
کاش قبل از اینکه چنین خوابی برای صاحبان زمین های نسقی ببینید ، برای حل مشکلات ساخت و ساز و سند دار کردن این زمین ها  راهکارهایی پیش پای این‌مردم نجیب می گذاشتید . 
آقایان زحمت کش : سبزی، تره و ترب را می توانید از راه های دیگر فراهم کرده و بر سفره های رنگین خود ببرید ، به داد این مردم برسید که سکوت آنان ، تاکنون موجب پیشرفت های نجومی شما شده است.

گیلانشهر